Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف با حضور متسابقین از سه شهرستان صومعه سرا، فومن و شفت در امامزاده ابراهیم شفت برگزار شد.

«حمید رحیمی» در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن کریم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شفت اظهار کرد: چهل و دومین دوره مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف با حضور سه شهرستان در امامزاده ابراهیم شفت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت افزود: در طول 41 سال انقلاب اسلامی برای نخستین بار در سطح استان گیلان این اتفاق رقم خورد و امامزاده ابراهیم شفت میزبان متسابقین قرآن کریم اوقاف بود.

 

وی با بیان اینکه 70 برادر و خواهر بالای 18 سال در این مسابقات حضور داشتند و به رقابت با یکدیگر پرداختند، گفت: این دوره از مسابقات در هشت رشته آوایی شامل حفظ 5، 10، 20 و حفظ کل، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، دعاخوانی و چهار رشته معارفی حفظ و معارف موضوعی، حفظ و معارف حدیث، تفسیر قرآن کریم و تفسیر قرآن ویژه اهل سنت برگزار شد.

 

رحیمی، چهار رشته نغمات دینی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، آثار دو یا چند زبانه قرآنی و انشاد انفرادی و تک‌خوان محور را از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات دانست.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی از اهداف برگزاری مسابقات قرآن کریم اوقاف است، تصریح کرد: مسابقات روزی شروع و روزی دیگر به اتمام می‌رسد ما باید روزها و سال‌های پس از مسابقات برنامه داشته باشیم تا به هدف خود که ارتقای فرهنگ قرآنی است دست یابیم.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر اردبیل مسجد وهابیت بیرجند شبستان بیرجند شیراز روزنامه امامزاده ابراهیم شفت چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل صدا و سیمای لرستان در مراسم تجلیل از قاریان و عوامل برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در بروجرد، رضایت رهبر انقلاب اسلامی از برنامه‌های قرانی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان و در روز عید سعید فطر را بزرگترین مدال افتخار برای کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست و افزود: پخش زنده مراسم جمع خوانی قران از بروجرد در راستای سیاست‌های صدا و سیما در تمرکز زدایی از مراکز است.
علیرضا شیروی به ضرورت تلاش مستمر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: همکاری همه جانبه با فعالان قرآنی و تولید و پخش برنامه‌های متنوعی قرآن از رسالت‌های اصلی صدا و سیما است.
 حجت الاسلام حسینی امام جمعه بروجرد و مرادی فرماندار بروجرد نیز در این مراسم از تلاش مجدانه صدا و سیمای لرستان برای پوشش بر نامه‌های قرآنی و دیگر بر نامه و مناسبت‌ها به خصوص پوشش با شکوه مراسم روز جهانی قدس و تشییع شهید راه قدس شهید سید عباس صالحی روزبهانی تجلیل کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد