Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:28:04 GMT

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهر ماه امسال

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۵۰۶۰

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهر ماه امسال

مدیر آموزش و پرورش نجف‌آباد گفت: سند بنیادین آموزش‌ و پرورش با رویکرد چرخش از وضعیت کنونی به وضعیت مطلوب از مهر ماه امسال اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدرضا موسوی زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان نجف‌آباد صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: وجود بیش از 8 هزار پرسنل شاغل و بازنشسته و 60هزار نفر دانش‌آموز، فرصت مناسبی است که از این ظرفیت برای فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موسوی زاده از اجرای سند تحول بنیادین به عنوان اصلی‌ترین هدف آموزش و پرورش شهرستان نجف‌آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین پس از پژوهش‌های مختلف و نظرسنجی از هزاران نفر از معلمان سراسر کشور و انجام پروژه‌های مختلف تحقیقاتی در سه بخش اصلی فلسفه تربیت، فلسفه تربیت رسمی و عمومی و رهنامه نظام تربیت رسمی در جمهوری اسلامی، توسط رئیس‌جمهور در آذرماه سال 90 رونمایی شد.

وی افزود: تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اجتماعی سیاسی، تربیت زیستی و بومی، تربیت زیباشناختی و هنری، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای و تربیت علمی و فناورانه، شعار آموزش و پرورش در سال جدید تحصیلی است.

مدیر آموزش و پرورش نجف‌آباد از کمبود نیروی انسانی در این شهرستان و استان اصفهان خبر داد و تأکید کرد: استان اصفهان در سال جدید تحصیلی به بیش از 14هزار نفر معلم جدید نیاز دارد که از این تعداد یکهزار و 70 نفر سهم شهرستان نجف‌آباد است.

موسوی زاده حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: متأسفانه پرداخت سرانه مدارس از محل اعتبارات دولتی بسیار ناچیز است و برای تأمین هزینه‌های مختلف در مدارس با مشکلات زیادی مواجه هستیم. خانواده‌ها باید در نظر داشته باشند وجهی که به صورت اختیاری به مدارس پرداخت می‌کنند تماماً صرف فرزندان آن‌ها می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماده 30 آیین‌نامه اجرایی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، دریافت هرگونه وجه اجباری به جز وجوه مربوط به کتاب و بیمه حوادث دانش آموزان برای ثبت نام ممنوع است، اما والدین می‌توانند به صورت داوطلبانه و اختیاری کمک‌های مالی خود را به مدارس پرداخت کنند.

موسوی زاده با بیان اینکه 40درصد از مدارس شهرستان فرسوده هستند، گفت: با توجه به بازدیدهای کارشناسان سازمان نو سازی مدارس، نزدیک به نیمی از مدارس شهرستان نجف‌آباد فرسوده هستند، ولی هیچ مدرسه خطر سازی در شهرستان نداریم. با پیگیری‌های انجام شده در صدد هستیم تا مدارس فرسوده شهرستان نوسازی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور با تاکید بر عزم راسخ نهضت مدرسه سازی در خوزستان، گفت: عمل به فرامین مقام معظم رهبری باهدف انتشار امید آفرینی و عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت راهبرد اصلی ما در اداره کل نوسازی مدارس است.   وی با بیان اینکه خدمت به آینده سازان کشور از افتخارات ما در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان است، افزود: خداوند را شاکریم که در سال گذشته با همت و مدیریت جهادی و جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز، توانستیم ۷۰۰کلاس درس را تحویل دانش آموزان خوزستانی دهیم.   سعیدی پور ادامه داد: تجهیز مدارس استان یکی از وظایف و تکالیف اساسی است که ما در این اداره کل پیگیری می‌کنیم. بالاخص توزیع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که براساس شاخص‌هایی ازجمله؛ اعتبارات استانی تخصیص یافته هر شهرستان،  تعداد کلاس تحویلی هر شهرستان، اقیلم آب و هوایی هر شهرستان، نیاز سنجی اعلام شده از سوی مدیران آموزش و پرورش هر منطقه، مصوبات تعیین شده سفر‌های مقامات استانی و کشوری به هر شهرستان  از جمله سفر ریاست جمهوری، وزیر آموزش و پرورش، ریاست سازمان نوسازی کشور و استاندار انجام می‌شود.   مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به تحویل ۳۸۹ دستگاه کولر در یکسال اخیر به ۵ شهرستان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۶ کولر در رامهرمز، ۸۲ دستگاه در باغملک، ۷۵ دستگاه در بهبهان، ۷۰ دستگاه در شوش و ۵۶ دستگاه در مسجدسلیمان توزیع شد.   وی می‌گوید: ما در استان خوزستان به واسطه اقلیم آب و هوایی متنوع، در حوزه توزیع تجهیزات (سرمایشی و گرمایشی) با رعایت عدالت از برنامه ریزی منجسمی بهره‌مند هستیم.   سعیدی پور در پایان یادآور شد: وظیفه ما ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و‌پرورش و عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار  در استان خوزستان است؛ و برای رسیدن به این اهداف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد