Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران، با بيان اينکه خيلي‌ها تلاش کردند که فرهنگ شهادت در جامعه ما ديده نشود، افزود: اما مي‌بينيم روز به روز و هر چه که جلوتر مي‌رويم؛ اين فرهنگ عميق‌تر مي‌شود و واقعيت اين است که با امور معنوي نمي‌شود مبارزه کرد، شايد در جايي يک مقابله سطحي به‌وجود بيايد اما در ادامه با شکست مواجه مي‌شود، زيرا ايثار و شهادت، ماهيت الهي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درساري، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران در اين جلسه اظهار داشت: ايثار و شهادت موضوعي نيست که در يک برهه از زمان و در جايي صورت بگيرد و تمام بشود بلکه براي هميشه ماندگار است.

وي با بيان اينکه تجليل از ايثارگران، تجليل و شکرگزاري از ماهيت ايثار است، افزود: خانواده‌هاي شهدا و ايثارگر نماد و اسطوره‌هايي از صبوري و رشادت هستند، آنها بهترين عزيزان خود را از دست داده‌اند و صدمات روحي بسياري ديده‌اند اما همچنان فداکاري و در مسير صيانت از آرمان هاي انقلاب پايمردي مي‌کنند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران تصريح کرد: دليل جاودانگي ايثار و شهادت، ناشي از غناي فرهنگ اسلامي و البته فرهنگ ايراني است که براي عزتمندي خود، راه دفاع و مبارزه با دشمن را در پيش گرفته است.

حسن‌نژاد تصريح کرد: فرهنگ غني حق‌طلبي براي پيشبرد اهداف کشورمان داراي اهميت و ارزش است و اگر براي اهدافي غير از اين فاقد ارزش مي باشد.

وي با بيان اينکه خيلي‌ها تلاش کردند که فرهنگ شهادت در جامعه ما ديده نشود، افزود: اما مي‌بينيم روز به روز و هر چه که جلوتر مي‌رويم؛ اين فرهنگ عميق‌تر مي‌شود و واقعيت اين است که با امور معنوي نمي‌شود مبارزه کرد، شايد در جايي يک مقابله سطحي به‌وجود بيايد اما در ادامه با شکست مواجه مي‌شود، زيرا ايثار و شهادت، ماهيت الهي دارد.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران گفت: انقلاب و اسلام و اين مرز و بوم، در مسير پرافتخار خود به شهيدان سرافراز و فرهنگ غني نياز دارد، نمادهايي چون سردار طوسي، خالق طوسي‌هاي ديگري هستند که امروز در مرزها و خارج از مرزها به مبارزه با دشمنان مي پردازند.

سميه قاسمي طوسي، مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري مازندران گفت: در حوزه ايثار و شهادت به نقش بانوان حماسه‌ساز و پشتيبان دفاع مقدس پرداخته نشده است و اين نقش نيازمند کار تخصصي است.

قاسمي طوسي اظهار کرد: نقش زنان در انقلاب اسلامي بي‌بديل بوده است، آنها هم در پشت جبهه و هم در خط مقدم بسيار تاثيرگذار بودند.

وي افزود: اگر بانوان ما صبوري و گذشت نداشتند و همسران و پسران رشيد خود را براي رفتن به جبهه بدرقه نمي‌کردند و يا پشتيباني از رزمندگان توسط آنها صورت نمي‌گرفت؛ ما در مبارزه سختي که با دشمنان داشتيم، پيروز نمي‌شديم.

مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري مازندران با بيان اينکه آنطور که بايد و شايد به ايثارگري بانوان ما پرداخته نشده است، گفت: بعضا کارهايي صورت گرفته اما رفع تکليفي بوده است، در اين حوزه بايد کار تخصصي صورت گيرد.

همسر سردار شهيد طوسي نيز که در اين جلسه حضور داشت با اشاره به دوران سخت جنگ تحميلي، از صبوري همسران شهدا و ايثارگران و خانواده‌هاي آنها، اظهار کرد: واقعا اگر آنها صبوري نداشته و پشتيباني نمي‌کردند، همسرانشان نمي‌توانستند به جنگ بروند.

در پايان اين نشست، خانواده‌هاي شهدا و ايثارگر و شعراي آييني به بيان خاطره و قرائت شعر پرداختند و در پايان نيز از بانوان حماسه‌ساز و راوي هشت سال دفاع مقدس تجليل شد.

لازم به ذکر است؛ خانواده‌هايي که در اين مراسم حضور داشتند؛ از سوي دستگاه‌هاي اجرايي استان مازندران (سازمان تبليغات اسلامي، برق منطقه اي، اداره کل کتابخانه‌ها، بنياد شهيد و امور ايثارگران، آب منطقه‌اي، حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس و دانشگاه علوم پزشکي) به دفتر امور بانوان و خانواده استانداري معرفي شدند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خيلي ها تلاش کردند که فرهنگ شهادت جامعه ما ديده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌ها گام‌هایی که بر اساس راهبردهای مشخص و شفاف برداشته می شود، همیشه کارساز است، افزود: این اصل در حوزه بانوان نیز صحت دارد به طوری که حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم و هموار تر می‌کند.

زهرا کوهی در نخستین جلسه هم اندیشی حوزه زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری اظهار کرد: ایجاد گفتمان اثرگذار و قدرتمند توسط مشاور امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و مشارکت فعال تشکل‌های مردم نهاد سهم بسزایی در تحول سازی در حوزه خانواده دارد.

کوهی با تشریح سه کارگروه تخصصی در حوزه بانوان و خانواده تصریح کرد: بر اساس قانون، همه دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، به طوری که مشاور بانوان مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید پیگیر اجرای آن شده و آخرین وضعیت را در کارگروه خانواده و جوانی جمعیت گزارش دهند تا قانون بی کم و کاست در تمامی دستگاه‌ها اجرایی شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: باید رویکرد خانواده محور دولت سیزدهم در عملکرد تمامی دستگاهی اجرای نمود داشته باشد. 

وی با بیان اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در مقام سیاست‌گذار، تسهیل گری و نظارت، به امور رسیدگی می‌کند، خاطر نشان کرد: مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها هم در کسوت بازوی اجرایی امور این مشغول به کار هستند.

وی به اجرای برنامه‌های خلاقانه باهدف معرفت افزایی، افزایش نشاط و ارتقای آموزشی تاکید کرد و گفت: تحکیم بنیاد خانواده و زیست عفیفانه و کسب و کار خانواده محور دو کارگروه‌ فعال این حوزه هستند که نیازمند توجه ویژه مشاوران و متولیان حوزه بانوان قرار گیرد.

 کوهی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم خانواده محور است، تصریح کرد: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در هفته پایانی اردیبهشت ماه در بخش‌های هفتگانه خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اجرا خواهد شد و تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند، اقدامات خود را به این رویداد ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز