Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سعید روستا آزاد عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در موسسه علامه طباطبایی، با اشاره به پیگیری برای برگزاری همایش بیانیه گام دوم در دهه فجر امسال افزود: تحلیل بیانیه گام دوم با رویکرد تمدنی، چیستی تحقق بیانیه، تحلیل و تجربه دستاوردهای انقلاب اسلامی در محورهای هفت گانه و همچنین نهادهای علمی و بیانیه گام دوم با تاکید بر نقش نسل جوان چهار محوری است که در همایشی با این موضوع در دهه فجر امسال برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی به منظور تبیین این بیانیه یک هزار و ۳۰۰ تن از مبلغان دینی را در دهه فجر سال گذشته از قم به مناطق مختلف اعزام شده است که در این اعزام ها، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم در دستور کار مبلغان قرار گرفته است.

روستا آزاد افزود: برگزاری همایش ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین برگزاری سمینارهای علمی متخلف با موضوع ولایت فقیه در پنج محور اساسی رابطه ولایت فقیه با دموکراسی، پیشینیه فقهی ولایت فقیه، کارآمدی ولایت فقیه و رابطه ولایت فقیه با قانون اساسی با حضور اساتید حوزه در سراسر کشور برگزار شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: در هر یک از سمینارهای برگزار شده دفتر تبلیغات اسلامی به مناسبت چهلمین سال انقلاب بیش از ۵۰۰ تن از فضلای حوزه علمیه سراسر کشور حضور داشتند که دستاورد مهم علمی در تبیین ولایت فقیه در این سمینارها رقم خورد.

روستا آزاد اظهار داشت: پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی به مناسبت چهلمین سال انقلاب اقدام به برگزاری ۲۰ نشست تخصصی با موضوع های مختلف کرده است ضمن اینکه نرم افزاری برای تدوین کارنامه قبولی انقلاب اسلامی در قالب بازی و انیمیشن آماده شده و در اختیار مبلغان قرار گرفته است.

وی انقلاب اسلامی را امتداد رسالت پیامبر (ص) دانست و گفت: جشنواره ای هنری پیرامون چهلمین سال انقلاب توسط دفتر تبلیغات اسلامی در سال گذشته برنامه ریزی شد که ۹۱۰ اثر در قالب فیلم، نرم افزار، بازی، اینفوگرافی و محتواهای چند رسانه ای به دبیرخانه این جشنواره رسید و آثار برگزیده در پایان سال ۹۷ معرفی شد.

وی اظهار داشت: کتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۱۳ حوزه مختلف توسط دفتر تبلیغات اسلامی به مناسبت چهلمین سال انقلاب تبیین و به صورت گسترده منتشر شده است که این آثار در اختیار مبلغان دینی نیز قرار گرفته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه ۹۷ در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در ۴۰ سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی در مراسم شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام مسجد حمزه نخل پیرمرد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: عدم تبعیت از پیامبر (ص) باعث انحراف از مسیر اصلی دین و مبانی می‌شود.

وی افزود: جنگ نرم زمانی رخ می‌دهد که مردم جامعه نسبت به همه مبانی بی‌تفاوت باشند و بیدارگری و تبیین در جامعه از بین رود.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: با معرفی و شناساندن افراد و شخصیت‌های اسلامی، مدل حکمرانی اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: مدل حکمرانی اسلامی توسط پیامبر و امیر المؤمنین ارائه شد و ما در مدل، حرف و محتوا در مذهب شیعه مشکلی نداریم؛ بلکه در ارائه آن به جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم که مبنای به‌ درستی تبیین کنیم و مردم را دچار سرگردانی نکنیم و مدل حکمرانی واقعی در جامعه تحقق یابد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از راه‌های ارائه مدل حکمرانی اسلامی معرفی شخصیت‌های اسلامی مانند حضرت حمزه سیدالشهدا و امامزاده عبدالعظیم حسنی و شناسایی دیگر افراد در طول تاریخ برای مردم است.
 
وی ادامه داد: اگر در نظام جمهوری اسلامی جوانان ما برای پیاده‌روی اربعین درگیر مسائلی مانند پاسپورت و غیره می‌شوند تا در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند این افتخار جمهوری اسلامی است، و امیدها در جمهوری اسلامی به‌مراتب از نکات منفی بیشتر است.

امام‌جمعه پرند گفت: نسلی که امروز می‌تواند اسرائیل را نابود کند نسل رویش انقلاب است، این رویش که می‌تواند موشک و پهباد بسازد و از لایه‌های پدافندی عبور کند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است