Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:12:29 GMT

معدن در اولویت توجه دولت قرار گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۵۰۸۱

معدن در اولویت توجه دولت قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بهرامن بعدازظهر دوشنبه در اجلاس سالانه نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه بخش معدن رشد در کشور مثبت داشته است افزود: نگاه به آینده پژوهشی در بخش معدن سبب توسعه می‌شود زیرا توسعه بدون آینده پژوهشی محقق نمی‌شود

وی افزود: نگرانی‌هایی بخش معدن زمانی شکل می‌گیرد که به آینده پژوهشی توجه نشود و بازار رقابتی را کسی می‌تواند داشته باشد که از تکنولوژی روز بهره گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: اگر نگاه مهندسی در بخش معدن وجود نداشته باشد نمی‌توانیم از این ثروت الهی بهره گیری کنیم و باید صنایع کشور از بخش معدن الگوگیری کنند.

بهرامن با اظهار اینکه بخش معدن دارای اتاق فکر است افزود: بخش معدن شرایط خود را طبق شرایط خاص کشور دنبال می‌کند زیرا لحظه به لحظه شرایط کنونی حساس است.

وی با اشاره به تهیه نقشه راه در کشور تصریح کرد: در این نقشه راه ضعف‌ها و قوت‌ها باید مشخص شود و نظام مهندسی معدن باید نقشه راه خود را به درستی اجرا کند.

رئیس خانه معدن ایران ادامه داد: توسعه بدون نگاه به مسائل زیست محیطی ممکن نیست و باید بخش زیست محیطی در مسائل توسعه و آینده پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اظهار اینکه خود را با شرایط جامعه تطبیق کنیم گفت: اعتقاد داریم که فعالیت‌های معدنی بدون فعالیت‌های زیست محیطی ممکن نیست و امروز با همکاری محیط زیست باید بخش معدنی را پیگیری کنیم.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه توسعه گفتمانی معدنی و مطالبات را باید در بین دولتمردان رواج داد افزود: امروز معدن در اولویت برنامه‌های دولت قرار گرفته و مانند گذشته به معدن بی توجهی نمی‌شود.

کد خبر 4638288

منبع: مهر

کلیدواژه: معدن محمودآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد