Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:39:56 GMT

سيلدنافيل چيست + عوارض جانبي

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۱۵۲۰

سيلدنافيل چيست + عوارض جانبي

خبرگزاري آريا- سيلدنافيل عضلات رگ هاي خوني را شل کرده و جريان خون را به مناطق خاصي از بدن افزايش مي دهد. سيلدنافيل تحت نام وياگرا براي درمان اختلال نعوظ (ناتواني جنسي) در مردان استفاده مي شود. يک نام تجاري ديگر از سيلدنافيل Revatio است که براي درمان فشار خون بالا در شريان ريوي و بهبود تمرينات در مردان و زنان استفاده مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت مصرف وياگرا نيز Revatio مصرف نکنيد.

اطلاعات مهم

سيلدنافيل را در صورت استفاده از داروهاي نيترات براي درد قفسه سينه يا مشکلات قلبي، از جمله نيتروگليسيرين، ايزوسوربيد دينيترات، ايزوسوربيد مونونيترات و بعضي از داروهاي تسکين دهنده مانند "پاپرز" استفاده نکنيد. مصرف سيلدنافيل با يک دارو نيترات باعث کاهش ناگهاني و شديد فشار خون مي شود.

بعضي از داروها مي توانند هنگام استفاده با سيلدنافيل اثرات ناخواسته يا خطرناکي داشته باشند. در مورد تمام داروهاي فعلي خود، به ويژه riociguat (Adempas)، به پزشک خود اطلاع دهيد. سيلدنافيل را با رئوکسيگوات نگيريد.

اگر نعوظ شما دردناک است يا طولاني تر از 4 ساعت طول مي کشد، با پزشک خود مشورت کنيد يا به پزشک اضطراري مراجعه کنيد. نعوظ طولاني (پرياپيسم) مي تواند آلت تناسلي را آسيب برساند.

قبل از مصرف سيلدنافيل:

شما بايد از سيلدنافيل استفاده نکنيد اگر به آن آلرژي داريد يا اگر داروهاي ديگري براي پرفشاري خون شرياني ريوي مانند ريبوسيگوات (Adempas) مصرف کنيد.

اگر داروهاي نيترات براي درد قفسه سينه يا مشکلات قلبي نيز مصرف مي کنيد، اين دارو را مصرف نکنيد. اين شامل نيتروگليسيرين، ايزوسوربيد دينيترات و مونونيترات ايزوسوربيد است. نيترات ها نيز در برخي از داروهاي تسکين دهنده مانند آميل نيترات يا نيتريت ("پاپرس") يافت مي شوند. مصرف سيلدنافيل با يک دارو نيترات باعث کاهش ناگهاني و شديد فشار خون مي شود.

براي اطمينان از اينکه سيلدنافيل براي شما امن است، اگر تا به حال داشته باشيد، به پزشک خود بگوييد:

 مشکلات قلبي (درد قفسه سينه، اختلال ريتم قلب، حمله قلبي)

 فشار خون بالا يا پايين؛

مشکلات گردش خون؛

زونا

رتينيت pigmentosa (وضعيت ارثي چشم)؛

کوري در يک يا هر دو چشم.

 مشکلات خونريزي

زخم معده؛

بيماري انسدادي وريد ريوي (PVOD)؛

بيماري کبد يا کليه؛

اختلال در سلول هاي خوني مانند کمخوني سلول داسي شکل، مولتيپل ميلوما يا لوسمي؛

ناهنجاري فيزيکي آلت تناسلي (مانند بيماري Peyronie)؛ يا

اگر به شما گفته شده است نبايد رابطه جنسي را به دلايل بهداشتي داشته باشيد.

سيلدنافيل مي تواند جريان خون را به عصب بينايي چشم کاهش دهد، ناشي از از دست دادن بينايي ناگهاني. اين در تعداد کمي از افراد مبتلا به سيلدنافيل مصرف مي شود که بيشتر آنها بيماري قلبي، ديابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا يا برخي مشکلات پيش از مواجهه با چشم و همچنين افرادي که سيگار مي کشند يا بيش از 50 سال دارند. روشن نيست که آيا اين دارو علت واقعي از بين رفتن ديد است.

انتظار نمي رود اين دارو به يک نوزاد متولد نشده آسيب برساند. اگر باردار يا قصد بارداري داريد، به پزشک خود بگوييد. زنان با فشار خون شرياني ريه نبايد از مصرف سيلدنافيل بدون صحبت کردن با پزشک خود متوقف شوند.

مشخص نيست که آيا سيلدنافيل به شير مادر منتقل مي شود يا اينکه اين ممکن است به يک کودک پرستار آسيب برساند. در صورتي که شيريني داشته باشيد، به پزشک خود بگوييد. زنان با فشار خون شرياني ريه نبايد از مصرف سيلدنافيل بدون صحبت کردن با پزشک خود متوقف شوند.

اين دارو را بدون هيچ گونه توصيه پزشکي به افراد زير 18 سال بدهيد.

چگونه بايد سيلدنافيل را مصرف کنم؟

بسياري سيلدنافيل را در رژيم لاغري خود مصرف مي کنند که اين درست نيست. سيلدنافيل دقيقا همانطور که براي شما تجويز شده است را مصرف کنيد. تمام دستورالعمل ها را در برچسب تجويز خود دنبال کنيد و تمام راهنماهاي دارو يا ورقه هاي دستورالعمل را بخوانيد.

Revatio معمولا سه بار در روز، حدود 4 تا 6 ساعت از هم جدا مي شود.

وياگرا معمولا هنگامي که مورد نياز است، 30 دقيقه تا 1 ساعت قبل از فعاليت جنسي گرفته مي شود. شما مي توانيد آن را تا 4 ساعت قبل از فعاليت جنسي ببريد. وياگرا را بيش از يک بار در روز مصرف نکنيد.

قبل از اندازه گيري يک دوز، سوسپانسيون دهاني (مايع) را لکه کنيد. استفاده از دوز سرنگ ارائه شده، و يا استفاده از دوز اندازه گيري دارو (نه يک قاشق آشپزخانه).

وياگرا مي تواند به شما کمک کند تا هنگام تحريک جنسي تحريک شود. يک نعوظ فقط با مصرف يک قرص اتفاق نمي افتد. دستورالعمل هاي دکتر خود را دنبال کنيد.

در طول فعاليت جنسي، اگر دچار سرگيجه يا تهوع شديد يا درد، بيحسي يا سوزش در قفسه سينه، دست ها، گردن يا فک شود، متوقف شويد و از پزشک خود بپرسيد. شما مي توانيد عوارض جانبي جدي سيلدنافيل داشته باشيد.

در دماي اتاقي به دور از گرما و رطوبت، نگهداري شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عوارض جانبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جعفری افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص آیین نامه فعالیت دانش بنیان ها و سکوهای سلامت، وزارت بهداشت ملزم به دارو رسانی از طریق سکوها به مصرف کننده نهایی است.

وی ادامه داد: در خصوص عرضه دارو از طریق سکو‌های اینترنتی اختلاف نظری وجود داشت که این آیین نامه به منظور رساندن دارو از تامین کننده به داروخانه هاست یا شامل رساندن دارو از داروخانه‌ها به مصرف کننده نهایی هم می‌شود.

جعفری گفت: در حقیقت دغدغه اصلی مردم و فعالان این حوزه این بود که دستورالعمل رساندن دارو از داروخانه به مصرف کننده نهایی ابلاغ شود. پس از یکسال و هشت ماه در نهایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفت با همکاری وزارت ارتباطات این آیین نامه اجرا شود.

وی افرود: برای اینکه طعم شیرین دارو رسانی توسط سکو‌ها از داروخانه به مصرف کننده نهایی برای مردم احساس شود؛ لازم است چند نکته لحاظ شود؛ اول اینکه تاخیری که برای ابلاغ این دستورالعمل اتفاق افتاد برای عملیاتی شدن آن تکرار نشود. دوم اینکه مطابق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بخش دولتی نباید رقیب بخش خصوصی شود و ما امیدواریم بخش دولتی رقیب بخش خصوصی در دارورسانی نشود؛ یعنی سکو‌های خصوصی برای فراهم کردن شرایط مناسبتر برای دارو رسانی به مردم در رقابت باشند و این امکان در انحصار سکو‌های دولتی نباشد.

جعفری اظهار کرد: طبق ماده ۱۲ آیین نامه، نهایتا ۶ ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل باید اجرایی شود چرا که در هیئت ۷۷ ام مقررات زدایی گفته شده، همه سکو‌های دارای مجوز از اتحادیه کسب و کار‌های مجازی و یا سایر نهاد‌های مرتبط برای فعالیت در حوزه عرضه دارو به مصرف کننده نهایی نیاز به اخذ مجوز مجدد ندارد؛ در حالیکه در این آیین نامه آمده، علاوه بر کسب مجوز از اتحادیه کسب و کار مجازی باید عضو سازمان صنفی یارانه‌ای کشور هم بشوند، که این ماده نیاز به اصلاح دارد.

معاون مرکز کسب و کار وزارت اقتصاد پیش بینی کرد که فضای رقابتی خوبی بین سکو‌ها با توجه به ظرفیتی که در این دستورالعمل وجود دارد ایجاد میشود که این مهم سبب تسهیل دسترسی مردم به این خدمت میشود.

دیگر خبرها

  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!