Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@20:45:01 GMT

با این ۵ خوراکی خوشمزه صورتتان را مثل آینه صاف کنید

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۹۱۵۰

با این ۵ خوراکی خوشمزه صورتتان را مثل آینه صاف کنید

باشگاه خبرنگاران نوشت: ایجاد چین و چروک روی پوست صورت مشکلی است که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افراد برای از بین بردن چین و چروک پوست گاهی از روش‌های خطرناک همچون تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند، فارغ از آنکه به کمک برخی مواد غذایی مقوی می‌توان به صورت کاملا طبیعی چین و چروک‌های صورت را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این موادغذایی، ویتامین‌ها و کلاژن‌هایی به کار رفته است که می‌توانند به شفاف شدن پوست کمک کنند و مانع از شل شدن پوست صورت شوند.

گوجه

در گوجه آنتی اکسیدان و ویتامین C به کار رفته است که سبب سفت شدن پوست صورت می‌شوند، همچنین مواد معدنی وجود در گوجه فرنگی پوست صورت را از مضرات اشعه ماورا بنفش در امان نگه می‌دارد؛ پس از ۶ هفته خوردن گوجه می‌توان اثرات مثبت پوست صورت را مشاهده کرد.

خانواده توت‌ها

توت‌ها اعم از توت سیاه، توت سفید، توت فرنگی و بلوبری به شفافیت پوست و بهبود عوارض آن کمک می‌کند؛ در توت‌ها مواد معدنی به کار رفته است که از پوست صورت محافظت می‌کنند، همچنین به دلیل آنکه حجم زیادی از این میوه‌ها را آب تشکیل داده است، می‌توانند رژیم غذایی مناسبی برای پوست و بدن باشند.

چای سبز

برای آنکه پوستی جوان و عاری از هرگونه چین و چروک داشته باشید، باید از چای سبز که ضدسرطان است و قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد، استفاده کرد؛ نوشیدن این چای به بهبود عملکرد سلول‌های پوست صورت کمک بسیاری می‌کند.

ماهی

ماهی سرشار از مواد غذایی مناسب و معدنی است؛ در این ماده غذایی حجم زیادی از امگا ۳ و اسید‌های چرب مفید به کار رفته است؛ با خوردن ماهی می‌توان سلامت پوست صورت را تضمین کرد.

عسل

در انواع ماسک‌های مفید برای صورت عسل به عنوان ماده اولیه به کار می‌رود و این ماده شیرین یکی از اجزای تشکیل دهنده تمام دارو‌های پوستی است؛ در این ماده غذایی آنتی اکسیدان زیادی وجود دارد و به سفت شدن پوست صورت و جلوگیری از چین و چروک در آن کمک زیادی می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، دکتر خالد قاسم متخصص دندانپزشکی و عضو موسسه ارتودنسی ایمپرس لندن (Impress) اعتقاد دارد مصرف تنقلات یکی از عوامل اصلی پوسیدگی دندان در بین کودکان و بزرگسالان است. موارد زیر که برای بزرگسالان به عادت تبدیل شده برای سلامت دندان مضر هستند.

چای
چای و قهوه علاوه بر ایجاد لکه روی دندان‌ها باعث فرسایش مینای دندان می‌شوند. وقتی چای با اسانس‌های طعم دهنده نیز همراه باشد این فرسایش بیشتر خواهد شد. بهتر است در هر بار استفاده از چای دندان خود را مسواک بزنید.

شیر جو
شیر جو در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و به ویژه برای گیاهخواران یا کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند این شیر توصیه می‌شود. اگرچه شیر جو دوسر ممکن است به طور فعال به دندان‌های شما آسیب نرساند، اما در مقایسه با همتای لبنی خود ممکن است بر سلامت دهان و دندان شما تاثیر داشته باشد.

کیک
پلاک چسبنده روی دندان‌های شما از قند موجود در کیک تغذیه می‌کند و اسیدی ایجاد می‌کند که در نهایت باعث پوسیدگی می‌شود.

میوه‌های خشک
میوه خشک ممکن است برای کسانی که سعی می‌کنند غذاهای سلامی در میان وعده‌ها استفاده کنند، ایده معقولی باشد، ولی در واقع مملو از شکر است. میوه‌های خشک معمولاً برای حفظ تازگی با شکر اشباع می‌شوند و بهتر است به جای این میوه‌های خشک از میوه‌های تازه استفاده کنید.

موز
اگرچه موز حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های متعددی است، اما گلوکز، فروکتوز و ساکارز بالایی دارد. ساکارز، گلوکز و فروکتوز انواع قندهایی هستند که عمدتا در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند. در مقادیر کم موز به نظر می‌رسد مفید باشد، ولی باقیمانده‌های آن در دهان موجب تجریه سریع به قند می‌شود و برای سلامت دندان‌ها مضر است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902681

دیگر خبرها

  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی 
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید