Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@14:15:28 GMT

شیب افزایش قیمت مسکن تُند شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۵۳۷۶

شیب افزایش قیمت مسکن تُند شد

رویداد۲۴ معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با استفاده از آمارهای ارائه شده بانک مرکزی قیمت و تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه را بررسی کرد.

بر این اساس طی اردیبهشت ماه امسال، تعداد 12هزار و 128 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است که این تعداد نسبت به فروردین ماه حدود 3.5 برابر شده است اما همزمان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهشی حدود 36.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد را تجربه کرده است.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در اردیبهشت ماه نیز 12 میلیون و 673 هزار تومان بوده که نسبت به فروردین ماه، 12.5 درصد افزایش را نشان می دهد اما در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، بیش از دو برابر شده است.

این گزارش نشان می دهد که از سال 1397 تاکنون بیشترین تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران، مربوط به اردیبهشت ماه 1397 بوده که 19 هزار و 107 معامله را شامل می شود. با این حال و بدنبال افزایش قیمت مسکن، روند نزولی تعداد معاملات از آن زمان آغاز شده و تا دی ماه 1397 ادامه داشته است.

با نزدیک شدن به پایان سال، روند مزبور در بهمن و اسفند 97 معکوس شده اما در فروردین 1398 با افت قابل ملاحظه ای همراه بوده است. گرچه در اردیبهشت ماه 98، رشد تعداد معاملات اتفاق افتاده و تقریبا به سطح اسفندماه 1397 رسیده است.

روند متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در سطح شهر تهران نشان می دهد متوسط قیمت هر متر مربع در اردیبهشت ماه 1398 با شیب نسبتا تندی افزایش یافته (نرخ رشد 12.5 درصد) که طی یک سال اخیر بی سابقه بوده است.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اتاق بازرگانی اردیبهشت بانک مرکزی افزایش نرخ مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

به گزارش مهر، در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟