Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

‌علی اصغر مطهری با اشاره به اینکه پروژه حمایت از یوزپلنگ آسیایی یک پروژه بین الملی بود که باید اجرای آن با اختصاص اعتبارات بین المللی انجام می‌شد، افزود: میاندشت جاجرم یکی از زیستگاه‌های این گونه حیوانی بود که این منطقه نیز مشمول اجرای این طرح می‌شد و تا چند سال اعتبارات بین المللی برای حفاظت از یوز به این استان نیز اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما با اعمال تحریم‌ها اختصاص این اعتبارات قطع شد ولی اجرای پروژه همچنان با اختصاص اعتبارات ملی در حال اجراست.

مطهری اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در راستای اجرای این طرح و برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در منطقه میاندشت جاجرم انجام می‌شود؛ خرید حقوق عرفی است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ رأس حقوق عرفی در این منطقه خریداری شد و در سال جاری نیز خرید ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: حقوق عرفی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در منطقه به منظور حفاظت از این گونه انجام شود چراکه در این محل دام و سگ‌های گله زیادی وجود دارد که یکی از علل آسیب به این گونه حیوانی هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن خرید علوفه و توزیع آن در منطقه مذکور در یکی دو سال گذشته به علت خشکسالی‌های زیاد از دیگر اقداماتی بوده که در راستای این طرح انجام شده تا آهوها که طعمه اصلی یوزها هستند بتوانند از آن تغذیه کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی توضیح داد: کاشت گیاهان مرتعی در منطقه و اجرای پروژه‌های آبخوان داری از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن بندهای خاکی نیز به منظور ذخیره سازی آب‌های سطحی برای سیراب کردن آهو و یوزها در منطقه انجام شده است.


انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: یوزپلنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد

استاندار خراسان شمالی حج را یک کنگره عظیم جهانی دانست و گفت: رفتار و منش زائران ایرانی باید در حج الگو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت_ در همایش متمرکز آموزش زائران حج تمتع خراسان شمالی اظهار کرد: زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند، لذا حضور، اعمال و کردار زائران بیانگر شخصیت آن‌ها در جمهوری اسلامی است.

وی افزود: آموزش‌های زائران قبل از انجام حج تمتع موجبات آرامش آنها در اجرای اعمال حج خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی از حج به عنوان کنگره عظیم جهانی یاد کرد و بیان داشت: در این کنگره از سرتاسر جهان با هر زبان و فرهنگی ورود پیدا می‌کنند، اما در قالب یک فرهنگ و فارغ از هر نوع ژستی اعمال خود را انجام می‌دهند.

حسین‌نژاد گفت: تمام زائران در یک لباس مشترک و به دور از غرور حرکت عظیمی را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: اعمال حج درس‌های بزرگی را در دنیایی از معرفت و آئین‌ها به زائران خواهد داد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تمام حرکات و اقدامات زائران باید الگو باشد، روی داشتن نظم و انضباط به عنوان یک ضرورت برای زائران جمهوری اسلامی تاکید کرد.

کد خبر 750451

دیگر خبرها

  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • وقوع زلزله در این استان
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد