Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 محمد امید در سی و دومین نشست فصلی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در روستاها پس از انقلاب اسلامی فعالیت خوبی داشته است و پیش از انقلاب جمعیت روستایی ۲۰ میلیون نفر بوده و در حال حاضر این جمعیت ۲۰ میلیون نفر است اما درصد آن نسبت به کل جمعیت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدای انقلاب ۶۵ درصد کل جمعیت روستایی بودند در حالی که تنها امروز ۶ تا ۷ درصد روستایی هستند این نشان می‌دهد روستاها ظرفیت خود را برای اشتغال حفظ نکرده‌اند و طرح‌های که برای ایجاد اشتغال در روستاها انجام شده مؤثر نبوده و نتوانسته از مهاجرت جمعیت جلوگیری کند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱.۵ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص پیدا کرد. براساس آمارهای نرخ اشتغال روستاها افزایش یافته و ۲.۱ درصد نیز شاهد کاهش نرخ بیکاری روستاها بودیم.

وی ادامه داد: ۱۵۰ هزار فرصت شغلی قطعی در روستاها ایجاد شده که توانسته جلوی مهاجرت را بگیرد بنابراین اگر می‌خواهید توسعه روستاها را داشته باشیم باید موضوع اشتغال و تولید را به طور جد مدنظر داشته باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به این که تولید و اشتغال می‌تواند در روستاها تداوم زندگی و ماندگار ی به همراه داشته باشد اظهار کرد: برای سال جاری نیز پیشنهاد دادیم معادل رقم ۱.۵ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی اختصاص پیدا کند.

وی افزود: یکی از وظایف دستگاه‌های مختلف برای توسعه روستایی انجام بهینه خدمات در روستاها است لذا یکی از برنامه‌های مهم برای توسعه روستاها این است که نظم و انضباط در دستگاه‌های روستایی برقرار شود و شاهد گسیختگی در این دستگاه‌ها نباشیم.

وی ادامه داد: ۴ هزار مدرسه در حال حاضر در روستاها قرار گرفته‌اند که امروز فاقد سکنه هستند این به این معنی است که در ده سال گذشته و هنگام ساخت این مدارس به فکر آینده این روستاها نبودیم لذا مقرر شده نظم و انضباطی در این حوزه روستایی برقرار شود و در این مسیر راه‌اندازی شورای عالی روستاها مدنظر قرار گرفته تا اگر کاری در روستاها در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال فرهنگ و اقتصاد قرار است انجام شود، این شورا نظارت کند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: شورای عالی روستاها محمد امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید

رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: ظرفیت تولیدی شرکت تولیدی فرآورده‌های گوشتی سه هزار و ۵۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۱۰ نفر را مهیا می‌کند.

بیشتر بخوانید

احیای ۷۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی از راهکار‌های موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است، زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره