Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم پور در دومین کنفرانس بین المللی و سیزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهیان باید بر آرمان‌های خود تکیه کنند، گفت: باید برای پیشرفت و توسعه دانشگاه ارزش قائل شد و آن‌ها را کیفی و بالنده و پویا کرد چرا که مسیر واقعی توسعه در دانشگاه به صورت منفعل طی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امید ما برای بالندگی و افتخار و توسعه به مفهوم واقعی به دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی است و دولت نیز از صدای رسای دانشگاهیان استقبال می‌کند و با گوش باز پذیرای سخنان آنان است.

قاسم‌پور تاکید کرد: دانشجویان و اساتید و پژو هشگران می‌توانند در راستای رونق تولید که سیاست اساسی نظام و دولت تدبیر و امید است، گام‌های مناسبی بردارند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: دوران کمیت گرایی تمام شده و امروز باید کیفیت دانشگاه‌ها را از طریق آمایش آموزش عالی و مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها پیگیری کنیم؛ همچنین بازنگری در سرفصل‌ها و برنامه‌های آموزشی در این حوزه ضروری است.

قاسم‌پور با بیان اینکه راه‌اندازی نهاد‌های مستقل ارزیابی کیفیت در دانشگاه‌ها اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: شکل‌گیری نهاد‌های مستقلی که کیفیت آموزش را رصد کنند، برای بهبود وضعیت دانشگاه‌ها امری مهم تلقی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: اگر به دنبال کیفیت در دانشگاه‌ها هستیم باید در برنامه‌ها و سرفصل‌های آموزشی و رشته‌ها و نیز مسائل تحقیقاتی بازنگری و بازاندیشی جدی انجام دهیم.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه انتظار می‌رود بخشی از بار اشتغال جامعه را دانشگاه‌ها به دوش بکشند، عنوان کرد: این مهم در صورتی تحقق میابد که دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم که همان دانشگاه کارآفرینی است عملاً تحقق پیدا کند چرا که امروز تبدیل علم به عمل یا همان تجاری‌سازی دانش یکی از مسیر‌های مهم کمک به اشتغال است.

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی گفت: این رویداد بین المللی علمی با هدف آشنایی با آخرین دستاورد‌های پژوهشی داخلی و خارجی و با همکاری مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در حال برگزاری است.

قاسم سلیمی افزود: از محور‌های مهم این کنفرانس مبانی و دیدگاه‌های نظری در ارتباط با ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی، نقش سیاستگذاری و مدیریت آموزش عالی در ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی، دنیای مجازی و فناوری‌های نوین و نقش آن در ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی و ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام پژوهش و فناوری است.

وی گفت: ۱۳۰ چکیده مقاله دریافت و پس از بررسی کمیته علمی سرانجام ۷۵ مقاله مورد پذیرش نهایی شد.

سلیمی اضافه کرد: تبادل اطلاعات پژوهشی و تجربه‌های ارزیابی در آموزش عالی، برقراری ارتباط میان پژوهشگران به مدیران، مدرسان و سایر ''دست اندرکاران ژرف نگر'' در حوزه ارزیابی آموزش عالی، برقراری تعامل میان پژوهشگران ایرانی و بین المللی در حوزه ارزیابی و بهبود کیفیت آموزش عالی، اشاعه فرهنگ کیفیت در آموزش عالی، و یاری رساندن به نهادینه کردن سیستم ارزیابی و بهبود کیفیت آموزش عالی از طریق ارتقای دانش و مهارت‌های افراد ذیربط از اهداف برگزاری کنفرانس است.

دومین کنفرانس بین المللی و سیزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی امروز در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.

این رویداد بین المللی علمی با هدف آشنایی با آخرین دستاورد‌های پژوهشی داخلی و خارجی با همکاری مشترک دانشگاه شیراز و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار شده است که به چهار محور اصلی مبانی و دیدگاه‌های نظری در ارتباط با ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی، نقش سیاستگذاری و مدیریت آموزش عالی در ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی، دنیای مجازی و فناوری‌های نوین و نقش آن در ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی و ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام پژوهش و فناوری می‌پردازد.
انتهای پیام/م

دانشگاه شیراز میزبان کنفرانس بین‌المللی ارزیابی کیفیت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه