Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@09:07:01 GMT

بازتاب ورود آبه به تهران در رسانه‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۰۷۶۸

بازتاب ورود آبه به تهران در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های بین‌المللی خبر سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران را به صورت گسترده منعکس کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، رسانه‌های بین‌المللی خبر ورود «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن به ایران را به صورت گسترده منعکس کردند.
فایننشیال تایمز نوشت: «متحد کلیدی، سفر دو روزه به ایران را در زمانی که تنش‌های میان تهران و واشنگتن به اوج رسیده، آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن امروز-چهارشنبه- در راستای تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا، به ایران سفر کرد. این اولین سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران از زمان انقلاب است.»

خبرگزاری ژاپنی کیودو نوشت: «شینزو آبه امروز-چهارشنبه- در راستای ایفای نقش میانجی میان تهران و واشنگتن، با حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران دیدار کرد.»
این خبرگزاری نیز به گذشت ۴۰ سال از آخرین سفر مقام ارشد ژاپن به تهران پرداخت.

آسوشیتدپرس نوشت: «در پی سفر تاریخی به تهران، رییس‌جمهوری ایران از شینزو آبه استقبال کرد.
گارد ویژه‌ای برای استقبال از آبه در فرودگاه حاضر شده و سوار بر اسب، با در دست داشتن پرچم‌های ایران و ژاپن، خودروی آبه همراهی کردند.

نیویورک تایمز  سفر آبه به تهران را «تلاشی بلندپروازانه و طولانی مدت» برای بالا بردن نفوذ ژاپن در عرصه جهانی توصیف کرد.

آیریش تایمز با اشاره این سفر این تیتر را انتخاب کرد: سفر دو روزه آبه، نخست وزیر متحد آمریکا و شریک تجاری قدیمی ایران، به تهران در تلاش برای کاهش تنش

تی‌آرتی هم سایقه این سفر را مورد توجه قرار داد و نوشت: نخست‌وزیر ژاپن پس از ۴۱ سال به ایران سفر کرد تا برای کاهش تنش‌ها میان آمریکا ایران تلاش کند.

سی‌ان‌بی‌سی با اشاره به دلایل این سفر نوشت: شینزو آبه برای نفت و کاهش تنش‌ها به ایران سفر کرد. علاوه بر تلاش آبه برای کاهش تنش‌ها، ژاپن می‌خواهد نشان دهد که در صحنه جهانی نقش مهمی ایفا می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نخست وزیر ژاپن شینزو آبه فایننشیال تایمز سفر آبه به ایران مذاکره ایران و آمریکا شینزو آبه حیات شبانه ژاپن نزار زاکا آیت الله محقق کابلی جولیان آسانژ هادی حق شناس تروریسم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی برای حل‌وفصل مسائل امنیتی غزه را داده بود، گزارش داد این کشورها تلاش ترکیه برای اثرگذاری بر تحولات جاری در نوار غزه و تبدیل آنکارا به بازیگر اصلی این عرصه را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایسنا، رادیوی عبری زبان «کان» به نقل از یک دیپلمات عرب که نامش را فاش نکرد، خبر داد ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی جهت حل‌وفصل مسائل امنیتی را داد که شامل ایجاد نیروهای مشترکی در غزه تحت عنوان «روز پس از جنگ» بود.

به گفته این منبع، ترکیه طرح خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه کرد اما این ابتکارعمل با واکنش مثبت کشورهای عربی از جمله مصر روبه‌رو نشد.

این رسانه عبری زبان در ادامه افشا کرد در همین مرحله از جنگ برخی کشورهای عربی به شدت تاکید کردند که هیچ چیزی در خصوص حل‌وفصل اوضاع شامل نیروهایی از طرف آنها در نوار غزه نشنیدند، با این وجود در دوره اخیر اقدامات ویژه‌ای در این مورد انجام شد، از جمله اینکه برخی کشورهای عربی از جمله مصر پیشنهاد اعزام نیروهایی از طرف خود به نوار غزه و کرانه باختری را دادند، این پیشنهاد به عنوان بخشی از حل‌وفصل مساله فلسطین مطابق راه‌حل ۲ دولتی از سوی کشورهای عربی به آمریکا عرضه شد.

دیپلمات یاد شده در ادامه گفت: ترکیه سعی دارد بر اتفاقات جاری در نوار غزه تاثیر بگذارد و خود را به بازیگر اصلی آن به ویژه در مقابل آمریکا تبدیل کند اما برخی کشورهای عربی به هرگونه تلاش از سوی آنکارا برای قدم گذاشتن در عرصه فلسطین با تردید نگاه می‌کنند.

این منبع افزود: به نظر می‌رسد ترکیه با توجه به ناکامی مذاکرات فعلی برای رسیدن به قراردادی میان جنبش حماس و اسرائیل تلاش می‌کند نقش برجسته‌ای را به زیان دیگر کشورها ایفا کند و دیدارها میان سران ترکیه و سران حماس ممکن است تاثیر ترکیه بر تمام مسایل مرتبط با نوار غزه را بیشتر ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعه دریافت پیشنهادات خارجی برای برخی بازیکنان
  • قانون نانوشته!
  • اولین اظهارات سرمربی جدید والیبال ایران پس از ورود به تهران
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی