Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: طرح جایگزینی سوخت فسیلی به جای استفاده از چوب در روستاهای حاشیه جنگل‌های اردبیل اجرا می‌شود. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شهامت هدایت صبح امروز در مراسم توزیع رایگان  تنور گازی در روستای سوهای شهرستان نمین اظهار داشت: 41 دستگاه تنور گازی در استان اردبیل توزیع شد که این کار با هدف حفاظت و حمایت مستمر از عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تعداد تنور گازی به منظور ارتقای ضریب حفاظتی عرصه‌های جنگلی استان با مشارکت جوامع محلی در اختیار روستاییان حاشیه جنگل قرار می‌گیردتا زمینه برای حفاظت هر چه بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی در استان فراهم شود.

اردبیل| همایش‌های آموزشی صیانت از منابع طبیعی در اردبیل برگزار می‌شودگروه‌های جهادی ویژه اجرای طرح‌های منابع طبیعی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود‌81 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در اردبیل تثبیت مالکیت شدمدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: با توزیع این تنورها، می‌توان بخشی از وابستگی روستاییان حاشیه جنگل‌ها را به چوب و هیزم برای پخت نان و انواع پخت و پزهای دیگر تامین کرد.

هدایت تصریح کرد: این طرح برای جایگزینی سوخت فسیلی به جای استفاده از چوب درختان اجرا شده و برای تهیه این تعداد تنور گازی اعتبار از محل صندوق توسعه ملی  هزینه شده است که تلاش می‌کنیم تا با تامین اعتبارات مورد نیاز اقدامات در این حوزه را توسعه و گسترش دهیم.

وی با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از عرصه‌های طبیعی در بین اقشار مختلف مردم گفت: اجرای این طرح در طول سه سال اخیر با استقبال خوب روستاییان و جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی به جای چوب درختان روبه‌رو شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار کرد: امیدواریم با تامین اعتبارات پیش بینی شده، این طرح را در همه روستاهای حوزه جنگلی استان گسترش دهیم تا ضمن افزایش سرانه جنگل، روستاییان نیز در توسعه جنگل سهیم باشند.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، گفت: بارش باران های بهاری شب گذشته در بیشتر شهرستان باعث جاری شدن روان‌آب و تشکیل سیلاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اشاره به وجود بیش از 2300  سازه آبخیزداری در سطح استان، اظهار داشت: تا ظهر پنجشنبه حدود 13 میلیون مترمکعب رواناب در این سازه‌ها مدیریت شده‌اند و با توجه به ادامه بارندگی‌ها این میزان افزایش خواهد داشت. 

وی افزود: وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به پیامدهای تغییر اقلیم، گفت: تغییر زمان بارندگی‌ها و نیز نوع آن که شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده است، سیلابی شدن بارش‌ها را به دنبال دارد.

نصرآبادی تصریح کرد: در این بارندگی‌ها دو بندسار که متعلق که متعلق به این اداره کل نبوده شکسته است و خساراتی به بار آورده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از شهروندان تقاضا کرد: قبل از ساخت بندسار با مراجعه به ادارات منابع طبیعی از مشاوره فنی رایگان همکاران این اداره کل برخوردار شوند تا در زمان وقوع سیلاب متحمل خسارت نشوند. 

وی ادامه داد: وجود سازه‌های آبخیزداری در کنار طرح‌های نهالکاری می‌تواند شرایط منطقه را برای کاهش پیامدهای خشکسالی و سیلاب بهینه کند. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی