Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا سلیمانی در مراسم بازدید از شبکه نوآفرینی در صنعت بیمه و مالی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در صنعت بیمه گفت: اگر این تحول صورت نگیرد ضریب نفوذ 7 درصدی که مورد انتظار ما محقق نخواهد شد. در حال حاضر ضریب نفوذ ما 3/2 درصد است و برای رسیدن به 7 درصد با روش خطی امکانپذیر نیست مگر اینکه تحولی ایجاد شود و حتی پارادایم‌ها عوض شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر صنعت بیمه با روش فعلی پیش رود به رشد 25 تا 30 درصدی که البته رشد خوبی است، دست خواهد یافت اما وزن آن در سطح اقتصاد ملی پایین و قابل ارائه نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به میزان پرتفوی بیمه‌ای گفت: این رقم در سال 97 حدود 45 هزار میلیارد تومان بود و پیش‌بینی می‌شود در سال 98 به 60 هزار میلیارد تومان برسد. البته اگر از برنامه و طرح جدید و نوآوری استفاده شود از این رقم نیز فراتر خواهد رفت. بر اساس برنامه‌ها این رقم برای سال 1400، 100هزار میلیارد تومان است که با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان قطعا به بالاتر از این رقم نیز دست خواهیم یافت و آن موقع می‌توان ادعا کرد صنعت بیمه در اقتصاد ملی وزن بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بیمه در متن زندگی مردم وارد شود و خانوارها و مردم احساس کنند که آن بخشی از زندگی‌شان است، آن موقع می‌توانیم به ضریب نفوذ 7 درصد و حتی بالاتر دست یابیم.

وی متذکر شد: دیگر تبلیغات معمولی مانند صداوسیما و ظرفیت مدارس در گسترش این موضوع امکانپذیر نیست و باید از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم. از همین روی از زمانی که بنده قبول مسئولیت کردم، از کاربرد روش‌های جدید خوشحال هستم و آن را یک مزیت برای صنعت بیمه می‌دانم.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: صنعت بیمه و البته قانونگذار از شرکت‌های استارتاپی حمایت می‌کنند، به طوری که همه شرکت‌های استارتاپی می‌توانند مانند شرکت‌های کارگزاری مجوز بگیرند. ما از همه شرکت‌های بیمه‌ای و انجمن‌های صنفی درخواست داریم تا در برابر این شرکت‌ها مقاومت نکنند چون آنها زمینه‌ساز رشد هستند.

وی ادامه داد: تجربه شرکت‌های حمل و نقل در تهران یک تجربه خوبی است تا به جای مقاومت در برابر شرکت‌های استارتاپی با آنها همراه شود و شرکت‌های بیمه باید آمادگی جذب و حتی خرید نرم‌افزارهای این شرکت‌ها را داشته باشد تا پرتفوی بیمه‌ای خود را افزایش دهند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان در بخش خدمات موفق‌تر عمل می‌کنند، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند به تولید و اشتغال کشور کمک کنند. باید بپذیریم که جوانان امروزی نگاه و بینش جدیدی دارند و نمی‌خواهند روش پدران خود در شغل را ادامه دهند و به دنبال حرکت صعودی به جای خطی هستند. بنابراین ما باید از آنها حمایت کنیم. البته مقام رهبری، دولت، مجلس، بیمه مرکزی و بانک مرکزی به دنبال حمایت از آنها هستند.

سلیمانی متذکر شد: ما باید چارچوب قانونی را اصلاح کرده تا این شرکت‌ها رشد بهتری داشته باشند. طبیعتا انتظار می‌رود که این جوانان و شرکت‌ها نیز در چارچوب قانون حرکت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد: می‌خواستیم بدانیم تا چه میزان از محصولات بیمه‌ای در سطح جهان در کشور ما استفاده می‌شود و بررسی‌های ما نشان داد که بیش از 80 درصد محصولات بیمه‌ای که در جهان معمول است، قوانین‌شان در کشور وجود دارد اما مردم شرکت‌های بیمه‌ای را به محصولاتی مانند بیمه شخص ثالث، مسئولیت یا آتش‌سوزی و غیره می‌شناسند در حالی که بسیاری از محصولات وجود دارند که شرکت‌های بیمه به کمک استارتاپ‌ها می‌توانند از آنها درآمدزایی کنند.

وی افزود: ما در بخش‌هایی مانند بیمه شخص ثالث یا مسئولیت با برخی از مشکلات در زمینه فروش، ارزیابی خسارت یا پرداخت خسارت،.. روبه‌رو هستیم و می‌توان به کمک روش‌های جدید به ارزیابی منصفانه و پرداخت خسارت دست یافت.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در مورد بیمه درمان تکمیلی اطلاعات ما اندک است، گفت: با وجود ارتباط با وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی، اطلاعات ما کافی نیست و با توجه به ضریب خسارت بالا در این بخش که حتی در حال فزونی گرفتن از بیمه ثالث است و این شرکت‌های استارتاپی و دانش بنیان می‌توانند در این موضوع کمک کنند

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تبلیغات جهان دولت قانون برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران از سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، رحیم بخشی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران توانست در یک کارگروهی توانمندی‌های خود را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذارد، اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت نماینده تا پایان آن برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور زنجیره‌های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت.

وی افزود: بیش از ۲۰ واحد تولیدی با اولویت زنجیره‌های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین‌المللی حضور بهم رسانده و توانمندی‌های خود به نمایش بگذارند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران با بیان اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی حضور یافتند، گفت: در این نمایشگاه ۲۴ درصد تولید ناخالص محصولات کشاورزی، دو درصد شیلات و حدود شش درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده داشتند.

بخشی با تاکید بر اینکه در ایران اکس پو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشتند و فرصت تجربه‌آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می‌رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن‌های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه‌ساز توسعه تجارت برای استان‌های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

کد خبر 750163

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها