Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداریسیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به حوزه گردشگری که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در فرمانداری ویژه چابهار برگزار شد، اظهار داشت: توجه به بخش گردشگری منجر به اشتغال و توسعه این منطقه محروم می‌شود و باید دولت با همکاری بخش خصوصی زیرساخت‌ها را تأمین و زمینه حضور گردشگران را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید همه به گردشگری توجه کنند تا شرایط برای حضور مسافران فراهم شود، افزود: جذب و حمایت از سرمایه‌گذار خیلی مهم است؛ نباید موانعی بر سر راه فعالان گردشگری وجود داشته باشد.

وی به مشکلات سوخت اشاره و خاطرنشان کرد: مشکلات پیش رو در این زمینه باید برطرف شود. مشکلات مطرح شده حوزه گردشگری در این سفر بررسی و گام‌های خوبی برای رفع مشکلات برداشته می‌شود. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید هر دو ماه یک بار سفری به این استان داشته باشد تا بتوان مسائل و مشکلات را بهتر پیگیری کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: زیباترین هنر پوشاک کشور سوزن دوزی بلوچ است که می‌تواند به عنوان یکی از منابع درآمدی زنان این منطقه و معرف خوبی برای استان سیستان و بلوچستان باشد. سوزن دوزی بلوچ منحصر بفرد است و می‌تواند در سطح جهانی مطرح و برای درآمدزایی بومیان مؤثر باشد.

اصغر مونسان به فعال‌سازی حمل و نقل دریایی، کلوپ‌های دریایی، تسهیلات ارزان قیمت، توجه به تورهای گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: بوم گردی‌ها ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگر هستند و باید مشکلات آنها مورد بررسی و حمایت قرار گیرند. بوم‌گردی‌های کشور از ۴۰۰ واحد به یک هزار و ۵۰۰ واحد در کشور رسیده‌اند و استقبال گردشگران خارجی از این واحدهای اقامتی خوب بوده است.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی فعالان حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی مشکلات مطرح شده پیگیری و از فعالان این حوزه حمایت همه جانبه می‌شود. برای دریافت وام‌های حوزه گردشگری تسهیل خواهد شد و در زمینه تأمین زیرساخت‌ها نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: هر شغل در حوزه گردشگری با کمتر از ۷۰ میلیون تومان ایجاد می‌شود و می‌توان با کمترین اعتبار و سرمایه در این حوزه شغل ایجاد کرد. گردشگری در دنیا صنعت سوم محسوب می‌شود و به همین سبب معافیت مالیاتی برای گردشگری خارجی در نظر گرفته شده است.

مونسان اظهار داشت: در مناطق کم برخوردار برنامه‌های خوبی را خواهیم داشت و مجوز لازم برای شرکت‌های حمل و نقل و خرید خودروهای ویژه جابجایی مسافر صادر می‌شود. تمام بناهای تاریخی کشور باید به بخش خصوصی واگذار شوند تا بتوان آنها را برای جذب گردشگر فعال‌تر کرد.

معاون رئیس جمهوری گفت: برای هر سرمایه گذاری باید از ۲۰ دستگاه اجرایی استعلام شود که این روند طولانی و غیرقابل پذیرش است. برای پیگیری مشکلات حوزه گردشگری باید استانداری هم این حوزه را در اولویت قرار دهد در آن صورت هر دو ماه یک بار به سیستان و بلوچستان سفر خواهم کرد.

کد خبر 4639057

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان گردشگری چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان