Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@08:09:24 GMT

عمار را نجات دهید!

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۳۸۶۴

اکوفارس/ دنیای رسانه، دنیای پیچیده ای است. به خصوص از وقتی که فضای مجازی امکان انتشار هرگونه مطلبی را برای همگان آسان کرده است. فعالیت در حوزه رسانه در کنار دانش تخصصی به تیزهوشی و ذکاوت ویژه ای نیز نیازمند است. موضوعی که اگر صاحبان رسانه به آن تجهیز نباشند به راحتی در دام افراد سودجو و مغرض گرفتار شده که می تواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حساسیت زمانی که یک فعال رسانه ای در حوزه ای تخصصی ورود پیدا میکند بسیار خطیرتر نیز می گردد. از طرف دیگر گاه یک فرد خود تصور می کند یک فعال رسانه ای است و داشتن یک صفحه مجازی و تعدای دنبال کننده را صدق ادعای خود میداند. در حالی که فردی را میتوان فعال رسانه ای دانست که از ویژگی های آن مانند تجربه، تخصص و استعدادهای فردی برخوردار باشد.

همه آنچه گفته شد ما را به پرونده عمار آل سیدان فرزند شهیدی می رساند که بخاطر نشر اخبار کذب به سه سال حبس محکوم شده و حکم وی در مرحله اجرا قرار دارد.

فردی از استان خراسان رضوی که با راه اندازی صفحه ای در فضای مجازی تحت عنوان خبرگزاری شاهد به پوشش اتفاقات حوزه ایثار و شهادت می پرداخت.

ماجرا برای این فرزند شهید از جایی شروع شد که اقدام به انتشار اخباری بی پشتوانه و بی سند از بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثرنمود. اخباری که هرگاه مدیران ارشد بنیاد شهید با رویی باز و آغوشی گشاده پذیرای وی برای دریافت اسناد آن و صدق ادعاهای مطرح شده بودند با جواب روشنی از سوی این فعال رسانه ای خود خوانده روبرو نگردیدند. برای مدیران ارشد بنیان شهید که در سال های اخیر با هرگونه کژی و ناراستی با قاطعیت برخورد کرده اند ارائه اسناد افشاگرانه ادعایی می توانست فرصتی برای خدمت بیشتر و صحیح تر به جامعه معزز شهدا و ایقارگران باشد. اما نه تنها هیچ گاه اسنادی از سوی عمار ارائه نشد بلکه وی از روی ساده لوحی و نداشتن تبحر رسانه ای در دام سودجویانی افتاد که با جهت دهی های خاص ماهی خود را از این اب گلالود صید می کردند. آنچه که او از آن به عنوان افشاگری یاد میکرد به سازمان اقتصادی کوثر که زیر مجموعه بنیاد شهید است هم رسید و باز هم وی نتوانست برای ادعاهای خودسندی ارائه دهد. ادعاهایی که  جز شبهه پراکنی و خوراک فراهم کردن برای کانال های ضد انقلابی مثل آمدنیوز حاصل دیگری نداشت.

عمار آل سیدان در حالی با ساده لوحی خود مباحثی علیه سازمان اقتصادی کوثر مطرح می کرد که این مجموعه بزرگ اقتصادی با ورود به بورس کالا فعالیت های خود را در تالار شفاف شیشه ای ارائه کرده است.

آنچه که باعث شد این فرد از بازیگران خاص بازی بخورد دست های پشت پرده ای بود که از عرصه فعالیت در سازمان اقصادی کوثر کنار گذاشته شده و به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به این سازمان بودند. سازمانی که در پی تاکیدات مکرر رهبر انقلاب در خصوص جوان گرایی در کشور اکنون سن هیئت مدیره در این مجموعه به چهل سال رسیده است.

اگر به واقع هدف از انتشار مطالب این چنینی کمک به کشور باشد که باید اذعان داشت پیگیری عدالت و مطالبات نمی تواند با هوچی گری و رسانه ای کردن موضوعات به نتیجه برسد. این حربه ای است که دشمنان برای ناامید کردن مردم به نظام جمهوری اسلامی آن هم با  بهره گیری از افراد ساده لوح و ناآشنا به فعالیت های رسانه ای، به کار می گیرند. چرا که اکنون با ورود جناب آقای رئیسی به قوه قضاییه و موضع مبارزه با فساد ایشان رسیدگی به موضوعات و پرونده ها با جدیت در حال پگیری است.

حال این سوال مطرح می شود چرا باید عماری که فرزند شهید است و سال ها درد نبود پدر را به دوش کشیده و اتفاقا دغدغه انقلاب را دارد به زندان بیفتد؟ او مستحق زندان نیست و زندان باید جای کسانی که خود را پشت سر او قایم کرده و هرگز نامی از آن ها به میان نیامده باشد و نه این فرزند شهید. چه کسی پاسخگوی فرزند و خانواده او خواهند بود که سال ها بار خانواده شهید بودن را به دوش کشیده و حالا باید پدر و فرزند خود را پشت میله های زندان ملاقات کنند؟ چه کسی آن دست های پشت پرده را خواهد دید که به سادگی و دلسوزی عمار در دل می خندند و همچنان از ابزار مومن و پاک رسانه برای اهداف و امیال خود سواستفاده می کنند؟ عمار آل سیدان نمونه ای از تازه به دوران رسیده رسانه ای است که درست یا غلط پا در این عرصه خطیر گذارده اند و آلت دست و امیال عده ای شده اند که سایه شان بر روی سر خانواده شهید آل سیدان سنگینی می کنند.

هرچند واقفیم که رفتار غیرحرفه ای ایشان که بازی با آبروی مومنین است وآب در آسیاب دشمن می ریزد ولی به همه این جهات میگوییم عمار آل سیدان را نجات دهید نه بخاطر فرزند شهید بودنش.. نه به خاطر پدر بودنش.. بلکه بخاطر تن آسایی دست های پشت پرده ای که فریاد سکوتشان در بغض های شبانه فرزند عمار می شکند!

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: «محمد بسام الجمل» خبرنگار خبرگزاری فلسطینی «الآن» در حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل به خانه وی در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه جان‌باخت.

براساس آمار دفتر اطلاع دولت فلسطین، تعداد خبرنگارانی که در نوار غزه از 7 اکتبر 2023 تا کنون به شهادت رسیدند به 141 نفر افزایش یافته است.

در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز تاکید کرد که «ادامه ممانعت اشغالگران از دسترسی رسانه‌های بین‌المللی به نوار غزه، تلاشی برای جلوگیری از پوشش رسانه‌ای جنایات و قتل‌عام‌هایی است که مردم فلسطین در ماه‌های گذشته در معرض آن قرار گرفته‌اند».

حماس خواستار «شکستن سکوت بین‌المللی و تحت فشار قرار دادن اشغالگران برای ورود به رسانه ها شد تا اشغالگران از ارتکاب جنایات بیشتر دور از چشم رسانه‌ها و شاهدان جنگ نسل‌کشی جلوگیری کنند».

اسرائیل 202 روز است که به حملات خود علیه غزه ادامه می‌دهد و در طی این مدت 34 هزار و 305 فلسطینی به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در حملات رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 43 فلسطینی دیگر در غزه شهید و 64 تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس این بیانیه، شمار قربانیان حملات 202 روزه ارتش رژیم اشغالگر به نوار غزه به 34 هزار و 305 نفر و شمار مجروحان نیز به 77 هزار و 293 نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه با اشاره به وجود اجساد زیر آوارها و کنار جاده‌ها تصریح شد که تیم‌های پزشکی و مسئولان دفاع شهری به‌دلیل ممانعت نیروهای رژیم اشغالگر نمی‌توانند به اجساد برسند.

 

دیگر خبرها

  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند
  • نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه