Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@17:32:31 GMT

اردبیل| تالاب سد میل مغان ثبت ملی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۵۲۰۵

اردبیل| تالاب سد میل مغان ثبت ملی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تالاب سد میل مغان ثبت ملی می‌شود و برنامه‌ریزی برای این مهم انجام یافته است. ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل٬ محمد خداپرست ظهر امروز در بازدید از تالاب میل مغان اظهار داشت:  تالاب سد میل مغان ثبت ملی می‌شود و برنامه‌ریزی برای این مهم انجام یافته است و انتظار می‌رود از مسئولان مربوطه در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز مطالعات تالاب پته‌خور افزود: این تالاب نیز از تالاب‌های بسیار مهم استان است که طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی بر روی این تالاب در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از فعالیت 58 محیط بان در استان خبر داد و گفت: این محیط بانان در 11 پاسگاه شبانه‌روز فعالیت می‌کنند که تلاششان شایسته تقدیر و قدردانی است.

خداپرست بیان کرد: سال گذشته با همت محیط بانان 303 شکارچی غیرمجاز در استان اردبیل شناسایی شده‌اند و نظارت همه‌جابه‌ای بر حفاظت از محیط زیست و گونه های جانوری در استان وجود دارد.

کمبود محیط‌بان در زنجان به ضرر محیط زیست استان تمام شده استحفاظت از محیط زیست باید اولویت کاری ادارات در استان مرکزی باشدایرالکو همچنان در لیست صنایع آلاینده محیط زیست استان مرکزی قرار دارد

وی افزود: یکی از برنامه‌های محیط زیست استان برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با محوریت پسماند است که این دوره‌ها برای دهیاران  ٬ شوراها و کشاورزان برگزار شده و امسال نیز تداوم دارد.

خداپرست تصریح کرد: مطالعات پسماند شهری اردبیل تقویت می‌شود و اجرای پسماند شهری اردبیل تصویب شده و این پروژه حائز اهمیت است.

وی از تلاش‌های استاندار اردبیل در حوزه محیط زیست قدردانی کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست٬ گونه‌های جانوری و صدور مجوزهای مختلف اولویت اساسی است و در این زمینه محیط زیست تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: چند کانون ریزگرد در استان شناسایی شده و طرح‌های مطالعاتی این کانون‌های انجام یافته است تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

خداپرست بیان کرد: در حال حاضر 11 صنایع آینده در استان وجود دارد که نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ع

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه که در قالب تور رسانه‌ای از تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در شهرستان نقده بازدید کردند گفت:  ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری رهاسازی شده است که این میزان ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از حقابه مصوب این تالاب‌ها بوده است.

سعید شهند با بیان اینکه امسال پس از ۲۰ سال تالاب‌های طالقان، قوپی باباعلی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده و شاهد جریان یافتن حیات و بازگشت پرندگان به این تالاب‌ها هستیم، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت محیط زیستی تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود این تالاب‌ها در زمره زنده‌ترین اکوسیستم‌های طبیعی کشور شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالاب‌ها هستیم.

این مقام زیست محیطی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان، تابستان امسال نیز حقابه محیط زیستی سه تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی‌برازان تامین و رهاسازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با رهاسازی حقابه تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه هم اکنون این تالاب‌ها از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند، به عنوان نمونه بسیار موفقی در سطح کشور به شمار می‌آیند.

جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان غربی در قالب تور رسانه‌ای از تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در شهرستان نقده بازدید کردند.

شهریستان نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های درگه‌سنگی یا سیران گولی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

تالاب‌های بین‌المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست‌محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخمگذاری و جوجه‌آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در کشور به شمار می‌رود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم