Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:27:25 GMT

نرخ بیکاری در انگلیس کم شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۴۱۰۴

نرخ بیکاری در انگلیس کم شد

نرخ بیکاری انگلیس به کمترین سطح از سال ۱۹۷۵ رسیده که این مساله باعث تعجب تحلیل‌گران شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در شرایطی که به دلیل تعطیلی گسترده واحدهای تولیدی و خودروسازی در انگلیس بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند شاهد افزایش نرخ بیکاری در انگلیس باشیم اما آمارهای جدید منتشر شده توسط مرکز آمار این کشور نشان می‌دهد نرخ بیکاری تا پایان ماه می به کمترین سطح خود از سال ۱۹۷۵ تاکنون رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سه ماهه منتهی به آوریل، رشد درآمدها که شامل پاداش‌ها نیز می‌شود به ۳.۱ درصد رسیده است که اگرچه در مقایسه با رشد ۳.۳ درصدی سه ماهه منتهی به مارس کمتر است اما بالاتر از رقم پیش بینی شده توسط کارشناسان محسوب می‌شود.

مت هاگز، کارشناس مرکز آمار انگلیس گفت: در مجموع وضعیت بازار کار تقویت شده است.

از زمان رأی به ترک اتحادیه اروپا در رفراندوم سال ۲۰۱۶، وضعیت بازار کار در انگلیس بهتر شده است و این مساله یکی از اصلی‌ترین موارد اشاره طرفداران برگزیت بوده است؛ هر چند که رشد اقتصادی انگلیس در ماه آوریل به منفی ۰.۴ درصد رسید که از سال ۲۰۱۶ بی‌سابقه بود اما نرخ بیکاری این کشور به ۳.۸ درصد کاهش یافت که از ژانویه ۱۹۷۵ تاکنون مشاهده نشده بود.

در سه ماهه نخست امسال ۲.۴ میلیون نفر از اتباع کشورهای اروپایی مختلف در انگلیس مشغول به کار بوده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ تغییر چندانی نداشته است و این بدان معناست که باوجود مساله برگزیت و احتمال ترک اتحادیه اروپا توسط این کشور، بسیاری از اتباع خارجی تمایلی به ترک انگلیس و یا بازگشت به کشور خود را ندارند.

طی این مدت شمار بیکاران انگلیسی با کاهش ۳۴ هزار نفری به یک میلیون و ۳۰۴ هزار نفر رسیده است. شمار افراد شاغل نیز با ۳۲ هزار نفر افزایش به ۳۲ میلیون و ۷۴۶ هزار نفر رسیده است.

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده است که دستمزدها احتمالاً امسال به طور متوسط سه درصد بیشتر خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری در کشور تک رقمی شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در هفته کار و کارگر، اظهار کرد: سخنرانی حضرت آقا درباره اهمیت کار و کارگر یک سخنرانی منشوری برای مسئولین مرتبط با کار و کارگر می‌باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اهتمام مسرانه بر مسئولیت‌های دولت در قبال کارگران داشتند، بیان داشت: به مسئولین دستور دادند که به فکر پایداری کار کارگران باشند و امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد کنید.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مقام معظم رهبری توجه به آموزش‌های ایمنی کار دارند و فرمودند: قابل قبول نیست برخی از کارگران که برای امرارمعاش خانواده درخدمت تولید کشور هستند، صدمه جسمی و مالی ببینند.

وی با اشاره به جان باختن ۸۱۱ نفر ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: حضرت آقا به مسئولین کار و تعاون دستور دادند به فکر این موضوع باشند و کارگران آموزش ببینند.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه رفاه تصریح کرد: ۳ طرح حمایتی در حال اجرا می‌باشد که شامل یارانه متداول، کالابرگ فجرانه الکترونیکی و طرح یسنا که تقویت کننده امنیت غذایی مادران شیرده است.

وی افزود: تأمین امنیت غذایی برای کودکان ۹ تا ۵۹ ماهه که نزدیک ۱۳۰ هزار کودک بر مبنای تشخیص وزارت بهداشت توسط وزارت کار تقویت می‌شوند و به مادران ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان برای تغذیه و تقویت کودکان هزینه داده می‌شود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت‌های وزارت در زمینه اقتصادی اشاره و اذعان داشت: در یک سال و نیم گذشته ۱۵۵ طرح اقتصادی در وزارت خانه با سرمایه گذاری ۷۷ هزار میلیارد تومان تکمیل شد.

وی ادامه داد: ۱۴۷ طرح جدید شروع شده که در سال آینده با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۵ همتی، وارد مدار تولید می‌شود.

محمدی درباره اینکه میزان پوشش بیمه‌ها افزایش یافته است گفت: در صندوق بازنشستگی کشاورزان، روستاییان، ۴۰ درصد پوشش بیمه‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی درباره صیانت از نیروی کار که دغدغه مقام معظم رهبری می‌باشد، افزود: ۱۴ درصد آسیب‌های ناشی از کار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و برای اولین بار بنگاه‌های دارای ۱۰ نفر یا کمتر تحت پوشش حفاظت و ایمنی کار قرار می‌گیرند.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تفاهم نامه منعقد شده تا ۴ میلیون نفر کارگر برای اولین بار در کشور مورد آموزش ایمنی، حفاظت و ایمنی بیولوژیکی کار قرار گیرند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در رسانه‌های معاند خاطر نشان کرد: وضعیت پایدار و رو به جلو می‌باشد، بیکاری در کشور تک رقمی شده؛ برای اولین بار میزان سرمایه گذاری افزایش یافته، نقدینگی مهار شده است.

محمدی گفت: به جوانان بگوید آنچه یک ملت را سر پا نگه می‌دارد امید است به آینده امیدوار باشیم.

کد خبر 6089132

دیگر خبرها

  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد