Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:39:44 GMT

توسعه بازار فرش‌های نانویی تقویت شده با اکسید روی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۶۲۱۴

توسعه بازار فرش‌های نانویی تقویت شده با اکسید روی

به گزارش روز سه‌شنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مریم رمضانی، عضو هیئت‌مدیره این شرکت می‌گوید: «از اواخر سال گذشته تولید انبوه فرش‌های نانویی آغاز شد و اکنون این فرش‌ها در داخل کشور توزیع می‌شوند. در تهران از طریق نمایندگی و به صورت اینترنتی نیز ثبت سفارش برای خرید فرش‌های نانویی امکان‌پذیر است. با توجه به جذابیت بازار فرش در داخل و خارج از ایران، تلاش داریم تا این محصول نانویی را به سرعت به دست مصرف‌کننده برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «برنامه ویژه‌ای برای صادرات این محصولات داریم که یکی از آن‌ها شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی است. از این رو امسال در نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۹ ترکیه شرکت کردیم، این اولین باری نیست که در این نمایشگاه حضور داریم و پیش از این سه حضور متوالی در نمایشگاه دموتکس را تجربه کرده‌ایم. سیاست شرکت ما این است که در هر دوره از این نمایشگاه‌ها با نوآوری جدیدی حضور داشته باشد، نوآوری امسال ما فرش‌های نانویی بود که با استقبال خوبی روبه‌رو شد. مذاکرات با توزیع‌کنندگانی از کشورهای عمان و امارات انجام شده است.»

عضو هیئت‌مدیره این شرکت فعال در حوزه صنایع نساجی می‌گوید: «اکنون ۱۰ درصد از تولیدات ما به محصولات نانویی اختصاص دارد و با توسعه بیشتر بازار تلاش می‌کنیم سهم محصولات نانویی را افزایش دهیم. نانومواد اولیه فرش شرکت ما از طریق شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.»

فرش نانویی تولیدی این شرکت حساسیت‌های پوستی و تنفسی را تحریک نمی‌کند و برای افراد مبتلا به آلرژی، انتخاب مناسبی است. همچنین با توجه به تماس بیشتر بدن کودکان با سطح فرش و ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن کودکان، استفاده از این فرش امکان ابتلاء به بیماری‌های پوستی و حساسیت را کاهش می‌دهد.

از طرفی دارا بودن خاصیت ضد بو باعث می‌شود فرش‌ها در مکان‌های با رفت‌وآمد زیاد بوی نامطبوع نگیرند و از این جهت انتخاب بسیار مناسبی برای اماکن عمومی مانند مساجد، تکایا و مجتمع‌های فرهنگی هستند. نانوذراتی که در بستر الیاف فرش قرار می‌گیرند بافت و حس طبیعی فرش را تغییر نمی‌دهند. در واقع با استفاده از فناوری نانو می‌توان خواص فرش را به گونه‌ای تغییر داد که خواص اولیه آن از جمله راحتی و لطافت فرش حفظ شود و هیچ‌گونه تغییری در ظاهر فرش ایجاد نشود. علاوه بر این با اضافه شدن مواد ضد اشعه و آنتی‌استاتیک به فرش، دوام فرش بیشتر شده و رنگ فرش برای مدت طولانی‌تری ثابت می‌ماند.

علمی ** ۱۸۳۶ ** ۱۰۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد

مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا مهمترین و شاخص ترین برنامه ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد. - اخبار بازار -

بهنام عزت نژاد در گفتگوی اختصاصی با بیدنا، برنامه های شاخص شرکت ساینا در سال مالی جدید را تشریح کرد و گفت: در سال 1403 محصولات برند هوم لایف با جایگاه ممتاز در نقشه ادراکی مصرف کنندگان روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: در فاز اول این طرح، مایع ظرفشویی؛ پاک کننده شیرآلات؛ گاز‌پاک کن؛ مایع لباس و نرم کننده لباس تولید و روانه بازار خواهد شد.

 مدیرعامل ساینا با بیان اینکه در سال 1403 محصولات آیروسل با برند مکتیس وارد بازار خواهد شد افزود: استراتژی رشد تولید مورد تاکید مجموعه ساینا و مدیریت شرکت توسعه صنایع بهشهر در سال 1403 است. در همین راستا برند پریمکس حضور گسترده تری در بازار های داخلی و خارجی خواهد داشت.

عزت نژاد با بیان اینکه توسعه محصول و توسعه بازار از اولویت های ساینا در سال 1403 خواهد بود ادامه داد: در راستای توسعه محصول پریمکس؛ محصولاتی همچون مایع لباس آنتی باکتریال؛ مایع ظرف حلال در آب سرد و مایع ظرف حاوی نرم کننده، پودر ماشینی و دستی، کرم کف شوی تولید و در راستای توسعه بازار؛ حضور گسترده تر در بازارهای سازمانی داخلی؛ فروشگاه های زنجیره ای  و بازارهای خارجی در دستور کار مجموعه است.

مدیرعامل ساینا با بیان اینکه برای افزایش سهم بازار برند پریمکس برنامه های ویژه ای در سال 1403 داریم تصریح کرد: سهم ذهنی و عاطفی برند پریمکس در بین مصرف کنندگان از طریق فعالیت های ترفیعی و تشویقی خلاقانه و متناسب با بودجه تبلیغاتی شرکت افزایش خواهد یافت. همچنین برای تقویت برند و نفوذ بیشتر در بازار، برنامه های ترفیعی و تشویقی در  سه حوزه پخش؛ مغازه دار و مصرف کننده را اجرایی خواهیم کرد.

وی در ادامه به رویکردهای صادراتی شرکت ساینا پرداخت و گفت: از جمله اهداف مهم صادراتی شرکتهای گروه شوینده توسعه صنایع بهشهر در سال 2023 دسترسی به بازارهای بالقوه یمن و شرق آفریقا بود که با صادرات به کشور عمان اولین قدم با موفقیت برداشته شد. همچنین صادرات به مقاصد جدید صادراتی اعم از کشورهای ترکمنستان و عمان نیز محقق شد.

 

عزت نژاد افزود: قدم بعدی در راستای صادرات به کشور عمان ایجاد سبد دوم محصولات صادراتی با برند هوم لایف می باشد که در سال 2024  مراحل آن طی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساینا با تاکید بر اینکه توسعه جغرافیایی مقاصد صادراتی با جدیت دنبال خواهد شد ادامه داد: افزایش تنوع و حجم صادرات به مقاصد اصلی صادراتی آسیای میانه اعم از قزاقستان و قرقیزستان و نیز تقویت مشتری های صادراتی حوزه قفقاز اعم از گرجستان و ارمنستان از دیگر برنامه های صادراتی ساینا در سال 1403 است.

عزت نژاد در پایان با تبریک سال جدید ابراز گفت: پیش بینی می کنم در سال 1403 در حوزه تولید و فروش رکورد ده ساله شرکت شکسته شود.

دیگر خبرها

  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد