Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: با پیگیری‌های ملی و رایزنی با دستگاه‌های مرتبط موانع صادرات محصولات غذایی تولیدکنندگان شهرک صنعتی توستان لاهیجان برطرف می‌شود. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه وی در سطح ملی مشکلات و موانع صادرات محصولات غذایی تولیدکنندگان شهرک صنعتی توستان را پیگیری می‌کند اظهار داشت: امیدواریم با برداشته شدن این موانع تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را به بازارهای هدف صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس بهبود معیشت و رونق فعالیت‌های کسب و کار را در واحدهای تولیدی و صنعتی مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تاکنون جلساتی با تولیدکنندگان مواد غذایی شهرک توستان لاهیجان برگزار و پیگیری مشکلات آن‌ها در سطوح ملی آغاز شده است.

عضو کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس به افتتاح و بهره‌برداری از اداره استاندارد واقع در شهرک صنعتی توستان لاهیجان اشاره کرد و ابراز داشت: این خبر برای فعالان و تولیدکنندگان شرق گیلانی به ویژه فعالان عرصه تولید مواد غذایی خبری بسیار خوب و نوید بخش است.

گیلان| جشنواره بین‌المللی چای در لاهیجان برگزار می‌شودگیلان|‌ طرح گردشگری تالاب بین‌المللی امیرکلایه لاهیجان افتتاح شدنخستین ‌مرکز اورژانس هوایی گیلان در لاهیجان راه‌اندازی می‌شود

نیکفر با بیان اینکه مشکلات و کمبودهای شهرک صنعتی لاهیجان جهت رفع در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این شهرک شاهد احداث یک واحد تصفیه خانه جدید هستیم همچنین با مجوزهای صادر شده عملیات آسفالت راه دسترسی آن به طول 4 کیلومتر به زودی انجام می‌شود.

وی در مورد شهرک صنعتی سیاهکل نیز ضمن بیان اینکه تنها 30 درصد ظرفیت آن فعال است اظهار داشت: در چند ماهه اخیر 3 شرکت در این شهرک صنعتی راه‌اندازی شد و با پیگیری‌های زیادی که انجام دادیم تعداد دیگری از صاحبان صنایع برای ایجاد واحدهای تولیدی خود در این شهرک اعلام آمادگی کردند.

نیکفر با اشاره به اینکه به زودی شاهد راه‌اندازی واحدهای جدید تولیدی در شهرک صنعتی سیاهکل خواهیم بود تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که در کنار پیگیری و حمایت‌های لازم بتوانیم زمینه‌های لازم برای توسعه و رونق هر چه بیشتر شهرک‌های صنعتی را فراهم سازیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس حمایت از تولیدکنندگان و رفع مشکلات آنان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نامگذاری شده است باید زمینه‌های لازم جهت تحقق این شعار راهبردی توسط هر کدام از دستگاه‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اعلام کرد: آیین نکوداشت حاج محمدمیرزا قوانلو ملقب به کاشف السطنه (پدر صنعت چای ایران) عصر فردا در موزه چای لاهیجان برگزار می‌شود.

این برنامه با همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی لاهیجان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان و سازمان چای کشور برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۱۸ فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه) برای شرکت در مراسم در جوار مقبره کاشف السلطنه حضور یابند.

کاشف السلطنه کیست؟

تاریخ می‌گوید: «محمدخان قاجار قوانلو» کارمند وزارت خارجه و کنسول ایران در هند بود، به فکرش رسید که آب و هوای مزارع چای هند شبیه آب و هوای گیلان است. پس تصمیم گرفت، یک امتحانی کند و ببیند می‌تواند چای را در ایران بکارد یا نه. رفت دنبال کار و در یادداشتی هم نوشت: «می روم دنبال چای ... ان شاءالله کسان دیگری هم در فکر رفع احتیاج سایر کالا‌ها باشند».

باقی داستان این است که مقدار زیادی بذر چای و ۳ هزار نهال چای را با هر زحمتی بود در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی به ایران آورد و در لاهیجان کاشت و به یک نفر از معتمدین محلی سپرد که مراقب مزرعه چای باشد و بوته‌ها را زیاد کند و خودش دیگران را تشویق کرد که چای بکارند و نتیجه آن که تا چند سال بعد چای ایرانی رسیده بود به سینی چای ایرانی ها. همین موفقیت او در بومی کردن صنعت کشت چای باعث شد از مظفرالدین قاجار لقب «کاشف السلطنه» بگیرد و از مردم ایران نیز لقب «پدر چای ایران».

موزه کاشف السلطنه کجاست؟

موزه کاشف السلطنه یا همان موزه تاریخ چای ایران به عنوان تنها موزه تخصصی و تاریخی چای در کشور در آرامگاه کاشف السلطنه (بنیانگذار صنعت چای ایران) در شهر لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

این موزه امروزه با توجه به جذب گرشگران داخلی و خارجی جزء یکی از معروف‌ترین و بی نظیرترین جاذبه‌های شهرستان لاهیجان محسوب می‌شود. 

فضای داخلی موزه چای ایران از ۲ طبقه تشکیل شده است. در طبقه پایین تندیس و دست نوشته‌ها و برخی وسایل شخصی کاشف السلطنه به همراه ادوات کشت و فرآوری گیاه چای قرار دارد. 

در طبقه دوم که به صورت بالکن بر روی طبقه اول ساخته شد، بیشتر پوشش و آداب و سنن مردم گیلان و لاهیجان به نمایش گذاشته است. مقبره کاشف السلطنه نیز در بخش انتهایی طبقه دوم قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح