Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی برنا، ژارکو ابرادوویچ رییس کمیسیون امور خارجی پارلمان صربستان و رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران و نمایندگان چند حزب پارلمان، که به کشورمان سفر کرده اند، امروز با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین اللملی تبادل نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات رییس هیات پارلمانی صربستان با اشاره به جایگاه مهم ایران در غرب آسیا و گسترش روابط دوجانبه طی سالهای اخیر، بر علاقمندی کشورش جهت توسعه همه جانبه مناسبات دو کشور در کلیه عرصه های سیاسی و پارلمانی و نیز افزایش همکاریهای  اقتصادی و تجاری تاکید نمود. رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران ضمن استقبال از همکاری های دو کشور در مجامع جهانی و دعوت از ایران برای شرکت در نشست IPU در صربستان در پاییز سال جاری، حضور فعال کشورمان در این نشست را خواستار شد.

قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به سابقه روابط تاریخی و گسترش رایزنی های سیاسی و پارلمانی بین دو کشور طی سالهای اخیر، بر ضرورت افزایش همکاریهای متقابل در  بخش های اقتصادی و بازرگانی تاکید و آمادگی کشورمان را جهت رفع موانع و افزایش روابط تجاری اعلام کرد. سرمدی همچنین سیاست یکجانبه گرایی در مناسبات بین المللی را تهدید جدی در عرصه نظام بین الملل دانست و بر ضرورت وحدت و یکپارچگی بیشتر کشورهای مستقل و آزادیخواه جهت مقابله با این سیاست خطرناک که صلح و امنیت بین المللی را به مخاطره انداخته است، تاکید کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران صربستان وزارت امور خارجه آسیا برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ظهر امروز میزبان آقای نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در محل وزارت امور خارجه بودم.

‏وی افزود: توسعه مناسبات در زمینه تجاری، اقتصادی، عمرانی، علمی و فرهنگی ایران و عراق و اقلیم کردستان مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به اهمیت امنیت منطقه، به ویژه امنیت کشور دوست و برادر عراق، نزد دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردم و بر ضرورت استمرار و تعمیق همکاری‌های مشترک تاکید شد.

کد خبر 6098763 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا