Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@03:43:57 GMT

تعطیلی ۱۴ مرغداری در سایه بی‌توجهی مسئولان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۹۲۷۴

تعطیلی ۱۴ مرغداری در سایه بی‌توجهی مسئولان

روستاهایی که به دلیل پیامدهای منفی زیست‌محیطی و اجتماعی بعد از انقلاب صنعتی با چالش‌های اقتصادی ‌ـ فرهنگی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. تغییرات اقلیمی، محدودیت زمین، کوچک بودن مراتع، مکانیزه شدن کشاورزی و... از محدودیت‌های کشاورزی و دامپروری در روستاهاست که نمی‌تواند اشتغال کامل و بهینه نیروی انسانی در این مناطق را فراهم کند و باعث کاهش درآمد روستاییان، بیکاری دائمی و فصلی و در نتیجه فقر و مهاجرت به شهرها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌در حالی است که توجه به صنایع کوچک و رونق آنها در روستاها، شرایط اشتغال پویا و افزایش درآمد و رفاه روستاییان و گسترش صادرات روستایی را به دنبال دارد و مسلماً کارآفرینی در روستاها باعث تقویت امید و نشاط اجتماعی و همچنین گسترش مهاجرت معکوس خواهد شد.

علاوه براین، طبق اصل صد و بیست و سوم قانون اساسی (حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری) که در ۷ ماده قانونی و ۵ تبصره به تصویب رسیده، نهادها و سازمان‌های مختلف موظفند از راه‌اندازی صنایع کوچک در روستاها حمایت کنند. حال چگونه ۱۴ مرغداری در یکی از روستاهای نزدیک شهر تهران تعطیل می‌شود و صدها نفر بیکار می‌شوند سؤالی است که مسئولان باید پاسخ دهند. هیچ‌کس تأثیر منفی تحریم، افزایش قیمت دلار، گرانی نهاده‌های دامی همچون ذرت و کنجاله سویا و ده‌ها هزینه دیگر را که صنعت مرغداری کشور را دچار مشکل کرده انکار نمی‌کند اما به نظر می‌رسد مشکلات مرغداری‌های روستای وردیج و ورای این مسائل است و حمایت و همکاری نکردن مسئولان را هم باید به این سیاهه اضافه کنیم.

کد خبر 443529

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: چهار میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سال جدید نسبت به فرودین ماه سال گذشته که دو میلیون و ۶۷۸ هزار قطعه بوده رشد ۶۳ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: این میزان جوجه ریزی در۱۹۰ واحد مرغداری نیمچه گوشتی فعال استان انجام شده که بیشترین پراکنش در شهرستان‌های قزوین و تاکستان است.

وی اضافه کرد: ظرفیت واحد‌های مرغداری استان ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه است.

رمضانپور پیش بینی کرد: ۸۵ هزارتن گوشت مرغ تا پایان امسال در واحد‌های مرغداری استان تولید شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • فیلم/ جنگ سایه‌ها بین ایران و اسرائیل
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه