Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان اینکه ۱۴ هزار زباله‌گرد در تهران وجود دارد، گفت: ۴۷۰۰ نفر از این افراد یعنی معادل یک سوم آنها کودک هستند.

به گزارش ایسنا، فرشید یزدانی با بیان اینکه "یغمای کودکی" یعنی کودکی به تاراج رفته و زندگی کودکان زباله گرد در این دایره قرار می‌گیرد، افزود: به نظر می‌رسد نگاه بازار محور مهم‌ترین عامل یغمای کودکی به وسیله زباله گردی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تلاش کردیم تا به عنوان یک نهاد مدنی برای اثرگذاری در این حوزه، پژوهشی را طراحی کنیم. البته از سال ۷۹ اولین خانه‌های کودک مرتبط با انجمن حمایت از حقوق کودکان تاسیس شد، اما هنوز به راهکاری برای حل مسائل کودکان مبتنی بر سیاستگذاری نرسیده‌ایم، اگرچه بر اساس واقعیات موجود از بین بردن کامل کار کودکان ممکن نیست، اما ما هم باید تلاش کنیم تا واقعیت را تغییر دهیم.


این فعال حقوق کودک با بیان اینکه یکی از سوالات اولیه ما در خصوص انجام این پژوهش این بود که اگر بخواهیم کار کودکان را به طور کامل حذف کنیم، بنابراین این کودکان چگونه باید گذران مالی داشته باشند؟ توضیح داد: همچنین در پژوهش مذکور مسئله اخلاق در پژوهش به طور کامل رعایت و به موضوعاتی مثل عدم آسیب به مصاحبه شوندگان، عدم افشای هویت آنها  و حفظ حرمت و شأن انسانیشان توجه شد.


یزدانی با بیان اینکه بر اساس این پژوهش ۱۴۰۰۰ زباله گرد در تهران وجود دارد، تصرح کرد: 4700 نفر از این افراد یعنی معادل یک سوم آنها کودک هستند.


وی با اشاره به اینکه ارزش کل زباله‌های خشک درسال ۹۷، ۲۶۴۰ میلیارد تومان بوده است گفت: ارزش تقریبی زباله‌های جمع آوری شده در بخش رسمی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان و در بخش غیر رسمی ۲۲۴۰ میلیارد تومان است.


مدیرعامل جمعیت حمایت از حقوق کودکان با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از زباله ها با وانت جمع‌آوری می‌شوند، اظهار کرد: متوسط درآمد زباله گردان‌های چرخی و کتفی نیز حدود ١٩.٣ میلیون تومان و متوسط درآمد ماهیانه آنها ١.۶ میلیون تومان است.


یزدانی همچنین توضیح داد: سهم عوامل مختلف از ارزش زباله‌ها با کسر سهم جمع آوری شده رسمی عبارت است از ٨.٩  درصد برای شهرداری‌، پیمانکاران ۲۱ درصد، ارباب یا صاحب‌کار ۵۴.۵ درصد، زباله گرد ۱۵.۶، وانتی، ۶.۲ درصد، چرخی ٧ درصد و کودکان تنها ۲.۴ درصد است. این درحالیست که سهم کودکان در میزان زباله گردی یک سوم جمعیت زباله‌گردان است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زباله گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !

  به گزارش پارس نیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تازه‌‌‌ترین بررسی‌‌‌ها از بازار معاملات اجاره مسکن این دو منطقه نشان‌دهنده آن است که عمده مالکان واحدهای اجاره‌‌‌ای، در روزهای اخیر، فرمول ترکیبی رهن و اجاره ماهانه را به عنوان مدل انتخابی خود برای دریافت اجاره‌‌‌بها از مستاجر انتخاب کرده‌‌‌اند. البته نسبت فایل‌‌‌های رهن کامل نیز در این دو منطقه نسبت به کل فایل‌‌‌ها و همچنین سایر مناطق تهران همچنان بالاست.

 

 

بررسی‌‌‌ها در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع که به عنوان الگوی متراژی تقاضای مصرفی این دو منطقه انتخاب شده است، نشان می‌دهد میانگین اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی ماهانه مسکن در این دو منطقه برای یک واحد مسکونی با متوسط مساحت ۱۲۴ مترمربع، بر اساس مشخصات فایل‌‌‌هایی که روز گذشته به بازار عرضه شد، رقمی حول و حوش ۲۸میلیون و۵۰۰هزار تومان به علاوه میانگین رهن یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی است.

بر این مبنا، متوسط مبلغ رهن کامل پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان در این دو منطقه لوکس پایتخت، برای واحدهای مصرفی، در مرز ۲۰ میلیون تومان قرار دارد. در جدول زیر مشخصات تازه‌‌‌ترین فایل‌‌‌های عرضه‌شده به بازار مسکن دو منطقه ۱ و۳ تهران در محله‌‌‌های منتخب و در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع درج شده است.

دیگر خبرها

  • کتاب‌های این روزها باب میل کودکان است؟
  • اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه