Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: تحلیل تصاویر ماهواره(EUMETSAT) نشان می‌دهد که طوفان «وایو» از زمان تشکل تا صبح امروز حدود ۶۰۰ کیلومتر به سمت شمال و شمال غربی پیشروی کرده است. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، دوست محمد کلیم اظهار داشت: هم اکنون این طوفان در فاصله حدود 1200 کیلومتری از سواحل گواتر قرار دارد و در حال حرکت به سمت شمال و شمال غرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس خروجی مدل‌های پیش‌یابی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سرعت وزش باد در محل فعالیت این طوفان به 150 تا 170 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این طوفان به صورت مستقیم خطری برای سواحل ایران ندارد اما کشتی‌های تجاری و شناورهای فراساحل استان که در اقیانوس هند فعالیت دارند تا زمان فروکش کردن آن از تردد در محدوده فعالیت طوفان خودداری کنند.

طوفان با سرعت 94 کیلومتر در ساعت زابل را در‌نوردیدهواشناسی سیستان و بلوچستان نسبت به وقوع طوفان حاره‌ای در سواحل هشدار دادزاهدان| غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 11 برابرحددمجاز رسید

کلیم تصریح کرد: تا صبح امروز طوفان حاره‌ای وایو در عرض حدود 18 درجه شمالی و طول 70 درجه شرقی قرار داشته است. این طوفان در محدوده طول جغرافیایی 71 تا 69 درجه شرقی به سمت عرض‌های بالاتر در حرکت است و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر وقت جمعه در محدوده عرض جغرافیایی 23 درجه شمالی و طول 69 درجه شرقی بتدریج تضعیف شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تا جمعه در سواحل شرقی استان ارتفاع موج بین 1.5 تا 2 متر گاهی 2.5 متر پیش‌بینی می‌شود.

گرد و غبار بادهای 120 روزه سیستان به سواحل پاکستان رسید

دوست محمد کلیم اظهار داشت: تحلیل و آشکارسازی تصاویر ماهواره(EUMETSAT) نشان می‌دهد که گرد و غبار ناشی از طوفان روز گذشته شمال سیستان و بلوچستان به سواحل جنوب پاکستان نفوذ کرده است. گرد و غبار ناشی از این طوفان، بخش‌هایی از پنج ولایت غربی و جنوبی افغانستان، چند منطقه در شمال، غرب و جنوب پاکستان و 9 شهرستان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: گردوغبار ناشی از طوفان روز گذشته در شمال استان سیستان و بلوچستان با پیمایش بیش از 800 کیلومتر، به سواحل پاکستان در دریای عمان رسیده است. ساعت 16:30 دقیقه روز گذشته از ایستگاه «پسنی» در جنوب غرب پاکستان پدیده گرد و غبار گسترده گزارش شده که شعاع دید افقی در این بندر را به 2000 متر کاهش داده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح روز گذشته بیشینه سرعت طوفان و گرد و خاک در زابل به 115 کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 800 متر کاهش داد. ساعاتی بعد گرد و غبار گسترده به شهرهای زاهدان، میرجاوه، خاش، ایرانشهر، سراوان، مهرستان، راسک، نیکشهر و… نفوذ کرد و دید افقی در این مناطق را به شدت کاهش داد.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استاندار: طرح تامین آب اضطراری سیستان و بلوچستان یک طرح الگو برای کشور
  • ببینید | طوفان شن وحشتناک با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعتی در خراسان شمالی!
  • (ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد