Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آذربایجان در تهران با تاکید بر اینکه کشورش با تمام همسایگان خود روابط همکاری دوستانه دارد، گفت: امروزه شاهد رشد جهشی مداوم در روابط دوجانبه بین آذربایجان و ایران هستیم.

به گزارش ایسنا، حسین بنیاد اف سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در مراسم روز ملی این کشور طی سخنانی اظهار کرد: من و خانواده‌ام در طول اقامتمان در ایران برای چهارمین سال است که مراسم روز ملی آذربایجان را برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این مراسم به مناسبت روز ملی آذربایجان به عنوان روز جمهوری و همچنین صدمین سالگرد تأسیس ارگان‌های دیپلماتیک آذربایجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز جمهوری در آذربایجان در تاریخ ۲۸ می جشن گرفته می‌شود، تصریح کرد: امسال به دلیل مصادف شدن با ماه رمضان و احترام به روزه‌داران این مراسم با تأخیر برگزار شد.

این دیپلمات آذربایجانی در ادامه بیان کرد: در ۲۸ می سال ۱۹۱۸ جمهوری دموکراتیک آذربایجان در قفقاز جنوبی اعلام استقلال کرد و این اولین جمهوری دموکراتیک در شرق بود که برقراری آزادی و حقوق همه هموطنان بدون در نظر گرفتن وابستگی‌های قومی، دینی و سیاسی و همچنین دادن حق رأی به بانوان را به ارمغان آورد.

وی افزود: پذیرفتن زبان آذربایجانی به عنوان زبان رسمی دولتی و تأیید پرچم سه رنگ با نشان ماه و ستاره به عنوان پرچم دولتی، تشکیل نیروی مسلح ملی و نهادهای دولتی از برنامه‌های انجام شده در دوران جمهوری خلق آذربایجان بود. لذا بعد از برپایی مجدد استقلال جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۱ روز ۲۸ می به عنوان روز جمهوری برگزار می‌شود.

بنیاد اف در ادامه بیان کرد: الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان به نمادهای دولتی جمهوری آذربایجان توجه ویژه‌ای دارد و هر ساله در تاریخ ۲۸ می رئیس‌جمهور به همراه نمایندگان دولتی و حکومتی و شهروندان در مرکز باکو از بنای یادبودی که به افتخار جمهوری آذربایجان ساخته شده، دیدار می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: در تاریخ ۹ ژوئن ۱۹۱۹ اساسنامه دبیرخانه وزارت امور خارجه به تصویب رسیده است و به دلیل این حادثه تاریخی مورخ ۲۴ آگوست سال ۲۰۰۷ بنا به دستور رئیس‌جمهور آذربایجان همان روز به عنوان روز کارکنان ارگان‌های دیپلماتیک جشن گرفته می‌شود.

سفیر آذربایجان در تهران خاطرنشان کرد: آذربایجان با اکثر کشورهای دنیا همکاری موفقیت‌آمیزی دارد. چنانچه مطلع هستید ۲۰ درصد اراضی آذربایجان از سوی ارمنستان اشغال شده و جمهوری آذربایجان با تمام همسایگان خود به استثنای ارمنستان روابط همکاری دوستانه و متقابل را دارد.

این دیپلمات آذربایجانی تاکید کرد: امروز شاهد رشد جهشی مداوم روابط دوجانبه میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم و روابط میان آذربایجان و ایران با تاریخ و فرهنگ مشترک همراه بوده و بر روابط خویشاوندی و دوستی دیرینه استوار است. آذربایجان از نخستین سال‌های استقلال خود شاهد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده است و جمهوری آذربایجان نیز همواره دوستی و حسن همجواری خود را ثابت کرده و در کنار مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روابط ایران آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم

بن الطوق الماری ضمن استقبال از سرمایه گذاری در ایران گفت: روابط دو کشور باید در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت‌های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می‌دهد طرفین علاقه‌مند به توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟