Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که هر زمان که مسکن گران می‌شود، دشمنی فرضی به نام سوداگر پیدا می‌شود، گفت: دولت هیچ سیاستی برای حوزه زمین ندارد. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با انتقاد از نامناسب بودن فضای کسب و کار در حوزه تولید مسکن، اظهار کرد: چند صد نوع فعالیت صنفی و اقتصادی از بخش مسکن اموارت خود را می‌گذرانند؛ شهرداری که 60 درصد درآمدهای آنها از حوزه مسکن است یا سازمان امور مالیاتی، سازمان نظام مهندسی، کارخانه‌های تولید و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همه از قِبل حوزه مسکن درآمد کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: در این بین انبوه‌ساز یا توسعه گر (developer) وجود دارد که باید تمام هزینه‌ها را از مردم بگیرد و بخش عظیم سرمایه خودش را برای تولید مسکن صرف کند و آنرا تحویل دهد. در این شرایط انتظار دارند با هزینه‌های سرسام آور مردم صاحب مسکن شوند. هر وقت که شکاف بزرگی در قیمت مسکن روی داد دشمنی فرضی تحت عنوان سوداگر  را پیدا می‌کنند.

وی با طرح این پرسش که حالا این سوداگر کیست، خدا می‌داند، افزود: از کجا متولد شده خدا می‌داند، نمی‌شود عقل مردم را به بازی بگیریم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که وضعیت ساخت و سازهای مسکن در کشور خوب نیست، اظهار کرد: دولت هیچ سیاستی برای حوزه زمین ندارد؛  اگر بخواهیم بهبود فضای کسب و کار را مد نظر قرار بدهیم یکی از بخش‌ها وجود قوانین مزاحم، یک بخش سیاست‌های پولی و اعتباری و بخش دیگر در حوزه آسیب‌شناسی قیمت است که این مورد به زمین برمی‌گردد.

پورحاجت بیان کرد:‌ همه کارشناسان اعلام می‌کنند که حداقل 50 درصد از قیمت تمام شده مسکن مربوط به قیمت زمین است. سیاست دولت برای تامین زمین جهت تولید مسکن چیست؟ اگر دولت به دنبال این است که انبوه‌سازان خانه‌های ویلایی قدیمی را تخریب کرده و یک خانه را به 10 واحد تبدیل کنند که به این کار سیاست نمی‌گویند.

وی ادامه داد: این تراکم‌فروشی و شهرفروشی است؛ غیر از این نیست. باید در بخش تولید مسکن برنامه‌ها مشخص باشد. حتی در بحث بازآفرینی که به نظر می‌رسد تلاش زیادی شد اما واقعیت آن است که وزیر سابق راه و شهرسازی سال گذشته گفته بود که دستگاه های دولتی حدود 40 متر برای ساخت مسکن زمین به وزارت راه دادند.

وی اظهار کرد: واقعا آیا دولت به این بزرگی که در همه امور دخالت می‌کند در محله‌های هدف بازافرینی شهری 40 متر زمین دارد؟ آیا وقتی سیاست اصلی دولت در حوزه بازآفرینی است فقط موجودی املاکش 40 متر است. اینها سئوالات اساسی هستند که پاسخ آنها مشخص نیست.

کاهش 53 درصدی تولید سالانه مسکن در دولت دوازدهم

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بازار مسکن معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن وام مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار مسکن معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن وام مسکن بازار مسکن معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار

مهدی عسگری درباره ضرورت تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار، گفت: ریشه‌ بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است، روندی که در صورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد، ادامه داد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است.

وی اضافه کرد: مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی مساحت سکونتگاهی کشور، تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است