Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-28@12:25:13 GMT

ترامپ امروز اقدام جدیدی را درباره لهستان اعلام می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۲۸۹۰

ترامپ امروز اقدام جدیدی را درباره لهستان اعلام می‌کند

به گزارش وانانیوز، 

مقام‌های آمریکایی به خبرنگاران گفتند این تصمیم "مهم" در جریان دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان در کاخ سفید اعلام می‌شود و درباره "وجهه جدید روابط نظامی-نظامی" میان واشنگتن و ورشو است. یکی از مقام‌های مطلع گفت: این نشست فرصتی مناسبی برای تاکید بر روابط رو به گسترش نظامی-نظامی و همچنین تعهد مشترک ما به ناتو و اولویت‌های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه "دیفنس وان" شامگاه سه‌شنبه گزارش داد، پنتاگون ۱۰۰۰ نیروی آمریکایی دیگر در لهستان مستقر خواهد کرد و این نیروهای وظایف لجستیکی خواهند داشت. با این حال دولت ترامپ مشخص نکرده است که آیا حضور این نظامیان دائمی است و آیا شامل یک پایگاه نظامی جدید آمریکا در این کشور اروپایی می‌شود یا خیر.

مقام‌های آمریکا نگفتند که آیا ترامپ امسال به لهستان سفر می‌کند یا خیر. به گفته آنها ترامپ و دودا در کنفرانس خبری مشترک در کاخ سفید به این سوالات پاسخ می‌دهند.  

نیروهای آمریکایی از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ حضور دوره‌ای در لهستان دارند. اکنون ۴۰۰۰ نیروی آمریکایی در سراسر لهستان مستقر هستند اما رهبران ورشو خواستار یک حضور قوی‌تر برای مقابله با تخاصم احتمالی روسیه شده‌اند. مقام‌های لهستان پیشتر خواستار حضور نظامی و پایگاه دائمی آمریکایی‌ها شده بودند و پیشنهاد دو میلیارد دلار برای چنین پایگاهی را داده بودند.

آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان هم گفته بود درباره افزایش حضور نظامی آمریکا در لهستان حین نشست آتی با دونالد ترامپ گفت‌وگو خواهد کرد.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، یک پهپاد «ام کیو - ۹» به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار در سواحل یمن سقوط کرد.

پایگاه خبری المسیره یمن به نقل از یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اعتراف کرد که یک پهپاد «ام‌کیو - ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی مشکوک این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

در همین ارتباط، مقامات یمنی هنوز واکنش رسمی درباره سقوط مشکوک این پهپاد گران قیمت آمریکایی در سواحل یمن اتخاذ نکرده‌اند.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، جنبش انصارالله یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک این پهپاد در حدود سی میلیون دلار قیمت داشته‌اند.

کد خبر 6089412

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود