Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این دوره از مسابقات، تیم علمی دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی خورموج به سرپرستی ارشیا گل و عضویت امیر رضا قامتی مجرد، بابک بنیادی، پوریا تیموری و رضا امیر در رشته ریاضی پایه دهم توانست با کسب رتبه های برتر استانی و کشوری در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی به مرحله نهایی راه یابد و جزو هشت تیم برتر کشور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی، مؤسسه علمی رزمندگان و خانه ریاضی تهران در دو بخش داخلی و بین‌المللی برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش دشتی افزود: لیگ علمی پایا در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ به صورت گروهی در پایه ششم ابتدایی و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی و علوم و در پایه دهم در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی تا به حال در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی برگزار شده است و طبق برنامه در تابستان امسال مرحله نهایی آن برگزار می شود.

حسینی اضافه کرد: همچنین در این دوره علاوه بر رشته‌های فوق، لیگ های علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی، پژوهشی کارآفرینی نیز در مقطع متوسطه دوره اول (پایه‌های هفتم، هشتم و نهم) و مقطع متوسطه دوم (پایه دهم و یازدهم) طراحی شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی در این دوره، ارتباط بین علوم پایه و تقویت دانش‌آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل است.

حسینی یادآورشد: در این دوره تلاش شده است تا نگرش دانش‌آموزان نسبت به علوم پایه از دانش محض به عمل و دانش میان رشته‌ای تغییر داده شود.

وی بیان کرد: همچنین ترویج روحیه پژوهشگری و پرسشگری، هدایت دانش‌آموزان در مسیر تحقیق و پژوهش، آشنایی دانش آموزان با حوزه کسب و کار و استارت آپ ها، طراحی لیگ پژوهشی و کارآفرینی در کنار لیگ علمی، یکی دیگر از محورهای اصلی این دوره از لیگ پایا به شمار می‌رود.

حسینی گفت: این مسابقه به عنوان بزرگترین رقابت علمی جهان اسلام شناخته می‌شود و گروه‌های برتر تسهیلات ویژه بنیاد ملی نخبگان را دریافت می‌کنند.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

۷۲۰۶/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲ هزارو ۵۰۰ داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی با اشاره به این که مرحله اول کنکور ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب شرکت کرده اند که سهم آذربایجان غربی از این تعداد ۵۲ هزار داوطلب است گفت:  ۶۰ درصد شرکت کنندگان را خانم ها و ۴۰ درصد را نیز آقایان تشکیل می دهند.

آقای چهرگانی افزود: صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه داوطلبان گروه های انسانی و ریاضی، بعد از ظهر پنج شنبه داوطلبان رشته های فرعی هنر و زبان های خارجی و صبح روز جمعه نیز داوطلبان رشته علوم تجربی به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در رشته علوم تجربی ، ۱۹ هزار داوطلب در رشته علوم انسانی و ۲۵۰۰ داوطلب در رشته علوم ریاضی و فیزیک به رقابت خواهند پرداخت.

نماینده سازمان سنجش در استان همچنین از برگزاری مرحله دوم آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تاریخ ۷ و ۸ تیر ماه در ۱۶ شهرستان استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • رقابت ۲ هزارو ۵۰۰ داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان