Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به آتش سوزی در سکوی SPD۹ فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی گفت: پس از مهار آتش در این سکوی سرچاهی تولید گاز از آن متوقف شده است. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

یحیی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه، با بیان اینکه  پس از آتش سوزی در سکوی سرچاهی SDP9در میدان گازی پارس جنوبی تولید گاز  از این سکو متوقف شده است اظهار داشت: روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز از این سکو در میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس برداشت و به پالایشگاه خشکی در عسلویه منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سکو مربوط به فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی است افزود:  تا ایمن شدن شرایط فعالیت سکوی SDP9  پارس جنوبی متوقف است.

رشیدی بیان کرد:  این آتش سوزی خسارت فنی و تلفات جانی نداشته است و حتی تاسیسات این سکوی سرچاهی هم خسارت ندیده است.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: به محض ثابت شدن شرایط، تولید گاز از سکوی SDP9  فازهای شش تا هشت پارس جنوبی آغاز می‌شود.

آتـش سوزی در سکوی شماره 9 پارس جنوبی؛ حادثه تلفات جانی نداشته استبوشهر|نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فازهای 22، 23 و 24 پارس‌جنوبی راه‌اندازی شدبوشهر| ارزش اقتصادی تولیدات فازهای 20 و 21 پارس جنوبی روزانه 2میلیون دلار است

وی تاکید کرد: چاه‌های گاز تحت پوشش  این سکو موقتا غیر فعال شده و بلافاصله پس از اطمینان از شرایط ایمن مجددا فعالیت آن آغاز می‌شود.

بر پایه این گزارش فازهای شش تا هشت پارس جنوبی بوسیله سه سکوی سر چاهی  SDP9,SPD8, SPD7 تامین گاز می‌شود و روزانه از 30 حلقه گاز  این سه فاز گازی در میدان پارس جنوبی در خلیج فارس  سه میلیارد فوت مکعب گاز به پالایشگاه گاز عسلویه منتقل می‌کند.

سه رشته خط لوله 32 اینچ دریایی به منظور انتقال گاز به پالایشگاه ساحلی هر کدام به طول تقریبی 105 کیلومتر اجراء شده است.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون وزنه برداری، کرمان در رده بندی مدالی مسابقات با کسب ۷ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز روی سکوی قهرمانی ایستاد و همدان میزبان با کسب ۶ طلا و ۳ نقره عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. تیم اردبیل هم با ۴ طلا و ۲ برنز روی سکوی سوم مسابقات نوجوانان ایستاد.

کد خبر 6099763

دیگر خبرها

  • بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی پارس ایر به پروازهای خراسان جنوبی پیوست
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • قیمت جدید پژو پارس؛ پژو پارس امروز سقوط کرد!
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است