Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@23:48:21 GMT

پکن: از جنگ تجاری با واشنگتن هراسی نداریم

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۷۲۴۵

پکن: از جنگ تجاری با واشنگتن هراسی نداریم

سخنگوی وزارت خارجه چین همزمان با تشدید تنش آفرینی های واشنگتن علیه پکن هشدار داد: چین با عزمی راسخ به آمریکا پاسخ می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ژنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه و همزمان با تشدید تنش آفرینی های آمریکا علیه پکن هشدار داد: اگر واشنگتن بر تشدید تنش های تجاری پافشاری کند، دولت چین با عزمی راسخ پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: چین نمی خواهد به نبرد تجاری با آمریکا مبادرت نماید؛ اما ما از این جنگ هراسی نداریم. پکن همواره اعلام کرده است که درهای مذاکره با آمریکا باز است.

بیشتر بخوانید:

تهدید ۳۰۰ میلیارد دلاری ترامپ برای چین

این درحالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌اِن‌بی‌سی ادعا کرد: چین ارزش پول ملی خود را عامدانه پایین می‌آورد؛ باید در برابر این اقدام پکن کاری کرد. اگر دیداری میان شیء جینگ پینگ رئیس جمهوری چین با من در حاشیه نشست جی- ۲۰ در ژاپن به انجام نرسد، اعمال تعرفه تجاری بر کالاهای این کشور به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار فوراً به اجرا در می‌آید. موضوع هوآوی ممکن است بخشی از توافق تجاری میان واشنگتن و پکن باشد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی آمریکا جنگ تجاری آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح گفت: «چین با جدیت از اسرائیل می‌خواهد باتوجه‌به درخواست‌های بی‌شمار جامعه بین‌المللی، حمله به رفح را متوقف کرده و تمام توان خود را برای پیشگیری از یک فاجعه انسانی بزرگ‌تر در نوار غزه به کار گیرد.»

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه‌شنبه) عملیات نظامی خود را در بخش شرقی شهر رفح آغاز کرد و جنگنده‌های این رژیم حملات هوایی شدیدی را علیه این منطقه انجام دادند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در رفح حضور دارد گفت این شهر هدف حمله سنگینی قرار گرفته و بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی یک بیمارستان در رفح، تاکنون ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن مجروح شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه چین با ابراز نگرانی شدید نسبت به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، گفت: «با جنگ و خشونت نمی‌توان مشکلات را حل کرد و امنیت را به ارمغان آورد.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903973

دیگر خبرها

  • درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند