Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد صنعتی منفرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای ایجاد و تقویت گردشگری در کشور و استان واحدهای بوم گردی تسهیلات دریافت می کنند، افزود: تقویت فرهنگ بوم گردی سبب رونق گرفتن اقتصاد روستا و باعث جذب گردشگر در منطقه می‌شود.

وی به بازدیدش از روستای درسجین به عنوان یکی از روستاهای دارای بافت با ارزش استان اشاره و تاکید کرد: فاز نخست طرح توسعه روستای درسجین در سال ۸۸ آغاز و در سال ۹۴ با اعتبار نزدیک ۱۴ میلیارد ریال به پایان رسید و با مشارکت بخش خصوصی اقامتگاه های گردشگری روستا نیز بهره برداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خاطرنشان کرد: برای احداث واحدهای بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی با سود چهار درصد و با بازپرداخت ۶۰ ماهه پرداخت می شود، همچنین سازمان میراث‌فرهنگی نیز تسهیلات جداگانه ای برای این موضوع در نظر گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی خانه های روستائیان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار سال ۹۷ از نیمه دوم سال با همکاری بانک ها آغاز گردید و این تسهیلات برای هر متقاضی ۲۵۰ میلیون ریال با سود پنج درصد بود، همچنین خواست متقاضیان پذیرش سفته زنجیره ای و تسهیل درضمانت نامه های بانکی است.

صنعتی منفرد به مشکلات پرداخت تسهیلات در بانک ها اشاره و اظهار داشت: بانک های استان برای پرداخت تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی تعداد معینی از متقاضیان را برای پرداخت تعیین کرده اند و بیشتر از سقف مورد نظر تسهیلات پرداخت نمی کنند.

به گزارش ایرنا، نداشتن ضامن کارمند و نپذیرفتن تضامین زنجیره ای توسط بانک های عامل مهمترین مانع جذب تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن برای متقاضیان در روستاهای استان زنجان به شمار می رود که حل این مساله نیازمند همکاری بانک ها و درک شرایط روستائیان توسط تصمیم گیران در این حوزه است.

از ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار برای ۹۸.۲ درصد طرح هادی تهیه شده و در حالی که برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار بنیاد مسکن وظیفه ای ندارد، اما برای ۵۸ روستا با این شاخص نیز طرح هادی تهیه شده است.

۸۰۶۸/‏۳۲۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستای هدف گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند