Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان: تاکنون ۱۱۷ هزار هکتار از زمین‌های استان برای مقابله با ملخ‌ها سمپاشی شده است که این میزان به ۲۰۰ هزار هکتار خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، علی باقر زاده در نشست هم اندیشی و پرسش و پاسخ درباره مبارزه با ملخ‌ها و وضعیت واگذاری مزارع پرورش میگو در استان هرمزگان افزود: از بهمن ماه پارسال در ۱۵۶ نقطه از استان ریزش ملخ مشاهده شده که ۱۵۱ دسته ۵۰ میلیونی در یک مرحله و ۵۰ دسته ۲۰۰ میلیونی نیز در مرحله دوم وارد استان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همه شهرستان‌های استان ریزش ملخ بود که اکنون ۲۵۰ نفر در استان در حال سمپاشی مناطق آلوده هستند.

باقر زاده با اشاره به این که شهرستان‌های رودان، میناب و بندر لنگه ار ملخ صحرایی پاکسازی شده‌اند گفت: چند روز گذشته در کیش و حاجی آباد ریزش ملخ مشاهده شده است.

وی درباره جبران خسارت کشاورزان نیز گفت: در حال جمع بندی این خسارت‌ها هستیم و پس از آن سعی در جبران خسارت‌ها می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد تا پایان شهریور ریزش ملخ‌ها در استان مشاهده شود.

باقرزاده افزود: استان هرمزگان تا سه سال آینده درگیر این آفت خواهد بود.

مدیرکل محیط زیست استان نیز درباره تاثیر سمپاشی مقابله با ملخ بر روی موجودات دیگر گفت: این سموم بر موجودات خونگرم بدون تاثیر است، ولی موجودات خون سرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مسیحی افزود: بهترین شیوه مبارزه با ملخ‌ها استفاده از روش‌های مکانیکی و بیولوژیکی است.

موضوع توزیع عادلانه زمین‌های مستعد پرورش میگوی استان نیز در این نشست مطرح شد که مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: افراد دارای توان مالی کم می‌توانند با تشکیل تعاونی زمین برای پرورش میگو دریافت کنند.

محسن یکتاپور گفت: ایجاد شهرک‌های شیلاتی یکی از راهکار‌های واگذاری عادلانه این زمین‌ها است.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت اعتبار لازم برای ایجاد زیر ساخت‌های پرورش میگو را ندارد، سرمایه گذار باید تمامی هزینه‌های ایجاد استخر پرورش میگو را بپردازد.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: هرمزگان دارای ۵۰ هزار هکتار زمین مستعد پرورش میگو است که اکنون ۷ هزار هکتار از این اراضی در حال استفاده است.

وی گفت: پرورش میگو از سال ۹۴ به بعد پس از چند سال رکود، رشد خوبی پیدا کرد.

یکتاپور درباره میزان تولید میگو در سال‌های قبل نیز گفت: در سال ۹۶، ۱۵ هزار تن تولید میگو داشتیم که این میزان در سال ۹۷ به ۲۲ هزار و ۸۰۰ تن رسید.

رئیس جهاد کشاورزی استان نیز درباره عدالت در واگذاری زمین‌های پرورش میگو گفت: در صورت وجود گزارش معتبری مبنی بر رعایت نشدن این موضوع با عوامل آن به شدت برخورد می‌شود.

باقرزاده افزود: در زمینه سرمایه گذاری سرمایه گذاران در حوزه پرورش میگو، ۲۰ درصد این سرمایه گذاری باید از طرف سرمایه گذار تامین شود و ۸۰ درصد دیگر نیز در قالب تسهیلات به وی پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: واگذاری این زمین‌ها قطعی نیست و اگر تخلفی در بهره برداری مشاهده شود با دوبار اخطار این زمین‌ها پس گرفته می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این نشست گفت: در سطح کلان، ۱۰۲ مجوز در بخش‌های صنعت، تولید و خدمات و بیش از هزار و ۴۰۰ مجوز نیز در سطح خرد در استان صادر شده است.

وی درباره آلودگی‌های زیست محیطی استان ناشی از این مجوز‌ها نیز گفت: تقاضای ایجاد هر سایت و پهنه به صورت متقاضی محور بررسی می‌شود و نمونه مشابه در استان و سایر استان‌ها بررسی شده و در یک جلسه کارشناسی و جمع بندی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پرسش و پاسخ حفاظت محیط زیست زمین زیست محیطی صنعت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با محوریت کمیسیون رفع تداخلات و قرارگاه شهید سلیمانی ثبت اسناد زراعی با اشاره به صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گفت: در حال حاضر اراضی واقع در سه هزار و 200 پلاک استان

دارای سند تک برگ هستند.

ناصر عتباتی افزود: موضوع سندار شدن اراضی کشاورزی به صورت ریشه‌ای و اساسی مورد پیگیری قوه قضائیه است و جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و صدور اسناد تک برگی کاداستر برای آنها بسیار حائز اهمیت بوده و در دستور کار ویژه دستگاه قضایی قرار دارد.

عتباتی اظهار کرد: اعضای قرارگاه شهید سلیمانی به صورت جدی در خصوص کاداستر اراضی کشاورزی پای کار هستند و پیگیریها تا صدور سند تک برگی برای تمام اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اقدامات انجام شده درخصوص صدور اسناد کشاورزی برای مالکان باید سازنده و حمایتی باشد تا مردم داوطلبانه حاضر به سند دار کردن املاک زراعی خود شوند.

عتباتی ، با بیان اینکه اختلافات و مشکلات در حوزه ثبت اراضی کشاورزی یکی از اولویتهای دستگاه قضایی است که با جدیت باید پیگیری شود، گفت: باید با رویکرد واقع بینانه به موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی نگاه و اقدام کرد.

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری و امور اراضی و مجری رفع تداخلات کشور هم در این جلسه با قدردانی از مدیریت دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی گفت: در بررسی‌های انجام شده آذربایجان‌غربی از لحاظ وضعیت ثبت اسناد کشاورزی وضعیت خوبی دارد که نشان دهنده هماهنگی و تلاشهای متولیان امر است.

احمدی افزود: آذربایجان‌غربی جزء استانهای هدف است و برای سازمان بسیار اهمیت دارد و از نظر امنیت غذایی جزء قطب‌های کشور محسوب می شود که ضروری است هم صیانت و هم مساعدت شود تا رشد و ارتقای عملکرد‌ها در این استان تداوم پیدا کند.

وی ، با بیان اینکه خواسته سازمان، برنامه ریزی منظم برای تقویت و پیشبرد بهتر امور است،

افزود: خرد شدن اراضی زراعی امنیت غذایی را به مخاطره می‌اندازد، لذا باید از خرد شدن و تفکیک اراضی زراعی جلوگیری شود.

مجری رفع تداخلات کشور، با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مردم برای سند دار کردن اراضی کشاورزی لازم است و باید همکاری مردم در این خصوص جلب شود،گفت: تعداد کمیسیونهای رفع تداخلات هم در برخی از شهر‌های استان باید افزایش یابد چون این امر می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و در زمان کوتاهتری به نتایج هدفگذاری شده می‌رسد.

احمدی، در پایان برای اجرای کاداستر اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی قول مساعد داد.

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج