Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:28:11 GMT

دیدار سیسی با رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۱۶۴۹

دیدار سیسی با رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا

رئیس جمهوری مصر با رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌ الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر با ژنرال کنت مکنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

در همین راستا، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که سیسی در جریان این دیدار بر اهمیت روابط استراتژیک مداوم میان مصر و آمریکا به ویژه همکاری نظامی میان دو کشور جهت مقابله با چالش‌های کنونی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری مصر همچنین در جریان این دیدار به بررسی تلاش‌های کنونی کشورش در راستای مبارزه با تروریسم در تمامی محورها و مسیرهای استراتژیک پرداخت.

راضی تصریح کرد: این ژنرال آمریکایی ضمن ابراز خرسندی از تقویت و تحکیم روابط نظامی میان قاهره و واشنگتن بر تمایل کشورش برای تداوم توسعه روابط و همکاری با مصر و تقویت آن در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

مکنزی همچنین تلاش‌های قاهره در راستای مقابله با تروریسم و نقش محوری مصر در منطقه و نیز تلاش‌هایش با هدف برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای را ستود.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر خاطرنشان کرد: سیسی و مکنزی در جریان این دیدار در خصوص نتایج مذاکرات اخیر کمیته همکاری نظامی میان دو کشور در ماه مارس در واشنگتن به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

رئیس جمهوری مصر و این ژنرال آمریکایی همچنین پیرامون مسائل مختلف امور استراتژیک از جمله مبارزه با تروریسم، امنیت مرزی، دریایی و همکاری امنیتی که پایبندی دو کشور به همکاری دوجانبه و رایزنی بر اساس اولویت‌های مشترک را نشان می‌دهد، گفت‌وگو کردند.

در این دیدار فرمانده کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و تولیدات جنگی مصر و همچنین کاردار سفارت آمریکا در قاهره حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب‌الله با انتشار بیانیه‌های کوتاهی اعلام کرد: در این حمله ترکیبی، مقر فرماندهی نظامی اشغالگران در گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک صهیونیست نشین المناره را با راکت‌های هدایت‌شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.

شامگاه جمعه نیز حزب‌الله لبنان در یک کمین ترکیبی، کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اسراییل شلیک شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند جولان اشغالی و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی