Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه اختیارات بازآفرینی در ستاد ملی بازآفرینی شهری به استانداران واگذار شده، بودجه و ظرفیت‌های لازم در اختیار استان‌ها قرار گرفته تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه دو بانده کردن محور تبریز ـ اهر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: تمام محورهای فعالیت وزارت راه و شهرسازی در استان آذربایجان شرقی دارای طرح‌های فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه‌های بازآفرینی شهری، تولید مسکن، شهرهای جدید، احداث اتوبان‌ها، راه آهن، بزرگراه و راه‌های روستایی پروژه‌های فعال وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمرکز این سفر بر بازدید وضعیت فعلی پروژه‌هاست خاطرنشان کرد: 9 شهر در آذربایجان شرقی وجود دارد که 50 محله دارای ظرفیت بهسازی و بازآفرینی در این شهرها قرار دارند.

طرح بازآفرینی شهری در تمام شهرهای مازندران اجرایی می‌شود393 میلیارد ریال برای بازآفرینی شهری اردبیل اختصاص یافتطرح بازآفرینی شهری را در یزد برای جذب اعتبارات لازم دنبال خواهیم کردطرح بازآفرینی شهری تهران به پیشرفت 40 درصدی رسید

اسلامی ابراز کرد: با توجه به اینکه اختیارات بازآفرینی در ستاد ملی بازآفرینی شهری به استانداران واگذار شده، بودجه و ظرفیت‌های لازم در اختیار استان‌ها قرار گرفته تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد و در همین راستا باید در بافت فرسوده استان 7 هزار واحد مسکونی نیز تولید شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این طرح مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهور است، ادامه داد: به ویژه در مورد بحث حاشیه نشینی، باید با اجرای طرح‌های بازآفرینی و ساخت و ساز به این مساله خاتمه داده شود.

وی  با بیان اینکه پروژه‌های آزادراهی استان آذربایجان شرقی فعال هستند،یادآور شد: شاهراه اصلی ترانزیت کشور از این استان می‌گذرد، به همین دلیل یک قطعه از آزادراه مرند ـ بازرگان با جذب سرمایه‌گذار آغاز به ساخت کرده است.

اسلامی ادامه داد: قطعات دوم و سوم این آزادراه نیز به زودی به مرحله قرارداد خواهد رسید. اکنون پیمانکار در قطعه مرند تا تبریز مشغول کار است، قطعه‌های دیگر به سمت مراغه و هشترود نیز پروژه‌های فعالی هستند که در سال جاری شاهد سرعت بیشتر در این طرح‌ها خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه دو بانده کردن محور تبریز-اهر گفت: این جاده 92 کیلومتر طول دارد و یکی از جاده‌های حادثه خیز است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این مدت، 62 کیلومتر از این مسیر به بهره برداری رسیده است که البته بخشی از این بهره برداری‌ها شتاب زده بوده که از این به بعد اجازه بهره برداری شتاب زده طرح‌ها را نخواهیم داد.

اسلامی در پایان با بیان اینکه اکنون 30 کیلومتر از این مسیر باقی مانده است،گفت: طبق برنامه 20 کیلومتر از مسیر باقی مانده باید امسال و 10 کیلومتر نیز سال آینده به بهره برداری برسد و  البته اگر در بررسی‌های میدانی، اگر مشخص شود می‌توانیم بخش بیشتری از این پروژه را در سال جاری به اتمام برسانیم، این کار را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته

ابوالفضل طهماسبی رئیس بسیج سازندگی مستضعفین درنشست خبری نخستین گردهمایی گروه های مردمی و جهادی در بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی با مشارکت بسیج مستضعفین گفت: بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور با مشارکت مردمی و گروه های بسیجی ساخته شده است‌.

وی افزود: ۱۲۳۸ روستا را از طریق گروه های جهادی در آبرسانی کرده ایم  و امسال در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی( ع ) اقدامات خوبی را در حوزه نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی انجام دادیم.

او بیان کرد:  از طریق گروه های جهادی  ۱۷۰۰ کیلومتر راه روستایی را احداث کرده ایم که این اقدام از محل سهمیه‌ قیری که اختصاص یافته است ساخته می شود و ما سعی داریم با استفاده  از ظرفیت گروه های جهادی با تمام قوا در بخش های مختلف حضور  داشته باشیم.

طهماسبی افزود: در حوزه آبخیزداری ۸۳۴ پروژه آبخیزداری داشته ایم. همچنین در حوزه بازآفرینی شهری طرح کرامت را  اجرا کرده ایم. در سال ۱۴۰۲،  ۲۰ هزار و ۲۶۲ پروژه با مشارکت ۱۰ گروه جهادی اجرا کردیم و در این حوزه هم با همکاری وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده ایم  که این اقدام را اجرا کنیم. ۶۰ هزار  گروه جهادی در کشور  داریم که  ۵۱ هزار گروه جهادی از این تعدا  شناسنامه دار هستند . در ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه  تفاهم نامه  هایی با بنیاد مسکن،  سازمان راهداری و بازآفرینی شهری را منعقد خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور