Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- جلسه شوراي حفاظت منابع آب استان با موضوع تعيين تکليف چاه هاي فاقد پروانه بهره برداري، تامين سوخت براي چاه هاي کشاورزي و گزارشي از اقدامات انجام شده در خصوص توسعه کشت باغات در اراضي شيبدار به رياست معاون هماهنگي امور عمراني استاندار مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درساري، مهدي رازجويان، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه تعيين تکليف چاه هاي فاقد پروانه گفت: تا کنون از 57 هزار چاه فاقد پروانه قبل از قانون اين استان حدود 50 درصد موفق به تشکيل پرونده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا انتظار داريم اين مهم تا پايان سال به سرانجام برسد و ما نيازمند مشارکت و همراهي بيشتر مالکين چاه ها و همچنين سرعت بخشيدن به رسيدگي به پرونده ها از سوي آب منطقه اي هستيم که اميدواريم اين کار با مشارکت همه ذي نفعان و دستگاه هاي متولي انجام شود.   
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار مازندران با اشاره به يارانه دولت در بخش تأمين سوخت چاه ها و ضرورت جلوگيري از قاچاق آن گفت: ساماندهي چاه ها علاوه بر آنکه امکان مديريت سوخت را فراهم مي کند از همه مهمتر ميزان خروجي آب از سفره آب زيرزميني را نيز تحت کنترل در خواهد آورد و کشاورزان ما نيز مي توانند از سوخت برق به جاي سوخت فسيلي استفاده کنند که اين امر امکان توسعه پايدار را با حفظ شرايط زيست محيطي فراهم مي کند.
رازجويان حفاظت کيفي منابع آب را مهم و ضروري برشمرد و تأکيد نمود ضمن اعمال مديريت در اين زمينه بايد آبخوان ها را نيز تقويت کنيم.
در اين جلسه محمد ابراهيم يخکشي مدير عامل آب منطقه اي مازندران با تشريح وضعيت منابع آب استان گفت: بارش هاي ما در اين استان در مقايسه با دوره شاخص در طي هشت ماهه اول سال آبي جاري حدود 33 درصد افزايش داشته و آبدهي رودخانه هاي ما نيز 31 درصد، گرچه در ارديبهشت ماه ميزان بارش در مقايسه با سال گذشته حتي کاهش نشان مي دهد.         
يخکشي وضعيت سفره آب زيرزميني را نسبت به سال گذشته مثبت ارزيابي کرد ولي تصريح نمود وضعيت سفره آب زيرزميني نسبت به دوره شاخص 17 ميليون متر مکعب کاهش را نشان مي دهد.  
گرچه هنوز بهره برداري از آب زيرزميني به دليل اينکه در آغاز فصل زراعي هستيم و شدت گرما هم هنوز آغاز نشده بهره برداري از آب زيرزميني هنوز شدت نگرفته است.  
مديرعامل آب منطقه اي مازندران وضعيت ذخيره آب سدهاي استان را مطلوب ارزيابي کرد و گفت در دو سد بزرگ استان يعني سد شهيد رجايي و البرز به ترتيب 151 و 133 ميليون متر مکعب ذخيره آب داريم و ساير سدهاي ما به طور ميانگين 82 درصد پرشدگي دارند که البته حجم آنها قابل توجه نيست و با توجه به تکرار خشکسالي ها در اين استان بايد تلاش کنيم که آب سدها را به نحو مطلوب مديريت کنيم تا در سال هاي آتي با مشکل مواجه نشويم.در ادامه تصميماتي در خصوص ساماندهي چاه هاي فاقد پروانه، تأمين سوخت چاه ها به ويژه برق دار کردن آنها، بازنگري و عملياتي نمودن طرح جامع توسعه باغ در اراضي شيبدار بر اساس ميزان شيب، نوع اقليم، بهره گيري از ظرفيت بخش خصوصي و تقويت تشکل ها در اين حوزه اتخاذ شد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساماندهي چاه ها امکان مديريت سوخت را فراهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسراهای نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سراها و… را چندین برابر افزایش دهیم.

کد خبر 6093144

دیگر خبرها

  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد