Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا حجتی، مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان ضمن خوشامد گویی به نمایندگان استان‌های شرکت کننده کشور در دوره آموزش و بازآموزی روسای گروه و کارشناسان توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری ادارت کل ورزش و جوانان کشور که به مدت سه روز به میزبانی کرمان در هتل ایرانگردی در حال برگزاریست، گفت: با حدود ۳۰ ساعت دوره‌ی آموزش و بازآموزی در خدمت عزیزان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه دانش و مهارت‌های همه‌ی ما باید ارتقا یابد، تأکید کرد: ما باید تجارت و دانایی هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.
حجتی مهمترین هدف برگزاری این دوره را ایجاد هماهنگی در بین نمایندگان استان‌های مختلف کشور عنوان کرد و افزود: ما در سطح کشور مثل یک گروه ارکستر و سرود هستیم، درصورتی که هماهنگی نباشد، صدای موزونی از ما در نمی‌آید.
وی تصریح کرد: باید سیاست‌های ملی به صورت هماهنگ پیش رود، بر این اساس، این دوره برگزار شد تا این هماهنگی‌ها ایجاد شود.
حجتی با اشاره به اینکه حدود ۸ ماه است در خدمت عزیزان هستم، یادآور شد: علی رغم اینکه همه‌ی شما دوستان زحمت می‌کشید، ولی چون نوع انجام اقدامات و نوع گزارش‌ها با هم یکسان نیست و با یک منطق واحد انجام نمی‌شود، هم برای ما در وزارتخانه جمع بندی این‌ها کار مشکلی است و گاهی اوقات حتی ناممکن است و هم اینکه بُردار، برایند و جمع این‌ها عموما در یک راستا نیست و هم افزایی اتفاق نمی‌افتد.


مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: ما باید تلاش کنیم، اقداماتی که انجام می‌دهیم، مکمل همدیگر باشد و در واقع مانند نقشه‌ی کشور که همچون یک پازل، هر استانی یکی از قطعات این واحد ملی است و با هم ایران بزرگ و پهناور را شکل می‌دهند، در کارمان باید همین طور نگاه کنیم و در واقع، مجموع کار همه باید توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری کشور شود.
حجتی موضوعات آموزشی این دوره‌ی سه روزه را شامل آموزش‌های عمومی و تخصصی حوزه ورزش در مناطق روستایی و عشایری عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها صبح و عصر توسط کارشناسان و مسئولان کشوری، فدارسیون و وزارتخانه طی این سه روز ارائه می‌شود.


وی با بیان اینکه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی تنها فدراسیونیست که به صورت ویژه روی روستا‌ها و بحث بازی‌های بومی و محلی و توسعه ورزش سنتی متمرکز است، افزود: بقیه‌ی فدراسیون‌های مرتبط نیز باید وارد روستا‌ها شوند و نباید به گونه‌ای شود که عملاً یک سوم جمعیت را فراموش شده تلفی کنند.
حجتی تصریح کرد: داریم تلاش می‌کنیم فدراسیون‌ها را به روستا‌ها بکشانیم.
وی با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰۰ بازی بومی و محلی وجود دارد که خیلی از این‌ها در حال فراموشی هستند و ما باید به دلیل کارایی که دارند، آن‌ها را احیا کنیم.

انتهای پیام/ب

بازی‌های بومی و محلی در شرف فراموشی احیا می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأملاتی در بومی‌نبودن نظریه‌های جامعه‌شناسی کشور

 به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیشتر پژوهش‌هایی که در اجتماع علمی ایران صورت گرفته و می‌گیرد، مبتنی بر دستاورد‌های دانشمندان غربی است و  این دست‌آورد‌ها چه در نظریه‌ها و چه در روش‌ها و فنون پژوهش‌های تجربی، دارای دقت و اعتبار بالایی هستند. 

سیدحسین نبوی (استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی) در مقاله‌ای به عنوان «بومی نبودن نظریه‌های غربی و مدرن‌نبودن تفکرات اجتماعی ایرانی و اسلامی» به این موضوع می‌پردازد که تئوری‌ها و روش‌ها با دقت تقریباً وسواس‌گونه‌ای توسط دانشمندان و پژوهشگران غربی، ابداع و ساخته و برخی از آنها به وفور در جامعۀ خودشان به کار گرفته می‌شوند.

* دلایل خطای شناختی در پژوهش‌های تجربی جامعه‌شناختی

به زعم این پژوهشگر مفاهیم و تبیین‌ها و اِسناد‌های آن نظریه‌ها، برای جامعه‌شناسی و پژوهش‌های تجربی جامعه‌شناختی در جامعۀ ایران ممکن است نوعی خطای شناختی شکل بدهد و احتمالا داده است، از آنجا که جامعۀ آمریکا، آلمان، فرانسه و دیگر جوامع غربی که نظریه‌پردازان در آن زمینه و مبتنی بر آن جوامع، به برساختن نظریه‌های خود اقدام کرده‌اند و می‌کنند.

این استاد جامعه‌شناسی در ادامه می‌نویسد؛ به‌رغم شباهت‌های انسانی ما آدمیان، از نظر دین و اعتقادات، از نظر ارزش‌ها و هنجار‌ها و رمزگان تفسیر معنا، از نظر شیوه توزیع قدرت، از نظر کمّوکیف وقایع و رویداد‌هایی که در دوره‌های تاریخی گذشته در جوامع آنها روی داده و اثرات و پیامد‌های آن باقی است، از نظر رشد و توسعۀ اقتصادی، از نظر محیط طبیعی و جغرافیایی و نیز از نظر برخی عوامل دیگر، با جامعۀ ایران بطور معناداری متفاوت است واین خطای شناختی شکل می‌گیرد.

نظریه‌های برساخته‌شده در جوامع مدرن غربی برای جامعه‌ای که در برخی بخش‌ها کاملا و اساساً متفاوت است، موجب فهم و تبیین اشتباه می‌شود

* عواقب حل مسائل با مفاهیم عاریتی

این پژوهش توضیح می‌دهد که کاربست نظریه‌های برساخته‌شده در جوامع مدرن غربی برای جامعه‌ای که در برخی بخش‌ها کاملا و اساساً متفاوت است، موجب فهم و تبیین اشتباه می‌شود. گرچه به عنوان جامعه‌شناس موظف هستیم - به قول گیدنز- به فرازبان جامعه‌شناسی سخن بگوییم، اما نگرانی این است که اطمینانی نیست که مفاهیم عاریتی، بتوانند شناخت دقیق و صحیحی را برای ما شکل دهند و ما را در حل برخی از مسائلمان، اجتماعی یا فرهنگی به‌طور مؤثری یاری دهند.

نبوی ادامه می‌دهد که احتمالا بسیاری از پژوهشگران مفاهیم و نظریه‌ها را فقط برای هدفی کارفرماپسند یا داورپسند، به کار می‌گیرند، و به ژرف‌اندیشی و بازاندیشی در مفاهیم و نظریه‌های رایج نمی‌پردازند. تعداد بیشتری از پژوهشگران نیز به علت آشنایی ضعیف با نظریه‌ها، اساساً در موقعیتی نیستند که بتوانند به نقد و بازاندیشی در نظریه‌ها بپردازند.

* زمینه‌مند نبودن نظریه‌های جامعه‌شناختی 

به زعم این پژوهشگر خطای شناختی به باور و یقین درستی و صحّت پژوهش انجام‌ گرفته می‌انجامد و مانع از نقد و بازاندیشی و ساخت نظریه‌ای جدید می‌شود. بماند از اینکه برخی از پژوهشگران بنا به دلایل اجرایی، فرهنگی یا بخش اقتصادی، حتی همان اصول علمی را در نقدنشده‌های مختلف پژوهش خود رعایت نمی‌کنند.

خطای شناختی به باور و یقین درستی و صحّت پژوهش انجام‌ گرفته می‌انجامد و مانع از نقد و بازاندیشی و ساخت نظریه‌ای جدید می‌شود

نبوی بیان می‌کند که زمینه‌مند نبودن نظریه‌های جامعه‌شناختی از دو سو مبدل به مسأله شده است:

نظریه‌های برساخته‌شده در جوامع غربی برای کاربست در پژوهش‌های بومی، مناسبت کمتری دارند و ممکن است ما را دچار خطای شناختی کنند، اما ما از آن آگاه نیستیم یا اگر آگاه باشیم تلاش جدی برای اصلاح نظریه‌ها و بومی‌سازی آن آنجام نمی‌دهیم. نظر‌های ساخته وپرداخته شده توسط اندیشمندان بومی به علت ناآشنایی با فرازبان جامعه‌شناسی، دارای ماهیت جامعه‌شناختی نیستند و در اجتماع علمی جامعه‌شناختی به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

این پژوهشگر در نهایت اینگونه جمع‌بندی می‌کند که در میدان مطالعات جامعه‌شناسی کشور ما با مسأله و چالشی به نام مفاهیم و نظریه‌هایی که برساختۀ پژوهشگران و جامعه‌شناسان بومی نیست مواجه‌ایم و این وضعیت، آنقدر عادی و طبیعی شده است که مسأله‌بودن آن را درنمی‌یابیم. چه بسا بخش قابل ملاحظه‌ای از بحران‌ها و ابربحران‌ها، ناشی از سوءمدیریت نباشد و در اثر تشخیص نادرست یا نادقیق که به علت خطای شناختی روی می‌دهد، شکل گرفته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • تأملاتی در بومی‌نبودن نظریه‌های جامعه‌شناسی کشور