Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته، اولین موضوعی که در برنامه «پایش» بررسی شد؛ موضوع تصفیر نفت بود. توضیح این که چگونه می‌توان وابستگی بودجه کشور به نفت را به صفر رساند و از حاصل درآمد نفتی تنها در صندوق توسعه ملی استفاده کرد.   عزیزنژاد، کارشناس حوزه نفت مهمان این بخش از برنامه بود و با ارائه راهکارهایی چون افزایش درآمدهای مالیاتی، کسب درآمد از صادرات مواد معدنی و خام و استفاده از ظرفیت صادراتی مناطق آزاد، تصفیر نفت را عملی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در برنامه «پایش» شب گذشته از مخاطبان، درباره شرایط صدور مجوزهای کسب وکار نسبت به سال گذشته سوال شد. در همین راستا از علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی دعوت شد تا پاسخگوی مشکلات تولیدکنندگان در حوزه صدور مجوزها باشد و سازو‌کار تسهیل صدور مجوزها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه را شرح دهد.   وی با اشاره به این که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت پیشخوان مجوزهای کشور به آدرس g4b.ir جزئیات مجوزهایی را که خواهان آن هستند مشاهده کنند این نکته مهم را یادآور شد که دستگاه‌های اجرایی موظفند تمامی اطلاعات و جزئیات مجوزهای خود را بر روی پایگاه مجوزهای کسب و کار بارگزاری کنند.   رئیس مرکز ملی مطالعات با بیان این که بسیاری از دستگاه‌ها اقدام به این کار کرده‌اند، از این که همچنان دستگاه‌های اجرایی مجوزهای جدیدی درخواست می‌کنند و به موتوری پر سرعت در تولید مجوزها تبدیل شده‌اند انتقاد کرد. بدتر آن که این مجوزها بارگزاری نمی‌شوند و متقاضیان مجوزهای کسب و کار از آن بی‌اطلاع‌اند.   فیروزی بیان کرد: مردم باید از ریز اطلاعات مجوزها آگاهی داشته باشند و اکنون اقداماتی انجام دادیم تا هر مجوز جدیدی که از سوی هر دستگاهی صادر می‌شود در این سامانه بارگزاری شود.   به گفته وی مقرر شده است قبل از آن که دستگاهی اخذ مجوزی را ملزم کند باید آن را در این سامانه بارگزاری کند، در غیر این صورت حق درخواست آن مجوز را از متقاضی نخواهد داشت و اگر مجوزی بر روی این سامانه بارگزاری نشده باشد به منزله عدم نیاز به آن مجوز خواهد بود.   رئیس مرکز ملی مطالعات در پایان گفت: سامانه‌ای را بر روی سایت پیشخوان مجوزهای کشور راه‌اندازی کرده‌ایم که متقاضیان با ثبت نام در آن به راحتی می‌توانند، شکایات خود در زمینه صدور مجوزهای کسب وکار را ثبت کنند و بنده قول می‌دهم قطعا شکایات آنان را پیگیری خواهیم کرد.   در بخش پایانی برنامه «پایش» سه جوان موفق در حوزه کسب و کار حضور پیدا کردند و هر کدام از چگونگی راه‌اندازی و شرایط کنونی کسب وکار خود توضیحاتی ارائه کردند.
«پایش» به تهیه‌کنندگی الهام پیرهادی و سردبیری محمد عنبری، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که امشب ساعت 19:4۵ با اجرای محمد دلاوری به‌طور زنده پخش خواهد شد.   انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه پایش وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک

داود بیگی نژاد نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه راهکار جلوگیری از اجاره دادن ملک و مسکن به اتباع غیر مجاز این است که برای مشاوران املاک سامانه سوت‌زنی و گزارش‌دهی به متولی امر راه‌اندازی شود، گفت:  د در حال حاضر طرح شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز در حال انجام و اجرا است.

وی  با بیان اینکه  راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد  موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.

بیگی نژاد  توضیح داد: همزمان با ارائه گزارش‌ها بلافاصله و مستقیما به نهاد و دستگاه مربوطه ارسال می‌شود و این اقدام می‌تواند در شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز بسیار موثر و سریع باشد.

وی افزود: اتحادیه مشاوران املاک تهران در حال حاضر نظارت‌های زیادی از سوی اتحادیه مشاوران املاک بر  فعالیت اتحادیه مشاوران املاک تهران وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • خبر ویژه برای متقاضیان خودرو‌های وارداتی؛ ثبت‌نام جدید وجود دارد؟
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • گلایه متقاضیان سرای خودرو از تاخیر در پلاک گذاری کامیونت‌ها
  • اختلال در سامانه وام فرزندآوری و سردرگمی متقاضیان
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • متقاضیان خودروهای خارجی بخوانند/ زمان دقیق عرضه خودروهای برقی اعلام شد + جزییات
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود