Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@04:58:17 GMT

نداشته‌های خود را در فرزندتان جستجو نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۷۱۶۳

آفتاب‌‌نیوز :

رضا جانبازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نزدیک شدن به پایان امتحانات پایه نهم و انتخاب رشته این گروه سنی، اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها درگیر مقایسه فرزند خود با دانش آموزان دیگر هستند متأسفانه بدون در نظر گرفتن استعداد و توانایی‌های فرزندشان آنها را مجبور به انتخاب رشته مورد علاقه خود نه فرزندشان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نقش والدین باید به عنوان یک مشاور باشد نه به یک انتخابگر، تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که والدین در ایام انتخاب رشته دانش آموزان باید انجام دهند این است که بیشتر با نقش نظارتی انتخاب رشته فرزندان خود مشاوره بدهند.

مسئول مشاوره آموزش و پرورش جویبار خاطرنشان کرد: بسیاری از والدین نداشته های خودشان را در فرزندشان جستجو می‌کنند و این یک آفت برای فرزندان است چراکه بسیاری از دانش آموزانی که با نظر والدین انتخاب رشته کردند سال بعد تغییر رشته دادند.

جانبازی مهم‌ترین کار والدین در ایام انتخاب رشته را کاهش استرس و مشاوره با توجه به توانایی‌های ذهنی و استعداد فرزندشان و نیاز و امکانات موجود در جامعه بیان کرد و افزود: این انتخاب رشته می‌تواند سرنوشت فرزندان را در آینده آنها رقم بزند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بدون حمایت والدین راه به جایی نخواهد برد، گفت: خانواده‌ها از ۷ سالگی کودک تا پایان دوره تحصیلی فرزند خود باید پیگیر تحصیل آنها بوده زیرا آمارها نشان می‌دهد فرزندی که مورد حمایت و پیگیری والدین نبود مسیر درستی برای زندگی و تحصیل خود انتخاب نمی‌کند.

مسئول مشاوره آموزش و پرورش جویبار با اشاره به اینکه دختران پایه نهم حساس‌تر از پسران در انتخاب رشته هستند، بیان کرد: انعطاف پذیری والدین و شناخت روحیات و علایق فرزندان از زمان تولد تا پایه نهم و همچنین استفاده از مشاور و معلم خود دانش‌آموز با توجه به نیازهای جامعه می‌تواند نقش مهمی در انتخاب رشته دانش آموزان داشته باشد.

جانبازی خاطرنشان کرد: جامعه ما علاوه بر پزشک که رشته مورد نظر اکثر خانواده‌ها است به معلم، مهندس، وکیل، خیاط و سایر رشته‌ها نیاز دارد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نظام آموزش تربیت کودک روانشناسی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد

دکتر علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: آزمون دکتری در چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

وی افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که این افراد می توانستند تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن بودند، گفت: در نهایت بیش از ۸۹ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد و پس از آن داوطلبان معرفی شده می توانند برای مرحله دوم اقدام کنند.

کد خبر 6095976 زهره بال

دیگر خبرها

  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا