Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@04:02:15 GMT

انتقاد تلویحی مکرون از سیاست‌های ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۹۵۹۵

مکرون اظهار کرد: رای دهندگان می گویند دمکراسی ما را از نابرابری ناشی از سرمایه داری دیوانه وار حفظ نمی کند پس بگذارید مرزهایمان را ببندیم، دیوار بسازیم و از چندجانبگی خارج شویم.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت جهان در حال عبور از یک بحران عمیق است و ممکن است در آستانه دوران جنگ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین خواهان تلاشی جهانی برای پرداختن به خطرات نابرابری، فناوری کنترل نشده و تغییرات آب و هوایی شد.
مکرون این اظهارات را در یک سخنرانی به مناسبت یکصدسالگی سازمان بین المللی کار در ژنو عنوان کرد. وی گفت ممکن است جهان با چشم خواب به سمت جنگ برود و اگر قرار است پیشرفت واقعی کند باید برخی تعهدات جدی را صورت دهد.

وی در اظهاراتی که به نظر در انتقاد از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود گفت: نابرابری روزافزون در حال تقویت «خودکامگی» است و رای دهندگان «می گویند دمکراسی ما را از نابرابری ناشی از سرمایه داری دیوانه وار حفظ نمی کند پس بگذارید مرزهایمان را ببندیم، دیوار بسازیم و از چندجانبگی خارج شویم.»

دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز در این نشست حضور داشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتقاد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عبدالرضا داوری هایکو ماس شینزو آبه حشمت علوی حیات شبانه نزار زاکا مالیات بر سکه یوکیا آمانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه در کاخ ملی این‌کشور تاکید کرد: ایالات متحده متعهد می‌شود از حقوق بشر در جهان دفاع کند؛ اما در مقابل دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می‌کنند، با خشونت رفتار کرد.

رئیس جمهور مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا اعلام داشت: شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع‌تر باشید.

وی ادامه داد: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد، دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

اوبرادور با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، تاکید کرد که آمریکا در زمینه مسائل پولی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.
 

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • (ویدئو) انتقاد تند و تیز امیرعلی نبویان به شوخی رائفی‌پور
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • (ویدئو) واکنش انتقامی مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ