Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:01:15 GMT

تجلیل از خیرینی که در مدرسه ساختند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۵۲۸۰

تجلیل از خیرینی که در مدرسه ساختند

یک گزاره عمومی وجود دارد که " مدرسه خانه دوم بچه هاست" و در این خانه دوم؛ بچه ها کشور یاد می گیرند چگونه برای ساختن کشور خود زندگی و تلاش کنند و درس بخوانند.

برای ساختن مدرسه بودجه زیادی باید دولت هزینه کند، گاهی این بودجه های دولتی کفاف مدرسه سازی در تمام نقاط کشور را نمی دهد، این کمبودها گاهی باعث فرسوده شدن مدارس می شود و گاهی فرسودگی یک مدرسه تا تخریب دوام می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین خیرین مدرسه ساز دست به کار بزرگی می‌کنند و با بخشش بخشی از مال خود، زمینه فراهم شدن درس خواندن بچه ها در مدارس بهتر را فراهم می‌کنند.

از این رو به پاس همت خیران مدرسه ساز، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز چهارمحال وبختیاری با حضور خیران روز سه شنبه در استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در این آئین با اشاره به اهمیت نقش خیران در توسعه بخش‌های مختلف به خصوص توسعه عدالت گفت: برخی مناطق روستایی استان به شدت نیازمند حمایت خیران در حوزه‌های مختلف است.

حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود: در استان بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های علمیه، روستاها، تأمین جهیزیه، کمک به خانواده نیازمندان، مسکن، تأمین معیشت و اشتغال، محرومیت زدایی در استان نیازمند حمایت و کمک خیران است.

وی گفت: خیران انسان‌های هستند که در مدار خیر بدون هیچ چشم داشتی عمل می‌کنند و منتظر برگزاری آئین‌ها و جشنواره‌ای تقدیر نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید بر نقش خیران در رفع مشکلات و احداث و تجهیز مدارس استان گفت: خیران به عنوان بازوی توانمند آموزش و پرورش در ۲ دهه اخیر حضور چشمگیری در بخش مدرسه سازی داشته اند.

فرحناز قائدامینی در آئین برگزاری این جشنواره افزود: در استان چهارمحال و بختیاری یکهزار و ۹۰۰ فضای آموزشی و ورزشی فعال است که از این تعداد یکهزار و ۶۰۰ فضا آموزشی است.

به گفته وی، از این تعداد فضای آموزشی ۱۲۰ مدرسه تخریبی و ۳۰۰ مدرسه نیز نیاز به بازسازی و ترمیم و یکهزار فضای آموزشی نیاز به استاندارد سازی وسایل گرمایشی سرمایشی و تأمین امنیت دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه همه ساله مدارس نیاز به تجهیزات و نگهداری و تعمیرات دارند، حضور و حمایت خیران از حوزه آموزش و پرورش ضروری است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین گفت: هم اکنون برای استانداردسازی، تجهیز و مقاوم سازی مدارس استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حمیدرضا براتی افزود: در ۳ سال گذشته ۴۸۰ میلیارد ریال از سوی خیران برای مدرسه سازی هزینه شده است.

به گفته وی، سال گذشته خیران ۲۹ پروژه مدرسه سازی و با تعهد ۱۵۰ میلیارد ریال در استان آغاز شده است.‏

براتی افزود: تا کنون از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ۴۲۰ فضای آموزشی احداث و ۲۰۰ مدرسه مقاوم سازی شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است که بیش از ۲۰۲ هزار دانش آموز در این استان مشغول تحصیل هستند.

۷۳۶۰/‏۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اموزش و پرورش اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امین لچینانی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر دراین همایش با اشاره به غربالگری ۱۰۰ درصدی فشارخون و دیابت برای افراد ۱۸ سال و بالاتر در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح، در شهر فریدونشهر ۳۶۹ نفر مبتلا به فشار خون بالا و ۱۲۷ نفر نیز مبتلا به دیابت شناسایی شدند.
شهرستان فریدونشهر دارای ۳۵۰ خیر سلامت است.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری