Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:27:22 GMT

رقابت بیش از ۲۰۰ بانوی طلبه یزدی برای مقاطع تکمیلی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۵۳۳۹

رقابت بیش از ۲۰۰ بانوی طلبه یزدی برای مقاطع تکمیلی

فاطمه نظیر، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) هفتم اسفندماه 97 همزمان با میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) آغاز شده و به دلیل وقوع سیلاب در برخی از استان‌های کشور تا تاریخ 31 اردیبهشت تمدید و زمان برگزاری آزمون به شنبه 25 خردادماه سال جاری تغییر یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان یزد سه موسسه آموزش عالی حوزوی و مرکز تخصصی در مقطع سطح سه در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، مدرسی ادبیات عرب، اخلاق و تربیت اسلامی و کلام با گرایش امامت وجود دارد.

نظیر افزود: آمار ثبت نام سال جاری در شهر یزد 75 نفر، در شهر میبد 21 نفر و شهر اردکان 18 نفر بوده است که با احتساب ثبت نام غیرحضوری جمعا تعداد 141 نفر در استان یزد اقدام به ثبت نام در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) نموده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در استان یزد، دو مرکز در مقطع سطح چهار (دکتری) در شهرهای یزد و میبد با دو رشته تفسیر تطبیقی و فقه خانواده وجود دارد که امسال تعداد 49 نفر ثبت نام نموده‌اند.

 معاون آموزش حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: بازپذیری مقطع سطح دو به طلابی اختصاص دارد که دارای سابقه تحصیل در مدارس علمیه بوده و به دلایلی غیر از اخراج انضباطی از ادامه تحصیل محروم شده‌اند یا دارای داشنامه سطح یک هستند که 19 نفر در بازپذیری سطح دو شرکت خواهند کرد.

وی یادآور شد: داوطلبان مي‌توانند در بازه زماني 22 و 23 خردادماه از طريق پايگاه اطلاع رساني پذيرش به نشاني Paziresh.whc.ir كارت ورود به جلسه آزمون خود را دريافت نمايند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد حوزه علمیه خواهران یزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر فتحی از فراهم بودن شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی به همت اداره فرهنگی و تربیتی این اداره کل خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۶۷۴ زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۰ برابری داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از چهار سال وقفه ۳۰ زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های البرز پرداخت می‌شود. در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام شده نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می‌کنند، گفت: تمام تلاش ما بر آن است که زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که در یک سال گذشته با رشد قابل تأملی روبرو بوده است.

کد خبر 6094648

دیگر خبرها

  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم/ دولت‌ها تا یک سال اول‌شان به معلم‌ها توجه می‌کنند/ حضور طلاب در مدارس مسبوق به سابقه است/ «نیرزاده» هم طلبه بود
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد