Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک کارشناس بازار پول و سرمايه سياست‌هاي بکار گرفته شده توسط بانک مرکزي در کنترل بازار ارز را مثبت توصيف کرد و گفت: اين سياست‌ها توانسته بازار ارز را در شرايط فعلي کنترل کند و به ثبات برساند.
به گزارش خبرگزاري آريا، اين روزها با وجود تحولات برجامي و تحريم‌هاي آمريکا عليه پتروشيمي ايران، حال بازار ارز خوب است و ديگر دچار تلاطم‌ها و نوسانات شديد نمي‌شود و در يک روند باثبات بسر مي‌برد، اين در حالي است که در گذشته به محض وقوع کوچکترين اتفاق در حوزه سياسي چه از نظر سياست خارجي و چه به لحاظ تنش ها در سياست داخلي اين بازار نوسانات شديدي را تجربه مي‌کرد و به تبع آن بازارهاي اقتصادي کشور بهم مي‌ريخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما رمز پايداري تثبيت قيم دلار در چيست؟ آيا سياست‌هاي کنترلي جديد دولت به نتيجه رسيده يا بازار ارز تابع مختصات ديگري است؟
در همين ارتباط محمدمهدي رئيس زاده کارشناس بازار پول و سرمايه به خبرنگار اقتصاد24گفت: ثبات نرخ ارز فقط جنبه رواني دارد و فقط روي ذهن مردم تاثير مي‌گذارد. يکي ديگر از عوامل ثبات نرخ ارز، راه اندازي کانال مالي مشترک ميان کشور ايران با کشورهاي اروپايي است.
وي افزود: در عين حال اگر ايران با آمريکا وارد مذاکره شود به طور قطع نرخ ارز نيز بيش از اينها کاهش مي‌يابد و کمتر از نرخي که اعلام شده مي‌شود و اگر برعکس آن اتفاق بيفتد دچار نابساماني مي‌شود و نرخ ارز افزايش مي‌يابد.
رئيس زاده در پاسخ به اين سوال که آيا ثبات نرخ ارز ناشي از موفقيت سياست هاي بانک مرکزي و دولت است يا دلايل ديگري هم براي ثبات نرخ ارز وجود دارد؟ گفت: به طور قطع سياست هاي بکار گرفته شده توسط بانک مرکزي اثرات مثبتي در کنترل بازار ارز داشته است.
اين کارشناس بازار پول و سرمايه عنوان کرد: با کاهش ارزش پول ملي، مردم به سمت خريد سکه، طلا و ارز رفتند که همين امر باعث افزايش قيمت دلار شد.
به گزارش اقتصاد24، وي درباره اينکه نرخ واقعي دلار چقدر است؟ نيز گفت: نرخ واقعي دلار در شرايط ثبات سياسي و اقتصادي بين 10تا 12هزار تومان است اما اگر اين ثبات با مخاطره مواجه شود چه بسا به نرخ‌هايي بالاتر از اين افزايش يابد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901129

دیگر خبرها

  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت