Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@21:26:31 GMT

طرح گردشگری هفت دره قزوین تا پایان امسال تکمیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۷۶۵۸

محمد علمی عصر سه شنبه در نشست علنی شورای شهر قزوین افزود: ساخت برج‌های نوری برای تامین روشنایی طرح هفت دره با نصب پروژکتور که از برق شهر و سولاریوم استفاده می‌کند و ساخت باغ حاره‌ای (رشد گیاهان گرمسی) نیز درحال ساخت و تکمیل است.

وی در خصوص مسیر رفت و آمد در طرح هفت گفت: پیاده راه‌ها با استاندارد لازم و کم‌ترین شیب ممکن ساخته شده تا همه افراد امکان قدم زدن و تردد در این منطقه را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علمی با بیان اینکه پنج دریاچه با عمق چهار متر و حجم ۲۱۰ هزار متر مکعب در مرحله تکمیل است: اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی دریاچه‌های هفت دره چند منظوره است و امکانات تفریحی و گردشگری برای آن پیش بینی شده و یکی از این دریاچه‌ها تا پایان خرداد ماه آب گیری می‌شود.

علمی در خصوص تامین آب این دریاچه‌ها و استخرها اظهار داشت: برای راه اندازی ۱۳ نقطه استخر در هفت دره یک سوم حق آب شهرداری اختصاص پیدا می‌کند که در حال حاضر نیازی به تخصیص این حق آب نیست.

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین اعتبار لازم برای طرح گردشگری و تفریحی هفت دره را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت که تاکنون هشت میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

علمی در ادامه سخنان خود به تشریح طرح کمربند سبز پرداخت و گفت: متولی این طرح آب منطقه‌ای است و شرایط محیط زیستی آن با چرخه آب ۱۰۰ و ۲۰۰ ساله به تایید این شرکت رسیده است.

این مسئول در خصوص طرح نیمه کاره دوربرگردان شیخ حسن نصرالله اظها: داشت: تلاش‌ها بر این بود که حین عملیات عمرانی انسدادی در این مسیر نداشته باشیم و برآوردها نشان می‌دهد که تا ۱۵ تیرماه سال جاری این طرح تکمیل خواهد شد.
۶۰۱۲*۹۹۲۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید