Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از شبکه خبر:
علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در ارتباط تصویری با برنامه تیتر امشب درباره روند بازسازی ها در مناطق سیل زده گفت: عمده اعتبارات بازسازی از طریق بانک و کمک های بلاعوض تامین می شود.
 
 
او افزود: در وهله اول 2 هزار و 500 میلیارد تومان وام و هزار و 300 میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض تامین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
تابش با بیان اینکه مشکلات تاخیر در پرداخت ها پیگیری می شود و مصوبه بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات به بانک ها در استان ها ابلاغ شده است، افزود: 40 هزار پرونده کامل و به بانک ها ابلاغ شده که از این تعداد 8 هزار پرونده عقده قرارداد شده است اما پرداخت ها کافی نبوده است که بانک مرکزی پیگیر است.
 
تابش گفت: بیشتر پرداخت ها از کمک های بلاعوض دولت و مردم بوده است. 
 
رئیس بنیاد مسکن در ادامه گفت: بانک ها در ارزیابی ها با بنیاد مسکن همکاری داشته اند و ارزیابی بنیاد مسکن ملاک است.
 
 تابش گفت: در استان گلستان تصمیم هایی برای تسریع روند کار انجام شده است. 2 استان معین در خدمت این استان قرار گرفته است و روند کار مطلوب تر شده است و کارها با جدیت بیشتر انجام می شود.
 
او افزود: تعمیرات تا پایان تابستان و ساخت و ساز ها تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.  

 
رئیس بنیاد مسکن افزود: در پی کنی ها در استان گلستان سرعت کار مناسب است از بانک ها انتظار می رود عقد قرارداد را همراه با  فقط پرداخت قسط اول عملیاتی کنند. 

 
تابش درباره تامین مصالح و ماشین آلات گفت: تهیه سیمان را بنیاد مستضعفان تقبل کرده است، آهن آلات به استان ها حمل شده است، ایستگاه های تهیه بتن آماده شده است، قیمت ها مصالح نیز قیمت اعلامی بنیاد مسکن است. 
 
محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در برنامه تیتر امشب درباره اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده گفت: سیلی که از فروردین استان های کشور را در برگرفت تخریب های زیادی به همراه داشت.
 
بعد از سیل و با تاکید مقام معظم رهبری برای حضور نیروهای مسلح در مناطق درگیری سیل، استان های مختلف برای کمک به سیل زدگان معین شدند؛ تمام کمک های جمع آوری شده از اقلام ضروری و گروه های جهادی از مبدا استان ها هدفمند بر اساس نیاز به مناطق ارسال شد.
 
 
زهرایی گفت: سیل آسیب های زیادی داشت اما برکاتی نیز داشت ازجمله اینکه گروه های جهادی به منطقه اعزام شدند و مردم نیز با همکاری گروههای جهادی به کمک مردم شتافتند.
 
در طرح جهاد همبستگی ملی نیز با تعامل دولت قرارداد ساخت 20 هزار منزل آسیب دیده را بین سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد مسکن منعقد شد، بسیج مستضعفین به عنوان متولی در منطقه انجام وظیفه کرد همچنین تطبیق منطقه جغرافیایی بین سپاه و بسیج انجام شد و سعی شده با استفاده از خلاء ها کمک ها انجام شود.
 
زهرایی گفت: با تعاملی که با بنیاد مسکن داشتیم و با آسیب شناسی های انجام شده، کار ساخت و ساز ها در سامانه عمران اجتماعی بارگذاری می شود.

 
 در طرح جهاد همبستگی خیرین، با حق انتخاب مالک و با هماهنگی بنیاد مسکن قرارداد امضا  و بارگذاری می شود.
 
در طرح برای ساخت 30 میلیون تومان و برای تعمیر 7 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: با شناسایی واحدها در سامانه عمران اجتماعی کار تبلیغاتی انجام می شود برای سازمان ها و استان های معین سهمی برای کمک درنظر گرفته شده است.
 
 
مهدی رازجویان معاون عمرانی استانداری مازندران درارتباط تصویری گفت: مشکل اساسی ما پرداخت تسهیلات بانک هاست که هنوز پرداخت ها دستی و کند انجام می شود.
 
رازجویان گفت: با توجه به کندی پرداخت تسهیلات از جانب بانک ها روند ساخت و سازها به کندی انجام می شود که وعده پیگیری در هیئت دولت برای رفع موانع بانک ها داده شده است.
 
 او گفت: تسریع در روند کار بانک ها ساخت و ساز ها را سرعت خواهد بخشید.   
 
 
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ارتباط تصویری گفت: از روز عید سعید فطر جلسه ای با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی مشکلات بررسی شد. طبق نظرسنجی ها اولویت اول مردم آماده سازی برای کشت تابستانه است که در دستور کار قرار گرفته است.
 
در شهرستان اهواز 3 هزار هکتار باقی مانده که با خط لوله هایی که در اختیار وزارت جهاد قرار گرفته مشکلات مرتفع خواهد شد.
 
استاندار خوزستان گفت: مشکل اصلی فعلا دشت آزادگان است که هنوز مناطقی زیر آب است. بیش از 90 دستگاه از روز عید فطر به دستگاه های خدمات رسان اضافه شده است تا چند روز آینده این 23 هکتار از زیر آب خارج و کشت تابستانه آغاز شود.
 
شریعتی گفت: در روستاهایی نیز که امکان سکونت نبود علاوه بر تسهیلات دولتی 200 کانکس کولر دار در اختیار مردم قرار گرفته و شرایط تاحدودی مناسب شده است. 
 
او افزود: اکنون هیچ خانواده ای در گرمای خوزستان زیرچادر نداریم.
 
او گفت: پکیج های امداد رسانی در اختیار شهرها قرار می گیرد و وسایل سرمایشی نیز با هماهنگی های لازم تامین و در اختیار مردم قرار می گیرد.
 
با هماهنگی بین بانک ها و دستورالعمل های بانک مرکزی روند تعمیرات و ساخت و ساز سرعت بیشتری می گیرد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن از اولویت های بانک مسکن در سیاست های اعتباری سال جاری است

امتداد - بانک مسکن تنها بانک تخصصی در بخش مسکن است که در تامین مالی طرح های مسکن و ساختمان همیشه پیشتاز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان این مطلب به تشریح سیاست های اعتباری بانک در سال جاری پرداخت و تحقق اهداف تعیین شده در قالب طرح نهضت ملی مسکن را از اولویت های بانک مسکن در سال جاری برشمرد.

وی با بیان این مطلب که یکی از محوری ترین و اصلی ترین شعار دولت محترم طرح نهضت ملی مسکن است گفت: تکلیف بانک در طرح نهضت ملی مسکن طی سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تامین مالی ساخت واحد های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به ارزش ۲۵۹ همت بوده است که توسط بانک مرکزی به بانک مسکن ابلاغ و بانک مسکن نیز طی این سالها عمده فعالیت اعتباری خود را در اجرای این طرح عظیم متمرکز کرده است.

دکتر فاضلیان همچنین تعیین تکلیف مابقی پروژه های مسکن مهر و تسریع در تکمیل و تحویل این پروژه ها به متقاضیان،پرداخت تسهیلات در بخش های دیگر از جمله ازدواج، فرزندآوری و تامین مالی پروژه های عمرانی و آزادراهی را از دیگر مواردی عنوان کرد که در سال گذشته بانک مسکن در دست اقدام داشته است.

وی با بیان این مطلب که فعالیتهای بانک مسکن در پرداخت تسهیلات در سه بخش طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات تکلیفی و تعهدی و سایر تسهیلات عادی و مرسوم بانک خلاصه میشود افزود: سپرده های بانک، وصول مطالبات و سرمایه بانک مسکن ابزارهای بانک در راستای پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستند که برای تقویت هریک از این بخش ها اقداماتی از جمله؛ ارایه طرح های جدید برای جذب سپرده های مشتریان، ارایه طرح های مختلف همانند بخشودگی جرائم برای وصول مطالبات و تلاش در راستای افزایش سرمایه بانک طی سال گذشته انجام شده است که در سال جاری نیز همچنان این روند ادامه دارد.

وی علاوه بر تلاش برای پاسخگویی به نیازهای تسهیلاتی مشتریان؛بر رعایت تعادل و توازن بین منابع و مصارف بانک در سیاست های اعتباری سال جاری تاکید کرد.

دکتر فاضلیان با قدردانی از تلاش کارکنان بانک در صف، از نقش برجسته آنها در جذب منابع سخن گفت و یادآور شد: همکاران شعب می توانند با تعامل با مشتریان و بازاریابی هدفمند گام های موثر و بزرگی در جهت جذب منابع و در نهایت ایجاد تعادل در منابع و مصارف بانک بردارند.ضمن اینکه با افزایش حدود اختیارات مدیریت های شعب سعی کردیم تا اهداف بانک بیش از گذشته در راستای اجرای سیاست های اعتباری سال جاری محقق شود.

عضو هیات مدیره بانک مسکن برنامه ریزی و سیاست گذاری در راستای افزایش رونق در بخش مسکن، ارتقای نظام فنی و مهندسی از طریق حمایت های لازم از ساخت مسکن با استفاده از فناوری های نوین و صنعتی سازی و ….، حمایت از تولید کنندگان و فروشندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی و تقویت توان بخش عرضه و تقاضا از طریق اعطای انواع تسهیلات در بخش مسکن را از جمله رویکردهای بانک مسکن در تدوین سیاست های اعتباری بانک در سال جاری برشمرد.

وی در ادامه یادآور شد: بانک مسکن به منظور تحقق خط مشی های اعتباری در سال جاری تغییراتی را در سیاست های اعتباری سال ۱۴۰۳ به صورت حمایت از واحدهای احداثی در قالب؛ پروژه های صنعتی سازی، خانه های سبز، معماری ایرانی اسلامی، افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن، افزایش سقف تقسیط مطالبات ناشی از قرارداهای مشارکت مدنی احداث مسکن، افزایش سقف تسهیلات جعاله تکمیل و تجهیز مسکن، مرابحه بازسازی اساسی و مرابحه منصوبات با توجه به افزایش سطح عمومی قیمتها، تسهیل در شرایط صدور ضمانت نامه، افزایش حدود اختیارات ارزی و … ایجاد کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دستور مَسکَنی رئیس جمهور به بانک‌ها
  • طرح نهضت ملی مسکن از اولویت های بانک مسکن در سیاست های اعتباری سال جاری است
  • تاریخچه ۲۵۰۰ ساله کارت اعتباری در ایران
  • ۱۰ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • تامین زمین در یاسوج برای طرح ملی مسکن
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی