Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، با آنکه مقام‌های دولت‌های مختلف آمریکا همواره ادعا می‌کنند هدف از اِعمال تحریم‌ها فشار بر حکومت ایران است نه مردم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه اعتراف کرد این تحریم‌ها معیشت مردم عادی را هدف قرار گرفته‌اند.

ترامپ قبل از سوار شدن به هواپیمای مخصوص رئیس‌جمهور آمریکا برای عزیمت به ایالت «آیووا»، از اینکه تحریم‌ها باعث ایجاد مشکلات معیشتی مانند ایجاد تورم و کاهش ارزش پول در داخل ایران شده ابراز خرسندی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا به گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز با مقام‌های ایران امیدوار است گفت: «امیدوارم درباره ایران همه چیز خوب پیش برود. ایران کشوری است که به خاطر این همه تحریم‌ و مسائل دیگر به کشور کاملاً متفاوتی نسبت به زمانی که من اینجا آمدم، تبدیل شده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به بازگو کردن ادعاهایی پرداخت که در بسیاری از سخنرانی‌هایش علیه ایران آنها را مطرح کرده است. او گفت: «وقتی من اینجا آمدم، آنها همه جا حضور داشتند و باعث ایجاد تروریسم و مشکلات دیگر می‌شدند. الان آن کارها را انجام نمی‌دهند و فکر می‌کنم بیشتر از هر زمان دیگر به آمریکا احترام می‌گذارند.»

ترامپ گفت: «ایران کلی مشکلات دارد و من دوست دارم به آنها برای حل این مشکلات کمک کنم. ببینیم چه پیش می‌آید، ولی آنها تورم شدید دارند. پولشان بی‌ارزش شده است. نمی‌شود یک قرص نان خرید. کلی مشکلات در ایران هست و این کشور نسبت به دو سال و نیم پیش خیلی فرق کرده است. حوزه‌های بزرگی تحریم بودند ولی فکر می‌کنم بزرگترین و مهم‌ترین کار وقتی بود که من توافق هسته‌ای ایران را لغو کردم که توافق ناکارآمدی بود.»

بهمن‌ماه سال گذشته هم «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس تلویحاً اعتراف کرده بود که کاخ سفید روی ایجاد آشوب در ایران در نتیجه تحریم‌ها حساب ویژه‌‌ای باز کرده است. وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا خروج از برجام موجب تغییر رفتار ایران شده است یا خیر گفت: «اوضاع برای مردم ایران خیلی بدتر شده و به نظر ما این به خیزش مردم ایران و تغییر رفتار رژیم منجر می‌شود. 

غیر از این گفته‌های صریح برخی رفتار‌های دولت آمریکا هم گویای واقعیت‌هایی در زمینه تحریم‌ها است. به عنوان مثال،   کاخ سفید در زمان وقوع زلزله کرمانشاه، در حالی که ایرانی‌ها در سراسر دنیا سرگرم جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان بودند با صدور چندین بیانیه به طور مکرر درباره احتمال نقض قوانین تحریم‌ها هنگام کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان هشدار می‌داد.

دولت ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و تحریم‌های معلق‌شده به موجب این توافق را علیه ایران احیا کرد. این تحریم‌ها از مردادماه و آبان‌ماه سال گذشته اجرایی شده‌اند. 

تصمیم ترامپ برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی به مخالفت با آن برخاسته‌ است. 

دولت ترامپ ادعا می‌کند هدف از تحریم‌ها آوردن ایران پای میز مذاکره است، اما روزنامه نیویورک‌تایمز هفته گذشته به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد پیشنهادهای ترامپ برای مذاکره با ایران جدی نیست و او قصد دارد سیاست دولت خود را جایی بین دیپلماسی و تهدید نظامی قرار دهد؛ بدون آنکه قصد عملی کردن هیچ‌ یک را داشته باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

در متن این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهاد‌های آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی.

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی: (Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیرو‌های عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر (Brad Cooper): فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes):مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه.

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهاد‌های فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت