Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ایرج حیدری عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی و پرسش و پاسخ وضعیت واگذاری اراضی و مزارع پرورش میگو و اقدام صورت گرفته در خصوص مبارزه با ملخ‌های صحرایی اظهار داشت: استانداری مطالبه گر و دستگاه‌های اجرایی نیز به صورت تخصصی پاسخگو هستند.

وی، با تاکید بر ارتباط دو جانبه بین خبرنگاران رسانه‌های همگانی و دستگاه‌های اجرایی این استان ابراز داشت: نبود اطلاع رسانی و شفافیت از سوی برخی از جمله شیلات و نقد رسانه‌ای باعث تشکیل این جلسه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی اخبارمنتشره در خصوص واگذاری زمین‌های پرورش میگو ادامه داد: هیچ زمانی کار بدون ایراد نیست و مجموعه استانداری به خصوص شخص استاندار هرمزگان از انتقاد و پیشنهاد سازنده استقبال می‌کنند.

وی از اصحاب رسانه این استان نیز خواست قبل از طرح موضوع در رسانه‌ها با مراجعه به معاونان و مدیران استانداری و دریافت پاسخ قانع کننده مطالب خود را در اختیار افکار عمومی بگذارند.

در ادامه این جلسه مدیرکل شیلات هرمزگان نیز ابراز داشت: این استان هم اکنون با هفت هزار هکتار مزرعه پرورشی و تولید سالانه حدود ۲۳ هزارتن میگو به عنوان قطب تولید میگو در سطح کشور مطرح است.

محسن یکتاپور زمین‌های واگذاری به متقاضیان احداث مزارع پرورش میگو درهرمزگان را قانونی دانست و خطاب به خبرنگاران گفت: در صورت ارائه مستندات با افراد خاطی به شدت برخورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز ابراز داشت: به اندازه کافی قانون برای برخورد با افراد متخلف و بازپس گیری زمین‌های واگذاری به آنان وجود دارد.

علی باقرزاده همایی افزود: زمین به صورت اجاره واگذار می‌شود و وزیر جهاد کشاورزی در راستای کمک به رونق تولید قیمت منطقه‌ای آن‌را از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش داده تا چرخ صنعت و کشاورزی بچرخد.

وی اضافه کرد: با این حال احتمال اینکه متخلفی پیدا شود نیز وجود دارد و برای جلوگیری از هر گونه تخلفی از رسانه‌های همگانی و مردم درخواست همکاری داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: در همه فعالیت‌های کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن سهم آورده متقاضی سرمایه گذاری ۲۰ درصد و پرداخت تسهیلات بانکی از منابع مختلف ۸۰ درصد تعیین و ابلاغ شده است.

وی در خصوص مبارزه با ملخ‌های صحرایی نیز ابراز داشت: از بهمن ماه پارسال تاکنون ۱۵۶ ریزش در مناطق مختلف استان هرمزگان داشته‌ایم که پنج دسته آن هر کدام بالای ۲۰۰ میلیون ملخ جمعیت داشته‌اند.

این منبع گفت: با مصرف ۶۰ تن سم در سطح ۱۱۷ هزار هکتار از زمین‌های آلوده به ملخ صحرایی مبارزه شده و پیش بینی می‌شود این رقم به ۲۰۰ هزار هکتار نیز برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به ریزش دو روز گذشته ملخ‌ها در جزیره کیش افزود: تنهایی قادر به مبارزه نیستیم و به مشارکت مردم و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیازمندیم.

در ادامه این جلسه خبرنگاران با طرح مسائلی در خصوص برخورد نامناسب با ۱۴ تعاونی پرورش میگو در سایت شهرستان سیریک و همچنین پرداخت وام‌های غیر اصولی به متقاضیان سرمایه گذاری خواستار پاسخگویی مسؤولان شدند.

مدیر کل شیلات هرمزگان دراین زمینه اظهار داشت: تعاونی پرورش میگوی عدالت سیریک متشکل از ۱۴ تعاونی با ۸۰۰ هکتار مزرعه و دریافت تسهیلات ارزان قیمت بانکی از پرروش دهندگان موفق میگو به حساب می آیند.

محسن یکتاپور با وجود توقف کمک‌های دولتی برای بازسازی سایت‌های پرورش میگو، برای لایروبی کانال تأمین آب و آبرسانی تعاونی پرورش میگو عدالت سیریک مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از سوی دولت (سال گذشته) کمک شده است.

وی با اشاره به درآمد خیلی خوب پرورش دهندگان میگو در چند سال اخیر ابراز داشت: باید خودشان نسبت به لایروبی کانال‌های آبرسانی از دریا اقدام کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در ادامه این جلسه از فعالان رسانه‌ای این استان به عنوان نجیب‌ترین افرادی نام برد که دلسوزانه و بدون هرگونه چشمداشتی در زمینه اطلاع رسانی فعالیت دارند.

مسعود پاکزاد یادآور شد: همه زمین‌های واگذاری به متقاضیان پرورش میگو و فعالیت‌های کشاورزی اجاره نامه محضری ۳۵ ماهه دارند و براساس قانون بهره وری بخش کشاورزی مصوب سال ۹۰ هجری خورشیدی مجلس شورای اسلامی سند به نام دولت است و تغییر کاربری آنها نیز ممنوع است.

وی با اشاره به درآمدزایی ۱۶۵ میلیون دلاری فعالیت‌های شیلاتی با محوریت صادرات میگوی پرورشی هرمزگان در سال گذشته خطاب به خبرنگاران گفت: پرورش دهنده‌ای که پولش را به جای بازارهای کاذب در اینجا سرمایه گذاری کرده شایسته تقدیر و تشکر است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر نقش پر رنگ نهادهای نظارتی افزود: با توجه به وجود ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد ایجاد سایت‌های پرورش میگو در این استان و ۱۵۰ هزار متقاضی تاکنون تخلفی گزارش نشده است.

در ادامه این جلسه مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز بیان داشت: به عنوان متولی تاکنون زمین‌های زیادی به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از جمله پرور میگو واگذار کرده‌ایم.

عبدالصمد صمصام پور افزود: در عمل به قانون و براساس مصوبات، زمین سایت‌های پرورش میگو غیر فعال را پس گرفته‌ایم و از طریق سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تخلفات احتمالی هستیم.

در دو ماهه گذشته از سوی نمایندگی برخی رسانه‌ها در هرمزگان، مطالبی در خصوص تخلف در واگذاری زمین‌های واگذار شده برای پرورش میگو و همچنین تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها به پرورش دهندگان منتشر شده بود.

روابط عمومی استانداری هرمزگان برای شفاف سازی موضوع از خبرنگاران رسانه‌های همگانی به ویژه نویسندگان این مطالب دعوت کرده بود با شرکت در" نشست هم اندیشی و پرسش و پاسخ وضعیت واگذاری اراضی و مزارع پرورش میگو و اقدام‌های صورت گرفته در خصوص مبارزه با ملخ‌های صحرایی" با حضور مدیران دستگاه‌هایی ذیربط مسائل خود را مطرح کنند.

خبرنگاران رسانه‌های همگانی هرمزگان نیز با استقبال از پیشنهاد روابط عمومی استانداری هرمزگان با شرکت در این نشست مسائل و مطالب خود را به صورت مستقیم در حضور معاونان استانداری هرمزگان با مدیرکل شیلات و رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کرد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم