Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر ژاپن گفت: علاقمندی ژاپن به سرمایه گذاری در مناطق جنوبی ایران توسعه مناسبات دو کشور را تضمین می کند.

دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در کنفرانس خبری با نخست وزیر ژاپن افزود: روابط ایران و ژاپن از قدمت تاریخی برخوردار بوده و امسال نودمین سالگرد روابط دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهوری اظهارداشت: در طول سال‌های گذشته دیدارهای سازنده‌ای با نخست وزیر ژاپن داشتیم و امروز هشتمین دور دیدارهای سازنده است و از اینکه دولت ژاپن و آقای نخست وزیر مصمم هستند روابط سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین المللی را گسترش دهند، استقبال می‌کنیم.

 

روحانی گفت: در جلسه خصوصی و هم در جلسه دو هیأت درخصوص مسائل روابط دو کشور از جمله سرمایه گذاری ژاپن در سواحل چابهار و مکران صحبت کردیم و از اینکه ژاپن علاقمند به خرید نفت از ایران و حل و فصل مسائل مالی و روابط علمی و فرهنگی است از آن استقبال می‌کنیم.


رئیس شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد: روابط ایران و ژاپن از قدمت تاریخی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران از عزم دولت ژاپن برای گسترش روابط همه جانبه با ایران استقبال می‌کند.


دکتر روحانی تصریح کرد: در مذاکرات و جلسه خصوصی با نخست وزیر ژاپن درباره مسائل مختلف از جمله سرمایه گذاری ژاپن در مناطق جنوبی ایران صحبت کردیم و از علاقه مندی ژاپن به خرید نفت از ایران و حل و فصل مسائل مالی دوجانبه خرسندیم.


رئیس جمهوری بیان کرد: در دیدار با نخست وزیر ژاپن علاوه بر مسائل دوجانبه درباره امنیت و تنش زدایی در منطقه نیز گفت‌وگو کردیم. خوشحالیم هر دو کشور برای ثبات و امنیت اهمیت زیادی قائل هستند.


رئیس دولت دوازدهم افزود: ایران آغاز کننده هیچ جنگی با هیچ کشوری نخواهیم بود، اما به هر متجاوزی پاسخ بسیار قاطع خواهیم داد.


دکتر روحانی با بیان اینکه نخست وزیر ژاپن درخصوص مسائل منطقه‌ای خوش بینی قابل ملاحظه‌ای دارند، گفت: از ادامه حمایت ژاپن از برجام و درک اهمیت این توافقنامه برای منطقه و جهان بسیار خرسندیم.


رئیس جمهوری تاکید کرد: ایران علاقمند به ادامه برجام است و اقدامات آتی تهران نیز در این زمینه در چارچوب برجام خواهد بود.


روحانی با بیان اینکه خواهان همکاری دو کشور در زمینه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم، افزود: ریشه تنش‌های موجود در منطقه به جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران بر می‌گردد و هرگاه این جنگ متوقف شود، شاهد رویداد بسیار مثبت در منطقه و جهان خواهیم بود.


رئیس جمهوری اظهارداشت: امیدواریم این سفر آغازگر گسترش بیشتر روابط دو کشور و تحولات مثبت در منطقه باشد.


روحانی یادآورشد: در مذاکرات با نخست وزیر ژاپن درباره مهاجران، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با تروریسم، کمک به بازسازی سوریه و حل بحران یمن با یکدیگر گفت وگو کردیم.

 

به گزارش ایرنا، نخست وزیر ژاپن هم با ابراز خرسندی از سفر خود به ایران گفت: ژاپن برای کاهش تنش در منطقه حداکثر تلاش خود را انجام خواهد داد.

 

«آبه شینزو» در این کنفرانس خبری افزود: با توجه به استقبال گرم مقام‌های ایرانی بسیار مفتخرم که به این کشور سفر کرده ام، زیرا تهران و توکیو با روابط تاریخی و طولانی همواره داری روابط فرهنگی خوبی بوده اند.

 

نخست وزیر ژاپن با بیان اینکه آرزوی ۳۰ ساله من برای سفر به ایران امروز محقق شد، اظهارداشت: افزایش تنش در منطقه را باید به هر قیمتی که شده مهار کرد و ژاپن می‌تواند در این زمینه کاملاً نقش سازنده‌ای را ایفا کند.

 

وی با یادآوری نخستین سفر خود به ایران گفت: من پس از گذشت ۳۶ سال از نخستین سفرم به ایران، مجدداً به تهران سفر کرده ام، وقتی ۳۶ سال قبل همراه با پدرم که وزیرخارجه بود، به تهران آمدم جوانی ۲۰ ساله بودم و تحت تاثیر این شهر و مهمان نوازی مردم ایران قرار گرفتم و امروز هم مجدداً این احساس را تجربه کردم.


آبه با بیان اینکه برای سفر به ایران راه بسیار طولانی پیموده شده است، یادآورشد: مردم دو کشور در این مدت، تحولات متعدد و مختلف غیرقابل وصفی را تجربه کرده اند و روابط دو ملت ژاپن و ایران تاکنون به صورت پیوسته و بدون وقفه ادامه داشته است.


نخست وزیر ژاپن خاطرنشان کرد: برای من افتخارآمیز است که در نودمین سالگرد روابط ایران و ژاپن بار دیگر به تهران سفر کرده ام و بابت استقبال گرم در ایران از آقای روحانی تشکر می کنم. اکنون ۴۱ سال از آخرین سفری که نخست وزیر ژاپن به تهران داشته، گذشته و امیدوارم در آینده نه چندان دور بار دیگر با مقامهای ایران ملاقات کنم.


آبه در ادامه افزود: عمیقاً از فتوای رهبر انقلاب اسلامی درباره غیرشرعی بودن استفاده از سلاحهای اتمی متشکر و بسیار خرسندم و انتظار داریم ایران همچنان به برجام پایبند بماند.


نخست وزیر ژاپن یادآورشد: با رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت وگوهای مفصل و صریحی را درباره راه‌های صلح و ثبات در منطقه داشتیم و افق آینده را در پرتو تلاشهای صبورانه روشن می‌بینم.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ایران امروز شینزو آبه جنگ اقتصادی کنفرانس گفتگو حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المسیره گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکایی انگلیسی مجدداً ساعتی قبل فرودگاه بین المللی الحدیده را بمباران کرد.

بر اساس این گزارش، حمله‌های هوایی آمریکا و انگلیس علیه این فرودگاه یمنی در پنج نوبت انجام شد.

این ائتلاف متجاوز چهارشنبه شب نیز منطقه‌هایی از استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کرده بود.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بارها مواضع جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن را هدف گرفته‌اند.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند حرکت کشتی‌ها در منطقه‌های دریایی مذکور آزاد بوده و تنها کشتی‌هایی هدف قرار می‌گیرند که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی باشد.

کد خبر 6095180

دیگر خبرها

  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن