Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@03:01:03 GMT

زنجیر مدیران عامل فراری پاره شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۷۸۲۵

زنجیر مدیران عامل فراری پاره شد

۱۳ اسفندماه سال گذشته و در جریان برگزاری دادگاه متهمان بانک سرمایه یک متهم اصلی غایب بود. مقامات قضایی در جریان پرونده گسترده متهمان بانک سرمایه اشاره به این متهم غایب پرونده داشتند تا اینکه روز سه‌شنبه از او رونمایی شد. محمودرضا خاوری مدیرعامل پیشین بانک ملی تابستان سال۹۰ همزمان با افشای پرونده فساد بزرگ مالی به کانادا گریخت و بنا به اعلام مقامات قضایی کشورمان، کانادا در بازگرداندن این متهم به ایران همکاری نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرار مدیرعامل پیشین بانک سرمایه نیز می‌توانست به فهرست این مدیران فراری و کوتاه شدن دست ایران در بازگرداندن آنها به کشور اضافه کند.

به‌گزارش میزان، رسول قهرمانی نماینده دادستان تهران روز سه‌شنبه در جریان دادگاه بدهکاران بانک سرمایه خبر بازداشت مدیرعامل پیشین بانک را اعلام کرد و گفت: «آقای حیدرآبادی‌پور مدیرعامل بانک سرمایه که قبل از مدیریت آقای خانی در این سمت بوده‌اند که حین تحقیقات از وی از کشور متواری و به اسپانیا گریخته بود، هفته گذشته توسط پلیس اینترپل دستگیر شد و تشریفات قانونی جهت اعاده وی هم‌اکنون در جریان است. »

یک جست‌وجوی ساده درباره مدیران بازداشتی بانک سرمایه اسامی مختلفی را آشکار می‌کند و حیدرآبادی سومین مدیر از مدیران سابق این بانک است. هر بار انتشار خبر مدیران سابق این بانک اسامی مختلفی را پیش روی رسانه‌ها قرار می‌داد ولی بازداشت حیدرآبادی در اسپانیا حلقه مدیران بازداشتی سابق بانک سرمایه را تکمیل کرد. مدیران عامل سابق این بانک از سال۹۴ تاکنون با پیگیری‌های قضایی دستگیر شدند. علیرضا حیدرآبادی اسفندماه سال۹۴ طی مراسمی با حضور پرویز احمدی و علی بخشایش اعضای هیأت‌مدیره این بانک به‌عنوان مدیرعامل جدید بانک سرمایه معرفی شد.

کمتر از یک‌سال بعد، مهرماه۹۵، محمدرضا خانی به‌عنوان مدیرعامل جدید این بانک منصوب شد ولی او هم دوام نیاورد و در کمتر از ۷ماه مسئولیت پرحاشیه خود در این بانک را واگذار کرد و در فروردین‌ماه۹۶ برکنار شد. گزارش تخلفات در دوره خانی به نهادهای نظاتی علت اصلی این برکناری اعلام شده بود.

۲۵دی‌ماه۹۷ وقتی نخستین جلسه دادگاه پرونده ۳عضو سابق هیأت‌مدیره بانک سرمایه سه‌شنبه ۲۵دی در «دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی» تشکیل شد، علی بخشایش مدیرعامل سابق بانک سرمایه، پرویز کاظمی رئیس سابق هیأت‌مدیره و وزیر رفاه در دولت محمود احمدی‌نژاد و محمدرضا توسلی یکی از مدیران بانک سرمایه که به‌ قید وثیقه آزاد هستند، به‌عنوان متهمان ردیف اول تا سوم این پرونده معرفی شدند. آنها با اتهام «اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق خیانت در امانت» روبه‌رو بودند و رقم این خیانت در اموال صندوق ذخیره فرهنگیان نیز ۱۴هزار میلیارد تومان اعلام شده بود.

کد خبر 443639

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتای استان یزد اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری در کانال تلگرامی اکسیر فارابی و کلاهبرداری از آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا یزد قرار گرفت. 

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند درشبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه سرمایه گذاری اکسیر فارابی فعالیت می‌کند و سود‌های کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شدیم ومدت کوتاهی با وی درارتباط بودیم و پس ازجلب اعتماد جمعآ مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه این بازار برای وی واریز کردیم و بعد از واریز وجوه و عدم پاسخ از وی متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ایم. 

ابوالحسینی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن یکی از استان‌های غرب کشور بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان یزد منتقل شد. 

وی بیان داشت: متهم پس از دستگیری به کلاهبرداری ازحساب ۲۰ نفر از هموطنان سراسر کشور تا این لحظه اعتراف کرد. 

رئیس پلیس فتا استان یزد توصیه کرد: هنگام سرمایه‌گذاری توجه کنید که شما نباید به افراد حقیقی اعتماد کنید. یک شرکت سرمایه‌گذاری باید توسط نهاد‌های نظارتی، تایید شده باشد تا امکان اعتماد به آن وجود داشته باشد و به هیچ عنوان دارایی خود را به دست افرادی که با وعده سود‌های غیرواقعی و وسوسه برانگیز، از شما درخواست وجه می‌کنند، نسپارید. 

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • ستاره ژاپنی عامل خوشبختی گزینه سابق ایران
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • دستگیری قاتل فراری پس از ۵ روز در بردسکن