Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@12:52:11 GMT

کارشکنی ریاض در پرواز ناظر بین‌المللی آتش‌بس الحدیده

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۰۲۳۲

به گزارش فارس، ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی بار دیگر در مسیر اجرای توافق صلح در یمن سنگ‌اندازی کرد.

«سلیم المغلس»، عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در مذاکرات استکهلم سوئد چهارشنبه (۲۲ خرداد) گفت که ائتلاف مذکور پرواز «مایکل لولیسگارد»، رئیس تیم ناظران بین‌المللی بر توافق آتش بس الحدیده را لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «لولیسگارد برای چند ساعت در فرودگاه صنعاء منتظر بود و پیش از آن مجبور شد این فرودگاه را با هواپیمای دیگری که حامل کمک‌های انسانی بود، یمن را به مقصد اردن ترک کند».

مغلس گفت که ائتلاف سعودی با این کار خود و با اهانت به لولیسگارد  به شورای امنیت سازمان ملل متحد پاسخ  داد.

عضو هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در مذاکرات استکهلم در حساب توییتری خود نوشت که رئیس تیم ناظران بین‌المللی بدون اینکه همکارانش او را همراهی کنند، فرودگاه صنعاء به مقصد عدن را ترک کرده است.

این مقام یمنی از ادامه اجرای توافق آتش‌بس الحدیده و کنار زدن موانع نظامی در بندرهای الحدیده، الصلیف و رأس عیسی با حضور تیم لولیسگارد خبر داد.

اخیرا شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای از «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه این سازمان در امور یمن در برابر ادعاهای دولت مستعفی این کشور و ائتلاف سعودی حمایت کرد و از همه طرف‌های یمنی خواست که با مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به گونه سازنده و مستمر تعامل داشته باشند.

روابط میان گریفیتس و دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» از ماه مه گذشته بحرانی شده است. منصورهادی در اواخر ماه مه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل از آنچه «اقدامات غیر قانونی» گریفیتس می‌خواند انتقاد کرد.

رئیس جمهور مستعفی یمن در این نامه صراحتا به بی طرف بودن نماینده سازمان ملل اعتراض کرده و نوشته که چرا رفتار نماینده سازمان ملل با انصارالله یمن و دولت مستقر در ریاض یکسان است؟ او همچنین از اینکه گریفیتس با انصارالله همچون یک دولت قانونی و همراستای با دولت مستقر در ریاض رفتار می‌کند، بشدت انتقاد کرده بود.

گریفیتس اخیرا از همکاری جنبش انصارالله یمن و رهبر آن «عبدالملک بدر الدین الحوثی» در راستای اجرای توافق استکهلم تقدیر کرده بود که این مسئله خشم طرف مقابل را بر انگیخته بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با حکم مهدی مجتهد قائم مقام اجرایی سازمان صداوسیما، نجم الدین عبادتی به سمت رئیس مرکز همایش‌های بین المللی صداو سیما منصوب شد.

در این حکم آمده است: «نظر به تعهد، تجارب و توانمندی جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «رئیس مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما» منصوب می‌شوید. افزایش و گسترش همکاری و تعامل با سازمانها، نهاد‌ها و بخش خصوصی در راستای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف، ارتقای ظرفیت‌های مرکز در برپایی جشنواره‌ها، همایش‌های ملی و بین المللی و سمینار‌ها و. از مهمترین وظایف شما می‌باشد.»

گفتنی است، نجم‌الدین عبادتی پیش از این به عنوان معاون اماکن ورزشی شهرداری تهران فعالیت داشته و با دو دهه سابقه فعالیت مؤثر و مفید در حوزه‌های مدیریت در سازمان صدا و سیما از وی به عنوان افراد شاخص در حوزه‌ی اجرایی سازمان صداوسیما نام برده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • رئالیسم سیاسی چیست؟