Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، گفت: روابط دو کشور از قدمت تاریخی برخوردار است و امسال نودمین سالگرد روابط دو کشور است. در طول سال های گذشته دیدارهای سازنده ای با آقای نخست وزیر داشتیم و امروز هشتمین دور دیدار های سازنده ما در طول سالهای گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینکه دولت ژاپن و آقای نخست وزیر مصمم هستند روابط سیاسی، اقتصادی و منطقه ای و بین المللی را گسترش دهند، استقبال می کنیم.

روحانی افزود: هم در جلسه خصوصی و هم در جلسه دو هیات درخصوص مسائل روابط دو کشور از حمله سرمایه گذاری ژاپن در سواحل چابهار و مکران صحبت کردیم. اینکه ژاپن علاقه مند به خرید نفت از ایران و حل و فصل مسائل مالی و روابط علمی و فرهنگی است نکته ای است که می تواند توسعه روابط دو کشور را تضمین کند. علاوه بر مسائل مربوط به مسائل دوجانبه درخصوص امنیت و تنش زدایی در منطقه هم با یکدیگر گفت وگو کردیم.

وی با بیان اینکه خوشحالیم هر دو کشور برای ثبات و امنیت اهمیت زیادی قائل هستند. به آقای نخست وزیر گفتم در منطقه آغازگر جنگی حتی علیه آمریکا نخواهیم بود ولی اگر جنگی علیه ما آغاز شود پاسخ قاطعی خواهیم داد، گفت: آقای نخست وزیر نسبت به آینده خوش بینی قابل ملاحظه ای داشتند و می گفتند من می بینم تغییرات مثبت در راه است. بسیار خوشحالم آقای نخست وزیر در مذاکرات امروز همچنان بر حمایتشان از برجام ادامه داده و این توافق را برای منطقه و جهان حائز اهمیت می دانستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به آقای نخست وزیر گفتم ما علاقه مند به ادامه این توافق هستیم و اقداماتی که ایران انجام می دهد در چارچوب بند ۳۶ برجام خواهد بود، گفت: من از آقای نخست وزیر خواستم میان دو کشور در زمینه هسته ای شاهد همکاری باشیم زیرا هر دو کشور به فناوری صلح آمیز هسته ای معتقد هستیم و هر دو کشور با سلاح هسته ای مخالفیم. اگر امروز شاهد برخی از تنش ها هستیم ریشه این تنش ها به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران باز می گردد و اگر این جنگ متوقف شود شاهد تحولات مثبت در منطقه و جهان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از آقای نخست وزیر آبه شینزو و هیات همراه تشکر می کنم که با حسن نیت و آرمان های مورد نظر دو کشور در منطقه به این سفر آمده اند و امیدوارم این سفر آغازی بر فصل جدید روابط دو کشور و منطقه و جهان باشد. ژاپن کشور بسیار مهمی است و همواره برای صلح و امنیت منطقه گام های خوبی برداشته است. امروز هم درخصوص همکاری های دو کشور درباره مهاجرین، مبارزه با مواد مخدر، همکاری درجهت مبارزه با تروریسم، بازسازی سوریه و کمک به پایان بحران یمن گفت وگو کردیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: شینزو آبه حسن روحانی ایران ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط

به گزارش خبرآنلاین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی که از اعضای ناتو هستند با در پیش گرفتن مواضع خصمانه باعث قطع بیشتر روابط خود با مسکو شدند.

زاخارووا در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» خاطرنشان کرد: «دولت‌های ویلنیوس،‌ ریگا و تالین (پایتخت سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی) به دلیل اتخاذ خط مشی خصمانه علنی باعث قطع شدن روابطشان با روسیه در سطوح بین‌دولتی، بین سازمانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای شدند.»

به نقل از ایسنا زاخارووا به آنها هشدار داد که مسکو با اتخاذ تدابیر نامتقارنی به خصومت آنها پاسخ خواهد داد اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

او بیان کرد: «ما با تدابیر نامتقارن به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک، در درجه اول در حوزه‌های اقتصادی و حمل و نقل پاسخ خواهیم داد.»

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و نخست وزیر اسبق این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد کشورهای حوزه بالتیک به روسیه تعلق دارند و از مشاهده عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین به وحشت افتاده‌اند.

تالین و ویلنیوس هفته گذشته روسیه را به مداخله در ترافیک هوایی در منطقه متهم کردند.

ناتو نیز روز پنجشنبه مدعی شد روسیه دست به جنگ «ترکیبی» در منطقه و کلیت اروپا زده است.

روسیه در ماه فوریه «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی و همین طور وزیر فرهنگ لیتوانی و نمایندگان پارلمان سابق لتونی را به اتهام تخریب بناهای متعلق به دوران شوروی سابق در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

حامیان این اقدام در این سه کشور مدعی شدند که این بناها یادآور دردناک دوران اشغال شدن از سوی شوروی سابق بوده و باید به منظور همبستگی نشان دادن با کی‌یف حذف شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903375

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم